SBS 6 wil commerciële doelgroep oprekken tot 54 jaar

SBS 6 wil zich in de toekomst meer richten op vijftigplussers. Het station wil van de meest gehanteerde commerciële doelgroep, de 20 tot 49-jarigen, in de toekomst 20 tot 54-jarigen maken. Dat laat Remko van Westerloo, tv-baas van SBS, weten. In een vergrijzend land denkt de tv-baas dat de tijd rijp is om die grens op te rekken. “Als we naar de toekomst kijken denk ik dat het helemaal geen gek idee is om de doelgroep op te rekken naar 54 jaar. Dus in plaats van 20-49 dan 20-54.”

Een logische stap, vindt hij zelf. “De vijftigplussers van vandaag zijn zeer jong van geest en bovendien heel kapitaalkrachtige mensen, dus die horen er ook helemaal bij. Die willekeurigheid van die 49 mag wel eens opgerekt worden.”

It’s about time, zou ik zeggen“, besluit hij.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen