RTL Nederland scoort beste oktobermaand ooit

RTL Nederland heeft in oktober een marktaandeel behaald van 39,5 procent in de commerciële doelgroep 20 tot 49 jaar. Daarmee is het de beste oktobermaand ooit voor de zendergroep. Dat heeft RTL laten weten. Vooral RTL 4 droeg bij aan het marktaandeel. In haar eigen doelgroep, boodschappers van 20 tot 49 jaar, kwam ze uit op 23,1 procent marktaandeel. “Daarmee is het de beste oktobermaand sinds 1995, toen er nog maar zeven landelijke zenders waren“, aldus een zegsman.

Het kijkcijferkanon van RTL 4 was The Voice of Holland met 3,7 miljoen kijkers en 62,6 procent marktaandeel op 28 oktober. “Ook de andere programma’s in het weekend worden zeer goed bekeken. Op vrijdagavond waren er pieken voor Hotter Than My Daughter (2,1 miljoen kijkers) en Van Der Vorst Ziet Sterren (1,8 miljoen), terwijl het grote publiek op de zaterdagavond afstemde op Ushi & The Family (2,4 miljoen) en Ik Hou Van Holland (2,7 miljoen)“, zegt de woordvoerder.

Andere goed scorende RTL 4-titels zijn volgens de woordvoerder Obese, Het Spijt Me, Kinderfluisteraar, Dit Is Mijn Lijf, Krabbé Staat Op Straat, The Voice of Holland: Real Life en alle CSI-series. Ook de vooravondprogramma’s bleven scoren.

De tweede best bekeken RTL-zender was RTL 5 met Expeditie Robinson als het meest bekeken programma. Voetbal International blijft het succesnummer van RTL 7 en RTL 8 doet het vooral goed met films.

De Publieke Omroepen en SBS Groep behaalden in oktober marktaandelen van respectievelijk 23,1 en 21,2 procent in de commerciële doelgroep 20 tot 49-jarigen.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen