Panorama, Nieuwe Revu en Playboy verkocht
Sanoma Media, mede-eigenaar van SBS, heeft de bladen Panorama, Nieuwe Revu en Playboy verkocht aan uitgeverij Pijper Media. Er zijn 24 medewerkers die hun baan houden. Dat heeft de uitgever vandaag gemeld. Sanoma kondigde in oktober een ‘printportfolio rationalisatie’ aan. Er werden 17 focusmerken benoemd die verder uitgebouwd worden door uitbreiding van het digitale aanbod, e-commerce, via events en door een nauwere samenwerking met de tv-zenders van SBS.
Na de verkoop van 19 titels aan New Skool Media vorige maand, gaan nu dus de drie mannenbladen de deur uit. Pijper-baas Anton Pijper is blij. “Panorama, Nieuwe Revu en Playboy zijn stuk voor stuk iconische merken, waar generaties mee zijn opgegroeid.”
Henk Scheenstra van Sanoma denkt dat het een goed thuis is: ”We zijn blij dat we onze mannen merken kunnen onderbrengen bij Pijper Media. Al eerder is gebleken dat zij een goed ‘huis’ zijn voor onze titels. Wij zijn er van overtuigd dat deze merken door de verkoop een goede toekomst tegemoet gaan.”
Titels die Sanoma zeker behoudt zijn Libelle, Margriet, Flair, Viva, Linda, Flow, Story, Donald Duck, Tina, Zo Zit Dat, Fashionista, Ouders Van Nu, Kek Mama, VT Wonen, Ariadne at Home, Eigen Huis & Interieur en AutoWeek.
Van VT Wonen komt dit jaar een tv-versie op SBS 6.