Nickelodeon: ‘Indrukwekkende kijkcijfers in maart’

Nickelodeon heeft in de maand maart een marktaandeel van 24,7 procent in het tijdvak 6.00 tot 20.00 uur en in de doelgroep 6 tot 12 jaar, en blijft daarmee de best bekeken kinderzender van het land. Dat heeft Nickelodeon donderdag laten weten. Vooral de kinderserie Het Huis Anubis scoorde goed. Het tv-station spreekt van ‘indrukwekkende kijkcijfers’. “De première-afleveringen om 19.00 uur behaalden een gemiddeld marktaandeel van 43,0 procent in de doelgroep 6 tot 12 jaar.

Het Huis Anubis en de Vijf van het Magische Zwaard ging op 17 maart van start. De afleveringen behaalden een gemiddelde kijkdichtheid van 10,5 procent in de doelgroep 6-12 jaar. “De eerste aflevering van Het Huis Anubis en de Vijf van het Magische Zwaard behaalde een bereik van 39,5 procent in de doelgroep. Daarmee is het de seizoensopening met het hoogste bereik ooit“, zegt een woordvoerder.

Naast het succes van Het Huis Anubis scoort ook de zender zelf goed, aldus de zegsvrouw. “Met een marktaandeel van 24,7 procent in het tijdvak 6.00 tot 20.00 uur is Nickelodeon 4,3 procent groter dan de nummer 2 van de kinderzenders. Ten opzichte van de maand februari is het marktaandeel van Nickelodeon gegroeid met 11 procent (februari: 22,2 procent).”

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen