Hans Schwarz nieuwe manager ‘aankoop’ Publieke Omroep

Hans Schwarz treedt per 1 oktober aanstaande in dienst bij de Publieke Omroep (NPO) als Manager Aankoop. Hans was de afgelopen tien jaar bij BNN actief als aankoper van buitenlandse formats en acquireerde formats als Ranking the Stars en Kenny vs. Spenny (Katja vs.). Nu gaat hij aan de slag voor NPO. Directeur TV Programmering Gerard Timmer: “Met het aantrekken van Hans kunnen we de positie van de afde- ling Aankoop voor de publieke omroep verder verstevigen.”

Hans Schwarz was niet alleen aankoper bij BNN, maar ook eindredacteur. Onder zijn verantwoordelijkheid coproduceerde de jongerenomroep Nederlandse speelfilms zoals Van God Los, Phileine Zegt Sorry en Vet Hard, de telefilm TBS en tv-series als Costa, Bitches, ONM en de in september startende comedy Het Schnitzelparadijs. Ook was hij verantwoordelijk voor BNN-documentaires waaronder Bikkel over BNN-boegbeeld Bart de Graaff. Voorafgaand aan zijn werk voor BNN was hij jarenlang werkzaam als film- en tv-journalist voor diverse opdrachtgevers zoals Veronica, VARA en IDTV.

Hans Schwarz is blij met zijn benoeming: “Ik ben trots dat ik deze functie voor de gezamenlijke publieke omroepen mag gaan vervullen. Buitenlandse films en series zijn al jaren mijn passie en ik ben ervan overtuigd dat ik samen met de ervaring en deskundigheid van de aankoopafdeling het pakket aankoop van alle omroepen een nog betere plaats in de programmering kan geven.

Directeur TV Programmering Gerard Timmer is blij met de benoeming van Hans Schwarz. “Hans beschikt over een belangrijke dosis ervaring op het terrein van films, series en documentaires en een netwerk dat wijdvertakt is.

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen