Dramatisch kijkersverlies voor Heineken-serie

De vierdelige miniserie Freddy, Leven in de Brouwerij over het leven van Freddy Heineken blijft kampen met fors kijkersverlies. Week na week haken honderdduizenden kijkers af. Dat blijkt zondag uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Na 973.000 kijkers voor de eerste aflevering en 678.000 kijkers voor de tweede aflevering, zaten er zaterdagavond nog maar 485.000 kijkers klaar voor de derde aflevering. Van het oorspronkelijke publiek is nu ruim 50 procent afgehaakt.

Freddy, Leven in de Brouwerij had het zaterdag op Nederland 2 extra zwaar vanwege de cabaretveldslag tussen Youp van ’t Hek op Nederland 1 en Najib Amhali op RTL 4. SBS 6 wist ondanks deze kleine tv-oorlog juist wel te winnen.

Helaas voor de makers is Freddy, Leven in de Brouwerij met overwegend slechte kritieken ontvangen.

Meer in TROS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen