RTL 5: ‘Opnieuw ijzersterke donderdagavond’

Foto: RTLRTL 5 is in haar nopjes met de hoge scores van de tv-programma’s Expeditie Robinson en Oh Oh Cherso. Beide tv- shows behaalden donderdag een nieuw kijkcijferrecord met respectievelijk 1,3 en 1,4 miljoen kijkers. “Oh Oh Cherso had in de core doelgroep 20-34 jaar maar liefst 51,9 procent marktaandeel en in 20-49 jaar 35,2 procent“, aldus RTL vrijdag. “Expeditie Robinson was goed voor eveneens prachtige marktaandelen van 37,9 procent in 20-34 jaar en 27,6 procent in 20-49 jaar.

Een woordvoerder van het station spreekt van een ‘ijzersterke donderdagavond’. “Na het Achtuurjournaal bezetten de kijkcijferhits de nummers twee en drie in de dag top 25, en waren de programma’s marktleider in de doelgroepen 20-34 jaar en 20-49 jaar. RTL 5 behaalde over de hele avond mooie cijfers en kwam uit op een marktaandeel van 25 procent in de eigen doelgroep 20-34 jaar.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen