Discovery Channel breekt records in juni

Discovery Channel heeft in de maand juni alle record gebroken. Ze scoorde een marktaandeel van 4,6 procent in de doelgroep mannen van 20 tot 49. Dat heeft de tv-zender vandaag laten weten. Het is het hoogste marktaandeel in het 24-jarig bestaan van de tv-zender in Nederland. “Door de eveneens sterke prestaties in voorgaande maanden heeft dit geresulteerd in het beste kwartaal ooit voor de zender. Deze recordcijfers zorgden ook voor het allerbeste halfjaar“, aldus een zegsvrouw.

Ook voor zusterzender TLC is het een recordmaand geworden, dankzij het hoogste marktaandeel tot nu toe. De zender behaalde in juni een marktaandeel van 4,4 procent in haar doelgroep vrouwen van 20 tot 49 jaar en in die doelgroep was ze de zevende zender van het land.

Directeur Jochem de Jong van Discovery noemt 2013 ‘een prachtig jaar’. “Elke keer als we denken dat nóg beter niet mogelijk is, blijken we onszelf toch weer te kunnen overtreffen. Onze strategie werpt zijn vruchten af op merk-, zender- en bedrijfsniveau.”

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen