Comedy Central gaat 24 uur per dag uitzenden
Humorzender Comedy Central gaat per 1 november 24 uur per dag uitzenden. Niet langer zal ze een kanaal delen met Kindernet, dat nu nog dagelijks van zes tot negen uur ’s ochtends te zien is. Dat heeft moederbedrijf BE VIACOM laten weten. Zenderbaas Maurice Hols is er blij mee. “We gaan met het team aan de slag om de 24-uurs zender optimaal neer te zetten. Dit geeft ons de mogelijkheid om een nog breder aanbod te gaan aanbieden dat nog meer aansluit op de vraag van onze fans.”
Het besluit volgt op de aanhoudende groei van Comedy Central, dat net weer de beste septembermaand ooit achter de rug heeft. In haar doelgroep 20 tot 34-jarigen kwam de zender uit op 4,9 procent marktaandeel. “Hiermee blijft Comedy Central in de doelgroep 20 tot 34 jaar de zesde zender van Nederland, voor Veronica en RTL 7.”
Hols is blij met die cijfers. “De zender die zes jaar geleden succesvol in Nederland werd geïntroduceerd heeft de laatste jaren een sterke groei doorgemaakt. De zender behaalt record na record en zit in het meest succesvolle jaar sinds de lancering. Ik ben erg trots dat Comedy Central zo is gegroeid.”
Door de uitbreiding van de zendtijd is er volgens Comedy Central meer ruimte voor nieuwe programma’s. Zo zendt ze vanaf 3 november de nieuwe Nederlandse productie Popoz (foto) uit, waarin twee politie-agenten in de meest bizarre situaties belanden.
Zusterzender MTV was in september de best scorende zender tussen 9.00 en 18.00 uur in de doelgroep 13 tot 24-jarigen met 8 procent marktaandeel, terwijl de andere zusterzender Nickelodeon marktleider bleef onder de kinderzenders.