SBS Groep: ‘Historisch marktaandeel voor SBS 6’

SBS 6 heeft de afgelopen maand een historisch marktaandeel van 16,7 procent behaald en was daarmee ruim de best bekeken zender van Nederland. Dat zegt een woordvoerder van de SBS Groep dinsdag. “Niet eerder in de 14- jarige geschiedenis wist de familiezen- der een dergelijk hoog marktaandeel te noteren“, aldus de zegsman. SBS 6 liet de concurrentie naar eigen zeggen ver achter zich. “RTL 4 kwam niet verder dan 13,5 procent en Nederland 1 liet 13 procent noteren.

NET 5 behaalde een marktaandeel van 6,7 procent en Veronica behaalde haar beste maandscore van dit jaar met 7,3 procent. De SBS-groep komt hiermee op een recordmarktaandeel van 30,6 procent. “Dit betekent niet alleen een evenaring van de beste maand ooit (juli 2008), maar zorgt er tevens voor dat de SBS-groep de best bekeken zendergroep van augustus is.”

Volgens de woordvoerder heeft SBS 6 met een marktaandeel van 16,7 procent in augustus vriend en vijand verrast. “De familiezender heeft inmiddels een traditie opgebouwd om als eerste te beginnen met de nieuwe programmering en met succes. De cijfers wijzen uit dat het gehele weekend in handen is van SBS 6. Popstars behaalt op de vrijdagavond marktaandelen van boven de 35 procent en de familieshows K2 zoekt K3 en Het Beste Idee van Nederland zijn op zaterdagavond marktleider.

En ook op zondagavond is SBS 6 de best bekeken zender van Nederland met Wegmisbruikers en Red Mijn Vakantie!. Maar ook doordeweeks scoort SBS 6 prachtige marktaandelen. Op alle maandagen in augustus was de zender marktleider met topfilms. Ook in de vooravond en late night groeide SBS 6 fors door de constante hoge marktaandelen van Hart van Nederland en Shownieuws.

NET 5 behaalde in augustus een marktaandeel van 6,7 procent. “De Spaanse Droom ging op de woensdagavond goed van start met een extra lange aflevering die een marktaandeel van 10 procent behaalde. Het nieuwe werkdagelijkse De Tafel van 5 is veelbesproken en krijgt de komende tijd de kans verder te groeien. De nieuwe afleveringen van Private Practice op maandagavond en Desperate Housewives op dinsdagavond houden de vrouwen in de NET 5-kerndoelgroep 20-34 jaar weer aan de buis gekluisterd met marktaandelen van respectievelijk 15,3 procent en 17,8 procent. De misdaadseries Cold Case en Law & Order stellen ook nooit teleur en weten in dezelfde doelgroep regelmatig marktaandelen boven de 20 procent te scoren.”

Ook voor Veronica is het najaar van start gegaan. Met 7,3 procent was augustus de beste maand van dit jaar voor de zender. “De nieuwe reeks Waar is de Mol? scoorde een knappe 9,8 procent. De nieuwe reeks Top Gear ging van start met een bijzonder hoog marktaandeel van 27,7 procent in de kerndoelgroep Mannen 20-34 jaar. Vanzelfsprekend scoorden Criminal Minds, NCIS en Numb3rs en de horizontaal geprogrammeerde comedy’s ook in augustus weer uitstekende marktaandelen. De allereerste uitzending van Europees voetbal is goed bevallen. De returnwedstrijd SK Slovan Bratislava – AFC Ajax scoorde -ondanks de eerdere 5-0 overwinning van Ajax- een marktaandeel van 13,1 procent in de doelgroep Mannen 20-34 jaar.

Alle genoemde marktaandelen zijn gemeten in de doelgroep 20-49 jaar tenzij anders aangegeven.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen