Discovery Channel: ‘Niet bestemd voor vrouwenogen’

Discovery Channel komt met de nieuwe brand campagne ‘Niet bestemd voor vrouwenogen’, waarin mannen te zien zijn met vrouwenogen. De campagne wordt ondersteund door online-, print-, outdoor- en radio-uitingen. “Discovery Channel biedt televisie waar mannen iets aan hebben en waar zij over kunnen praten met hun vrienden. Met deze cam- pagne vieren we dat we de tv-zender zijn waar de Nederlandse man zich thuis voelt“, zegt VP of Channels Alco de Jong van Discovery Benelux.

De campagne ‘Niet bestemd voor vrouwenogen’ is een opvallende. “Het vervreemdende effect van de campagne-uitingen maakt op ondubbelzinnige wijze duidelijk waar de zender voor staat: intelligentie, kwaliteit en avontuur“, legt een woordvoerster van Discovery uit. “De campagne daagt de Nederlandse man uit om zich door Discovery Channel te laten inspireren. De factual entertainment zender weet wat mannen echt beweegt. Discovery was de eerste zender die zich specifiek op mannen richtte, een trend die niet onopgemerkt is gebleven door andere zenders.”

Discovery Channel is uitgeroepen tot het sterkste mediamerk van Nederland in 2009. Uit onderzoek van Consult Brand Strategy blijkt dat de zender zich het best weet in te spelen op de behoefte van zijn kijkers. “Onze slogan ‘Tot Hier En Verder’ daagt de kijkers uit om hun eigen pad te vinden, en, als het nodig is, die sprong in het diepe te wagen. Dat Discovery Channel is uitgeroepen tot het sterkste mediamerk van Nederland, bevestigt voor mij dat de sprong die wij gewaagd hebben, de juiste is. Onze kijkers weten al heel lang dat wij als geen ander weten wat mannen willen. Dat een onafhankelijk onderzoeksbureau ons nu uitroept tot sterkste mediamerk, is een enorme eer“, zegt Jochem de Jong, Algemeen Directeur Discovery Networks Benelux.

Overigens zijn vrouwen ook welkom bij Discovery Channel, benadrukt Alco de Jong. “Vrouwen weten ons ook te vinden. Dat kan ook niet anders, met een cast bestaande uit Bear Grylls en Mike Rowe en de enige echte mannen op televisie: de crew van Deadliest Catch.

De landelijke campagne loopt van 23 november tot 14 december.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen