Winston: ‘Tweede scherm verandert presenteren’

Winston Gerschtanowitz is een groot fan van het tweede scherm. Dat vertelt de RTL 4-ster en commercieel directeur van Talpa vandaag in De Telegraaf. Diverse tv-programma’s hebben hun eigen app voor op de tablet. “Opeens heb ik niet één of een paar kandidaten tot wie ik me moet richten, maar honderdduizenden. Er is wel degelijk iets veranderd in het vak van presenteren. Dat geeft me energie. Je krijgt direct feedback van de kijker, waarmee je in het programma meteen aan de slag kunt.”

Het tweede scherm is een aanvulling op het tv-scherm. “Televisie staat nog steeds op de eerste plaats. Deelnemers thuis zijn nog altijd ondergeschikt aan het programma.

Met programma’s als Beat the crowd en Weet ik veel kunnen mensen tot op de seconde nauwkeurig meespelen. “We geven hen dus geen extra tijd voor een vraag; dat zou niet eerlijk zijn. We houden geen rekening met de vertaling van studio naar huiskamer. Dat blijft voorlopig zo.

Het tweede scherm is ook heel interessant voor adverteerders. “Kijkcijfers blijven natuurlijk het belangrijkst. Maar als we bij Talpa een connectie kunnen maken waardoor er steeds meer kijkers via een app het programma volgen, zijn deze mensen heel interessant.

De techniek staat nog maar aan het begin, denkt hij. “Laatst was ik met mijn zoontje in de dierentuin en kon ik via de telefoon met beeld met mijn vrouw in Australië bellen om te laten zien hoeveel plezier we hadden. Uiteindelijk gaan we ook kijkers via hun mobiel live de tv-uitzending inhalen.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen