John de Mol trots op hoge kijkcijfers The Voice

John de Mol is trots op de goede start van zijn hitformat The Voice in Amerika. De eerste aflevering trok dinsdag twaalf miljoen kijkers naar NBC en was het best bekeken programma van de avond in de commerciële doelgroep. “Dit is iets waar je alleen maar van kunt dromen. Het went nooit“, aldus de mediatycoon. Ook NBC is enthousiast, weet De Mol. “Ik had woensdag een euforische baas van NBC aan de lijn die nu al spijt heeft dat het maar dertien afleveringen zijn. Misschien verandert dat.

De Mol was behoorlijk gespannen over de eerste uitzending. “Het was een zenuwslopende dag en nacht. Ik heb slecht geslapen dinsdagnacht. Die cijfers kwamen woensdagmiddag pas rond vijf uur, dus het was even geduld uitoefenen. Maar ze zijn er eindelijk en het is fantastisch. Er keken twaalf miljoen mensen. Elk half uur is de kijkdichtheid gestegen en op het einde keken er rond de 14,5 miljoen mensen. Twaalf miljoen kijkers is echt wel heel goed.

Toch kan het nog beter, zegt De Mol. “Het meest succesvolle programma nog steeds in Amerika is Idols. Dat scoort 21 tot 22 miljoen kijkers. Dus als er tien miljoen bij komen, is het helemaal fantastisch.”

De Amerikaanse versie is volgens De Mol bijna hetzelfde als de Nederlandse editie. “Het enige wat anders is het aantal uitzendingen en de lengte van de uitzendingen. Het programma duurt daar een uur, terwijl het in Nederland negentig minuten duurt. Amerikanen doen alles sneller en vlugger.”

De Mol is niet zo intensief betrokken bij de Amerikaanse versie, als bij de Nederlandse versie. “Ik ga begin juli terug naar L.A. voor de eerste liveshow.”

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen