RTL 4 scoort beste aprilmaand in tien jaar

RTL 4 heeft de beste aprilmaand sinds 2004 achter de rug. De tv-zender kwam afgelopen maand uit op 21 procent marktaandeel in de commerciële doelgroep boodschappers van 20 tot 49 jaar. Dat heeft RTL vandaag laten weten. April stond voor RTL 4 in het teken van twee nieuwe avonden in het weekend: zowel de vrijdag als de zaterdag zijn compleet vernieuwd. Vooral Alles Mag Op Vrijdag met Gerard Joling en Gordon deed het met 29,3 procent aandeel erg goed.

Ook Het Zijn Net Mensen met Paul de Leeuw, de andere nieuwe vrijdagtitel, scoorde met 21 procent bovengemiddeld met de eerste uitzending op 25 april.

De nieuwe zaterdag begon al iets eerder. “Op 12 april ging de nieuwe zaterdagavond van start met Typisch Carlo & Irene en ZaterdagavondJURK, goed voor bovengemiddelde zenderaandelen in de doelgroep van RTL 4 van respectievelijk 24,2 procent en 24,0 procent.

In totaal gingen er bij RTL 4 negen nieuwe reeksen van start. Maar liefst 22 titels behaalden meer dan 1 miljoen kijkers en drie daarvan gingen zelfs over de 2 miljoen heen. “Divorce en GTST waren de best bekeken programma’s met allebei 2,1 miljoen kijkers en zenderaandelen van 33,6 en 36,6 procent.

Ook de komst van RTL Late Night draagt duidelijk bij aan de groei van RTL 4, meldt de zender. “In april kwam het programma uit op pieken van 27,7 procent zenderaandeel (Boodschappers 20 – 49 jaar) en 1,2 miljoen kijkers.”

Als geheel kwamen de RTL-zenders uit op 34,2 procent in de commerciële doelgroep 20 tot 49-jarigen. “De Publieke Omroepen bereikten 23,7 procent en de SBS Groep 21,2 procent (doelgroep 20 – 49 jaar).”

Wanneer álle tv-kijkers worden meegerekend, is Nederland 1 de grootste zender van het land.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat Arjen Lubach een imagoprobleem heeft?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen