Commissariaat onderzoekt filmwinkel TROS

Het Commissariaat voor de Media gaat onderzoek doen naar de exploitatie van de Troskompas Filmwinkel. Dat bleek dinsdag bij het Cross Media Café van in- novatieplatform iMMovator in Hilversum. De dvd-winkel van Troskompas, een 100 procent dochter van de TROS, is een eta- lage van Movie Moguls, een winkel van het Hilversumse Keeno BV. De winkel is niet aangemeld bij het Commissariaat en daarom begint zij een onderzoek naar de wijze van exploitatie en de commerciële afspraken.

De TROS wil niets kwijt over de winkel en de wijze waarop ze wordt beloond. Het is publieke omroepen verboden om bij te dragen aan het maken van winst door derden.

Uit onderzoek van iMMovator blijkt dat de omroepen de omzetten van hun webwinkels geheim willen houden, met uitzondering van de VPRO. De omzet van hun winkel bedroeg in 2008 ruim 670.000 euro en liep in 2009 terug naar ruim 500.000 euro. Dat was te wijten aan het aanzienlijk inzakken van de dvd-markt in 2009.

De Troskompas Filmwinkel is te bezoeken via troskompasfilmwinkel.nl.

Meer in TROS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen