‘Door Champions League zal men SBS omarmen’

Mediaprofessor Eggo Müller van de Universiteit Utrecht denkt dat SBS flink gaat profiteren van het binnenhalen van de Champions League. Dat vertelt hij in het AD. Het uitzenden van de Champions League is volgens Müller onderdeel van een strategie om SBS breder in de markt te zetten. “Mensen raken gewend om op de afstandsbediening bijvoorbeeld op het knopje van SBS 6 te drukken als daar voetbal is te zien. Het publiek zal de zender als geheel omarmen”, zo laat de professor weten. 

Het heeft wel een prijs en SBS moet die voetbalmiljoenen wel weer terugverdienen, weet Müller. “De zender heeft geen vaste inkomsten, zoals de NOS. De televisiezender kan besparen bij de productie, de reclamespotjes duurder verkopen of de reclamezendtijd langer maken.”

Müller ziet het in meer landen gebeuren dat voetbal van publieke naar commerciële tv-stations gaan. “Met het uitzenden van dit soort voetbalwedstrijden bereik je een fanatieke doelgroep.”

De Champions League zal van 2015 tot 2018 te zien zijn bij SBS.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen