Mediabureaus verliezen geduld met SBS

Mediabureaus luiden zaterdag op de voorpagina van het AD de noodklok over SBS. Er moet volgens hen snel iets gaan gebeuren om te voorkomen dat de adverteerder massaal afhaakt. “Ons geduld begint toch wel een beetje op te raken“, zegt Jasper van Doesselaar van Universal Media. Van Dosselaar, die voor adverteerders zendtijd inkoopt, vindt shows als De Grote Vakantie Show kansloos. “Toen ik voor het eerst de promo bekeek, zag ik meteen dat je daar niet de oorlog mee wint.

SBS hoeft niet veel meer te verwachten van zijn bedrijf. “Het wordt zo steeds moeilijker om adverteerders warm te krijgen voor SBS. Het gevolg zou kunnen zijn dat wij adverteerders moeten adviseren een minder groot percentage van hun budget aan SBS uit te geven, omdat daar de kijkers niet te vinden zijn. SBS zou zo miljoenen kunnen mislopen.

Ruud de Langen van mediabureau Mindshare denkt er hetzelfde over. “Wij hebben ze de tijd gegund, maar er moet nu toch echt eens wat gaan gebeuren. En je kunt toch niet blijven aankomen met weer een seizoen Sterren Dansen op het IJs? Daarnaast: De Grote Vakantie Show is een kopie van Ik Hou Van Holland en De Speld in de Hooiberg van Boer Zoekt Vrouw.

Ik mis iets oorspronkelijks. Van Talpa verwacht je toch meer innovatie. Als SBS klein blijft, wijken adverteerders uit naar RTL en de publieke omroep.

Ook de banken worden onrustig, weet mediakenner Ruud Hendriks. “Volgens mijn informatie maken de banken zich momenteel grote zorgen. Want vergis je niet: SBS is met geleend geld gekocht.

In een worst case-scnerario zeggen de banken: dat geld moet nú terug.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen