Knevel & Van den Brink wordt niet luchtiger
Andries Knevel wil ondanks het succes van het luchtige RTL Late Night niet dezelfde kant op met Knevel & Van den Brink. Dat heeft hij laten weten op 3FM. Knevel prijst collega Humberto Tan wel. “We hebben een heel lief kaartje van Humberto gehad. We kijken met twee schuine ogen naar wat hij doet. We hebben gezien dat Pauw & Witteman een half miljoen kijkers heeft kwijtgeraakt aan Humberto. Dat heeft ons natuurlijk ook aan het denken gezet“, geeft de EO-presentator aan.
Hij weet wel waarom Tan zo’n succes heeft. “Humberto doet het ontzettend goed. Hij heeft een lichter programma, hij heeft veel sterren van RTL. Daar kijken we inderdaad naar.”
Knevel & Van den Brink had gisteren arabist Hans Jansen aan tafel. “Dat is een wat zwaarder type gast. Dat willen wij blijven doen, want Nederland 1 wil een talkshow die journalistiek is. Ik zeg niet dat Humberto dat niet is, maar onze insteek is over het algemeen wel wat zwaarder dan die van Humberto.”
Maar ook de vijf turners die als eerste Nederlandse team ooit de finale van het EK turnen hebben bereikt, waren aanwezig. “Ik begreep dat RTL Late Night die vijf graag had willen hebben, maar ze hebben gekozen voor Knevel & Van den Brink. Dat lijkt me terecht overigens.”
“Bij ons is wel de wil om een programma te maken dat breed bekeken wordt. Het moet een mix zijn van Hans Janssen en de turnploeg.“
Andries Knevel wil ondanks het succes van het luchtige RTL Late Night niet dezelfde kant op met Knevel & Van den Brink. Dat heeft hij laten weten op 3FM. Knevel prijst collega Humberto Tan wel. “We hebben een heel lief kaartje van Humberto gehad. We kijken met twee schuine ogen naar wat hij doet. We hebben gezien dat Pauw & Witteman een half miljoen kijkers heeft kwijtgeraakt aan Humberto. Dat heeft ons natuurlijk ook aan het denken gezet“, geeft de EO-presentator aan.
