SBS 6-kijker jonger en vrouwelijker

Het kijkerspubliek van SBS 6 verjongt en het aantal vrouwelijke kijkers neemt toe. Dat vertelt Remko van Westerloo, programmadirecteur van SBS, aan BNR. Van Westerloo is er in zijn nopjes mee. “Het is een brede volkse familiezender, waarbij we een heel interessante ontwikkeling zien. We zien dat SBS met de dag jonger en vrouwelijker aan het worden is. Dat is wenselijk, omdat SBS de afgelopen jaren vast zat in een soort afgesloten doelgroep“, aldus de televisiebaas.

Het is precies waar Van Westerloo voor is aangesteld. “Eén van mijn taken is om die doelgroep wat op te rekken en te verbreden.

Het is belangrijk dat de kijker weet wat hij kan verwachten, weet Van Westerloo. “We willen avonden een kleur geven en proberen om zo veel mogelijk binnen de kleur van een avond te blijven. Op dinsdag en donderdag hebben we bijvoorbeeld Amerikaanse misdaadseries. Die staan er al sinds jaar en dag. Je probeert verwachtingen te creëren bij de kijker.”

Veel input wordt gegeven door aandeelhouder John de Mol. De twee praten vaak. “Dat zijn vaak avondlange sessies waarin allerlei ideeën de revue passeren. Ik en een secondant van mij stellen ons kritisch op, maar gaan ook af en toe enthousiast weg.

De zusterzenders laten wisselend succes zien. “Veronica is een heel stabiele factor in het geheel. Dat presteert buitengewoon goed in een moeilijke periode waarin concurrenten heel groot zijn en de kijker massaal op de grote zenders Nederland 1, RTL 4 en SBS 6 afstemt.

Net5 is een ander verhaal. Het wordt nu wel weer tijd om Net5 wat uit te pakken.”

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen