Endemol ‘dik tevreden’ over SOS Sonja

Het eerste seizoen van het programma SOS Sonja is woensdag met ‘prachtige’ cijfers afgesloten op RTL 4. Dat laat pro- ducent Endemol vandaag weten. SOS Sonja werd woensdag door 839.000 mensen bekeken en daarmee staat het programma op de negende positie in de kijkcijfer top-15. “We zijn ontzettend trots dat het is gelukt om een nieuw format succesvol in de markt te zetten, want dat is tegenwoordig zeker niet makkelijk“, zegt programmamanager Sebastiaan Spaan van Endemol.

Spaan vervolgt: “De kijker houdt nu eenmaal van vastigheid en wil graag weten wat hij of zij voorgeschoteld krijgt in de (vaak spaarzame) tijd die hij heeft om tv te kijken. Het is dus elke keer behoorlijk spannend als je de kijker iets totaal nieuws aanbiedt. Maar SOS Sonja heeft hartstikke goed gescoord, we zijn dus dik tevreden.

Volgens Sebastiaan Spaan was het bijzonder pittig om alle opnames op tijd af te krijgen. “SOS Sonja vergt een relatief lange productietijd, omdat alle kandidaten (2 per aflevering) 8 tot 10 weken lang voortdurend gevolgd moeten worden door de camera’s én door Sonja zelf.  Een intensieve klus kortom, en dan is het extra leuk om te kunnen constateren dat het programma gewaardeerd wordt en mensen iedere week trouw kijken. Natuurlijk is dit succes mede te danken aan Sonja Bakker: zij is een zeer authentieke persoonlijkheid, en bovendien een vakkundige voedingsdeskundige.

In de doelgroep van RTL 4, boodschappers van 20 tot 49 jaar, haalde SOS Sonja een marktaandeel van ruim 20 procent en een kijkdichtheid van 8,4 procent. “SOS Sonja liet gedurende de hele reeks, ondanks geduchte concurrentie rond het tijdstip van uitzenden (vrijwel elke week voetbal), stabiele kijkcijfers zien“, aldus Endemol.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen