Mart Smeets werkt niet voor hoog salaris

Foto: Sander StoepkerMart Smeets wil niet koste wat kost op tv blijven vanwege het mooie salaris dat erbij hoort. Dat benadrukt de presentator in TROS Kompas. Smeets vindt het slechts erg leuk werk. “Ik houd me bezig met de Olympische Spelen, wielrennen, basketbal en schaatsen, schrijf zes columns per week en twee boeken per jaar. Dat doe ik puur omdat ik het leuk vind. Over mijn salaris heb ik zeker niet te klagen en natuurlijk is het eervol een lintje van de koningin te krijgen, maar daar werk ik niet voor.” 

De sportpresentator heeft geen behoefte aan rust. “Lijstjes vol dingen die ik altijd nog wilde doen, heb ik niet. Ik heb even overwogen om met mijn vrouw naar het Argentijnse natuurgebied Patagonië te gaan, omdat sommige mensen daar helemaal ontspannen van terugkomen. Maar moet ik echt als 65-jarige wandelend door de natuur mijn geluk gaan zoeken?

Smeets is momenteel elke avond te zien met de wielertalkshow De Avondetappe.

49 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Anne
juli 23, 2012 11:36

Mart Smeets is….the anchorman…van de Nederlandse televisie. Eerst komt Mart…en dan een hele tijd niets….;-)Niemand kan wedijveren met Mart Smeets. Want anders hou je het nooit zo lang vol op de Nederlandse televisie. Mart en crew bedankt voor alle mooie uitzendingen van de Avondetappe tijdens de Tourde France 2012. Chapeau.

Gast
Anoniem
juli 21, 2012 13:54

Fokking ouwe lap moet van de tv!

Gast
ruud
juli 21, 2012 13:43

Prozac ,kom met iets beter dan te oud,Ria Visser en noorse truien dat hebben duizenden al voor je gezegd,

Gast
Prozac
juli 21, 2012 13:28

Jezus, kon je serieus niet met iets originelers komen? Als je een grap van 20 km ziet aankomen dan maak je ‘m toch juist NIET, om te voorkomen dat je jezelf volledig voor lul zet!

Gast
Observator
juli 21, 2012 13:19

Zo ga je lullen als je aan de Prozac bent. Hij zit gewoon weer bij de Olympische Spelen, Lies.

Gast
Prozac
juli 21, 2012 13:13

Nee, dat mag je niet zeggen. Deze uitgerangeerde ouwe taart moet van de buis. Laat hem lekker Ria Visser gaan wippen (als ie hem nog omhoog kan krijgen, waarschijnlijk alleen als hij in de spiegel kijkt) of lelijke Noorse truien breien.

Gast
Lies
juli 21, 2012 13:12

Ik ga Mart ontzettend missen met zijn mooie Avond Etappe. Mart moet blijven want hij is simpelweg de beste. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!

Gast
ruud
juli 21, 2012 11:26

Dit is nederland he,in amerika zou hij nu miljardair zijn en een god zijn,maar hier word hij de grond ingetrapt als hij zijn mond opendoet.

Gast
Ronald
juli 21, 2012 02:09

Vandaar dat er tegenwoordig breedbeeld TV’s zijn.
Het ego van Mart Smeets…

Gast
Anoniem
juli 20, 2012 14:39

Geen paniek over een paar jaar zijn we van Mart af, zal een verademing zijn.

Gast
BRAAK
juli 20, 2012 14:20

Maert heeft zichzelf verheven tot een icoon.

Gast
Ome Frans
juli 20, 2012 11:05

Mart is en blijft de beste!

Gast
NEWS
juli 20, 2012 10:59

@Peter. Helemaal mee eens, had het zelf niet beter kunnen verwoorden !

Gast
Peter
juli 20, 2012 10:56

Vakmensen zoals een Mart Smeets moet je koesteren! Het is gewoon puur kwaliteit wat hij voor de NOS maakt. Staat in geen verhouding met het onzinnig gereutel van Tour du Jour. De Avondetappe steekt er met kop en schouders bovenuit. En wat ik heel knap vind is de samenvatting van de tour van die dag, die Smeets inspreekt. Dat doet hij terplekke. Leuk om daar naar te luisteren.
Ik denk dat de NOS zich nog wel achter de oren gaat krabben als ze kijken naar de goeie kijkcijfers van de Avondetappe. Dan gaan ze denk ik volgend jaar op de zelfde wijze door met dezelfde presentator. Want ik denk dat dit maar 1 man op deze manier kan.

Gast
Anoniem
juli 20, 2012 10:55

@ gabstel- Anynomus –ja hoor! en het niveau ligt ook erg hoog, typisch een programma voor laag opgeleide, die sensatie willen. van tevoren afgesproken gezelligheid Je schaamt je toch kapot als je aan zo`n programma zou meewerken, Heb het èèn keer gezien, en vond het journalistiek gezien,
beneden alle peil.

Gast
Anoniem
juli 20, 2012 10:40

Ik vind het programma van Genee gezelliger en leuker om naar te kijken, alleen jammer dat die Gert erbij zit.
Hadden ze niet moeten doen, om hem zappen de kijkers weg.

Gast
gabstel
juli 20, 2012 10:33

@Koen Ik ben het voor een groot gedeeltje met je eens. De show van Genee is zoveel leuker om naar te kijken en die van Mart Smeets gebruik ik om bij in slaap te vallen tijdens de herhaling snachts.

Gast
Anoniem
juli 20, 2012 10:18

@Jeck , zo zit de gemiddelde RTL 4 kijker ook in elkaar. hoe meer ze kunnen lachen om de onzin die Linda , Genee en die andere nep figuren des te beter!
Ik denk ook dat die presentatoren in hun prive leven erg eenzaam zijn, en
dat ze zich in hun programma als het ware kunnen uitleven.

Gast
Bernie
juli 20, 2012 10:11

Jammer dat de NOS Mart Smeets laat gaan, want hij brnegt sport echt leuk over.

Over de vraag waar hij heen zal gaan, denk ik persoonlijk dat hij misschien naar Sport 1 gaat, of wellicht Eredivisie Live, RTL en SBS denk ik niet omdat die weinig dagelijkse sporten uitzenden en voornamelijk voetbal.

Wat ook nog kan dat hij commentator gaat worden bij Eurosport 1 en Eurosport 2. Ik hoop dat we hem nog vaak gaan horen en wellicht zien, echt een topman !

Gast
Jeck
juli 20, 2012 09:53

Sorry @ Koen maar De Zomer van 4 (Tour de Jour) is een grote aanfluiting.
Mart mag dan saai zijn,maar het gaat tenminste ergens over.
Genee zoekt zogenaamd jofele humoristische energieke moderne mensen,maar het komt er helemaal niet uit.
Gisteren weer een politiek zeer saai mannetje en een hijgende trappende burgemeester, ja de vlotheid energie spatte ervanaf. Ga toch weg,slaat nergens op die promo van jou.
Wat te denken van de grapjes van Gert, die hij stuk voor stuk herhaalt van vorig jaar en Genne die lacht (als een boer met kiespijn)

Maar Mart die naar Omroep Max gaat zal ik daar niet bekijken,omdat Max net als de TROS ook een zender van oude rotzooi in nieuwe kruiken is.
Ik heb het idee dat het gemiddelde RTL publiek bereid is iedere avond naar dezelfde herhaling van Linda de Mols Ik hou van Holland te kijken en het steeds weer leuk vinden,zelfs na de 500ste herhaling.

Gast
Anoniem
juli 20, 2012 09:45

@Koen, wat een domme reactie , als je het niet leuk vind dan kijk je daar toch niet naar, niemand verplicht je om naar sportzomer te kijken
of kijk je naar programma`s die je niet leuk vind, om ze dan hier te bekritiseren .

Gast
Koen
juli 20, 2012 08:44

Mart Smeets is een zwaar overschatte presentator. Vind vooral zichzelf erg goed en een aantal makke schapen volgen hem in zijn grootheidswaanzin. Mart is per definitie reden tot zappen!

Ik geef helemaal niks om wielrennen maar wat ik gezien heb van De Zomer Van 4 en van Studio Sportzomer was bijna het vergelijken niet waard. De Zomer Van 4 is vlot, humoristisch, energiek en modern. Studio Sportzomer is traag, suf, saai en oubollig.

Hoe dan ook ben ik blij dat we na komend weekend weer ff verlost zijn van dat vreselijke fietsen voor dopinggebruikers.

Gast
RobB
juli 20, 2012 05:04

Mensen, ik hou AB-SO-LUUT niet van sport! Ik vind het écht zonde van de zendtijd (gooi het idd maar naar een betaalzender!). Maar als ik dan De Avondetappe bekijk op de late avond, tijdens het naar bed-gaan, dan denk ik toch: ja… dít is het! Het is niet zo plat als een RTL Viert de Zomer, maar toch brengt het sport met een geheel eigen stijl.

Ik hoop dat Mart blijft! En dan maakt mij dat ‘hoge’ salaris écht niets uit!

Gast
Anoniem
juli 20, 2012 03:16

Mooi kan het dan voor 50% minder.

Gast
dirk
juli 20, 2012 03:04

het ergste is dat hij dat zelf ook nog geloofd,ben blij dat er ook nog een filantroop bij de NOS werkt.

Gast
Jerrold Meijer
juli 20, 2012 02:07

Oooh…myyy…gooooddd…

Gast
Jerrold Glijer
juli 20, 2012 01:47

Kijk mensen. Ik ben bij de Burgerlijke Stand geweest om mijn achternaam aan te passen aan de manier waarop ik altijd van de stoel sop als ik aan Paul de Leeuw denk, goed hè!

Gast
Jerrold Meijer
juli 20, 2012 01:06

LOOOOL

Gast
jodelnicht
juli 20, 2012 01:05

@Danny MC
eikel? zo praat je niet over een gast op leeftijd

Gast
jodelnicht
juli 20, 2012 01:04

mensen wat moeten we met deze pafferige uitgerangeerde kletskous, deze dikdoenerige peniskoker?

Gast
Danny MC
juli 19, 2012 23:20

Mart Smeets is misschien goed in het presenteren van een programma.
Maar hoe die eikel zich bijvoorbeeld gedraagt in een talkshow, is gewoon belachelijk.
Die arrogante houding buiten zijn eigen programma’s om zorgen ervoor dat ik hem zeker geen succes gun. Waarom zou ik?

Gast
Joost
juli 19, 2012 22:54

*sympathieke eigenschap

Gast
Joost
juli 19, 2012 22:53

@Jan
Waaruit zou blijken dat ik jaloers ben? Is in alle eerlijkheid absoluut niet zo, ik gun mensen alle succes van de wereld. Herhaal ook meermaals in mijn reactie dat het een vakman is, maar ik vind zijn stijl gewoon niet prettig. Dat kan toch?

Ik vind arrogantie geen mpathieke eigenschap, maar (zoals ik ook in bovenstaande reactie aangeef)…smaken verschillen. :)

Gast
Yasmina
juli 19, 2012 22:20

Joost heeft gewoon gelijk. Mart Smeets blaast veel te hoog van de toren voor zo’n ouwe knar die met pensioen moet.

Gast
Jan
juli 19, 2012 21:15

Joost
Klinkt meer als jaloersheid.
Smeets is gewoon goed. Komt bij jou misschien zo over maar hoe weet jij dat hij zich zo goed vindt. Iemand die plezier in zijn werk/hobby heeft er van geniet en dat straalt hij ook uit. Hadden maar wat meer van zulke toppers

Gast
Syllie
juli 19, 2012 21:11

Dat vingertje weet ik persoonlijk ook wel raad mee… omdat ik nogal een zeurderige doos ben houdt geen vent het bij mij uit. Dus dat vingertje van mezelf ken ik nu wel, en sta ‘open’ voor je kampcommandant :-)

Gast
paul
juli 19, 2012 20:05

en Marc, wat is daar mis mee? zijn het jouw centen weer? drammer

Gast
Marc E. Putto
juli 19, 2012 19:49

Smeets is al lang binnen mensen en toucheert per jaar nog zo’n 6 ton bruto momenteel met alle boeken, columns & zijn TV – en radiowerk.
Ook komende jaren zal zijn honorarium royaal boven de Rutte-norm blijven.

Gast
Ronald
juli 19, 2012 19:34

Wedden dat hij niet komt opdraven als men zegt dat hij er geen salaris voor krijgt?

Gast
BRAAK
juli 19, 2012 18:32

Mijn hemel, die Mart werkt niet voor een hoog salaris!!! Logisch want hij heeft zijn AOW en misschien nog wat en over alles wat hij erbij verdient, betaalt hij dus gewoon meer belasting, het is gewoon een rekensom meer niet, wat een lulverhaal is dit zeg. Ondanks dat ik geen fan van Smeets ben en ik vind dat hij totaal niet kan schrijven (vond wat van zijn hand bij de kringloop voor 30 Eurocent) vind ik wel dat hij het best tot zijn recht komt als voice-over en als presentator van zijn Tourprogramma.

Gast
kampie
juli 19, 2012 17:03

@syllie: Mis in je betoog wel iets dat enige raakvlak heeft met het item over Mart Smeets, maar dit terzijde.

Gast
Joost
juli 19, 2012 16:42

@Jolien

Het is zeker een vakman, maar dat wil niet zeggen dat zijn stijl iedereen aanspreekt.

Hij kent zijn feiten, is goed op de hoogte en je kunt zien dat hij van sport houdt. Maar, neemt niet weg dat ik het gewoon een eerste klas eikel vind (sorry voor taalgebruik). Punt is namelijk een beetje dat Mart zichzelf nogal goed vindt, en dat komt niet altijd even leuk over. Iemand die zichzelf ZO ongelofelijk serieus neemt wordt nou eenmaal snel op de hak genomen.

Natuurlijk heeft ieder zijn eigen smaak, maar het is opzich niet heel vreemd te noemen dat hij hier en daar wat kritiek krijgt op zijn manier van doen :).

Gast
CO
juli 19, 2012 16:34

Vakman.

Gast
Syllie
juli 19, 2012 16:18

Als je eens op zoek ging naar een vriendin dan kon je dat vingertje ergens anders voor gebruiken en hadden wij er eindelijk geen last meer van, zeikzwam.

Gast
Syllie
juli 19, 2012 16:18

Ow, onze kampcommandant moet zich er weer mee bemoeien met zijn belerende vingertje.

Gast
Jolien
juli 19, 2012 16:16

Mart Smeets krijg doorgaans ladingen stront over zich heen. Hier ook.

Maar ik vind hem een vakman pur sang. De beste die we in Nederland hebben. De avondetappe doet hij ook weer magnifique.

Ik hoop dat de NOS hem, ondanks dat hij met pensioen gaat, ook voor de komende jaren voor dit programma gaat vragen. Ik zou werkelijk niet weten wie er anders een late night-programma over de Tour moet presenteren.

Gast
kampie
juli 19, 2012 16:13

@angklung: verder nog wat inhoudelijks te melden?

Gast
Joris
juli 19, 2012 16:07

Wat een onzin, angklung.

Gast
angklung
juli 19, 2012 15:38

Mart Smeets werkt niet voor hoog salaris. Klopt, wat hij doet kun je geen werken noemen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen