BNN-drama StartUp in week drie naar 42.000 kijkers
De BNN-soap StartUp heeft haar minst bekeken week tot nu toe achter de rug op Nederland 3. Gemiddeld keken er in week drie 42.000 mensen naar het kijkcijferdrama, goed voor 0,7 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. StartUp blijft maar teleurstellen als opvolger van kijkcijferhit De Wereld Draait Door. De gemiddeldes van week één en week twee waren met respectievelijk 66.000 (1,2 procent) en 59.000 (0,9 procent) kijkers ook al zeer slecht.
Dat de dure dramaproductie niet aanslaat, gaat er bij de zenderleiding van Nederland 3 niet in. Het tv-station betaalde onderzoeksbureau GfK Intomart deze week om te onderzoeken waarom men niet kijkt. Conclusie: de soap is te onbekend.
Nu gaat Nederland 3 investeren in een promotiecampagne. “We vinden het echt de moeite om hier in te investeren, want we geloven heel erg in StartUp“, aldus de zender tegen RTL Boulevard.
“We gaan StartUp nu opnieuw neerzetten, met goede inhoudelijke spots, een radiocampagne en ga zo maar door. We hopen zo een grotere schare kijkers te bereiken.”
StartUp wordt dagelijks uitgezonden om half acht, direct na tienersoap SpangaS. Daar keken afgelopen week gemiddeld 283.000 mensen naar, goed voor 5,3 procent marktaandeel.
Donderdag kwam StartUp uit op een nieuw laagterecord. Er keken 26.000 mensen, goed voor 0,4 procent marktaandeel. Het zijn historisch slechte cijfers voor Nederland 3.