Albert Verlinde: ‘BNN-flop kost 7 miljoen belastinggeld’

Albert Verlinde vindt het ongelooflijk dat de Publieke Omroep zo weinig gedaan heeft aan promotie voor de nieuwe BNN-soap StartUp, die momenteel historisch lage kijkcijfers neerzet op Nederland 3. Dat zei de showkenner dinsdag in RTL Boulevard. Verlinde vindt het kwalijk. “Er is een soap besteld voor 7 miljoen euro. Dat is door ons met z’n allen betaald, van belastinggeld. En de gemiddelde kijkdichtheid ligt tot nu toe op ongeveer 30.000 kijkers, met maandag wéér een dieptepunt.” 

Er had wel een campagne gevoerd mogen worden, vindt Verlinde. “Als ze zo’n dure serie gaan doen, dan kan een advertentiecampagne er ook nog wel vanaf. Het enige wat je zag was abri’s van De Wereld Draait Door en dit was het best bewaarde geheim van Hilversum.”

StartUp is de opvolger van De Wereld Draait Door. “De Wereld Draait Door wás eigenlijk een beetje Nederland 3. Het trok zo veel kijkers dat het de hele zender eigenlijk omhoog trok.

Nu is Nederland 3 ingezakt als een pudding. “De Wereld Draait Door scoort nu de pannen van het dak en Nederland 1 is nog groter geworden. Alleen Nederland 3 is echt ontzetten ingezakt.

Als de serie niet lukt gooi je miljoenen euro’s uit het raam. Maar Nederland 3 staat ook ter discussie. Waarom moet je die zender bewaren als er niemand meer naar kijkt?

Verlinde ziet het somber in. “Een valse start bij een soap is vaak echt een valse start. Dat loop je moeilijk in, want hoe kom je nog in het verhaal?

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen