SBS 6 trekt 50.000 kijkers met Autoweek-show

Het nieuwe programma Autoweek Big Boys is zaterdagmiddag om half vijf van start gegaan met 50.000 kijkers op SBS 6. Daarmee scoorde de show van Edo Brunner en Roland Tameling slechts 3,1 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. RTL 7 begon vrijdagavond ook met een tv-show over auto’s, gesponsord door Autovisie, de concurrent van het blad Autoweek. Die tv-show, gepresenteerd door Eddy Zoëy, trok om tien uur 176.000 kijkers ’s avonds (2,9 procent).

Brunner baalt er niet van dat zijn tv-show níet ’s avonds wordt uitgezonden. “Natuurlijk zaten we liever op primetime, maar dan sta je weer tegenover iets groots als So You Think You Can Dance. Dan ben je kansloos“, zei hij eerder in het AD.

Hij is al lang blij dat het programma er is. “Ik wilde al heel langs iets in deze richting maken, maar alle omroepen waaronder BNN zagen het niet zitten. ‘We hebben al Top Gear toch?’ Ja, maar geen Nederlands programma!

 

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen