SBS: ‘Goed staande gehouden tegenover Winterspelen’

Foto: Nick van OrmondtDe SBS-groep heeft zich in februari naar eigen zeggen goed staande weten te houden tegenover de Winterspelen op Nederland 1. “Zoals verwacht hebben de Winterspelen de afgelopen maand veel kijkers getrokken naar Nederland 1. In vergelijking met de Winterspelen in 2006 hebben de SBS-zenders het verlies in februari 2010 beperkt weten te houden. De drie zenders behaalden een gezamenlijk marktaandeel van 22,5 procent in de doelgroep 20 tot 49 jaar“, vertelt een zegsman.

NET 5 presteerde met 6 procent marktaandeel nagenoeg gelijk aan februari 2006 toen de Olympische Winterspelen in Turijn plaatsvonden. “Zoals vanouds zijn de series op maandag- en dinsdagavond erg populair. Buitenlandse hitseries als Private Practice, Desperate Housewives en Ugly Betty scoren in de kerndoelgroep Vrouwen 20-34 jaar marktaandelen van respectievelijk 20,8 procent, 26,1 procent en 16,4 procent. Maar ook nieuwe afleveringen van de Nederlandse dramaserie Verborgen Gebreken wist een marktaandeel van 22% in dezelfde kerndoelgroep te noteren. Ook het slotseizoen van Lost op de vrijdagavond scoort bovengemiddeld.

Waar familiezender SBS 6 tijdens de Winterspelen in 2006 10,4 procent scoorde, kwam SBS 6 nu tot een marktaandeel van 11,3 procent. “Hart van Nederland, Piets Weerbericht en Shownieuws blijven een grote vaste waarde. Het nieuwe seizoen van Hart in Aktie ging uitstekend van start op de woensdagavond met bijna 900.000 kijkers. Ook de zondagavond met Wegmisbruikers en Das je Goed Recht blijft succesvol. Gisteravond scoorde beide programma’s weer ver boven de miljoen kijkers. De vrijdagavondshow De Nieuwe Uri Geller kende een uitstekende start en blijft veruit het populairste programma onder jonge kinderen.”

Veronica sluit de maand februari af met een marktaandeel van 5,2 procent. “CQC ging van start met een bovengemiddeld marktaandeel van 7,5 procent. Het dwarse nieuwsprogramma, dat tegenwoordig op de maandagavond staat geprogrammeerd, is met name populair onder jonge mensen. In de doelgroep 16-24 jaar scoort CQC 14,7 procent. Lauren Verslaat, eveneens op de maandagavond, ging succesvol van start met een marktaandeel van 8,3 procent in de doelgroep 20-49 jaar. De dubbele aflevering van Criminal Minds op zondagavond scoort meer dan uitstekend met marktaandelen van 15,8 procent in de kerndoelgroep van Veronica Mannen 20-34 jaar. Ook de realityserie Border Security scoort bovengemiddeld.”

Alle genoemde marktaandelen zijn gemeten in de doelgroep 20-49 jaar tenzij anders aangegeven.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Moet Natacha Harlequin een tweede kans krijgen op tv?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen