Ludieke actie voor start Grey’s Anatomy bij NET 5
Om de start van het vierde seizoen van Grey’s Anatomy op 10 maart aan te kondigen, hebben veertig jongemannen donderdagmiddag rozen uitgedeeld aan vrouwelijke voorbijgangers op het cen- traal station van Amsterdam. De heren, gekleed in doktersoutfit, verrasten de dames met een roos en de mededeling dat de serie Grey’s Anatomy terugkomt op NET 5. Bloemenbureau Holland hielp mee. “NET 5 heeft gekozen voor bloem- en omdat deze hét middel zijn om uiting te geven aan gevoelens.”
Even na het middaguur verspreidde de grote groep jongemannen in artsenoutfit zich over het Amsterdamse station. “De reacties waren heel positief“, aldus een zegsvrouw van NET 5. “De hitserie werd vorig jaar tijdelijk uit de programmering gehaald. Sindsdien komen er dagelijks vragen binnen van kijkers die dolgraag willen weten wanneer het vierde seizoen te zien is bij NET 5. De passerende vrouwen lieten weten erg blij te zijn dat de langverwachte serie vanaf volgende week weer begint.”
De stunt om de start van Grey’s Anatomy aan te kondigen is in samenwerking met Bloemenbureau Holland. “NET 5 heeft gekozen voor bloemen omdat deze hét mid- del zijn om uiting te geven aan gevoelens. De consumentencampagne voor bloemen ‘Gek op bloemen’ bestaat uit tv commercials en advertenties in vrouwenbladen en richt zich op de jonge vrouw. In de campagne worden bloemen gepositioneerd als verwenproduct in het dagelijkse leven. In de campagne is te zien hoe vrouwen met bloemen op spontane wijze expressie geven aan hun gevoelens van alledag.”
“In de ziekenhuisserie komen ook alle emoties aan bod en daarom sluiten de bloemen zo goed bij Grey’s Anatomy aan“, besluit de woordvoerster van NET 5.
Het nieuwe seizoen van Grey’s Anatomy is vanaf 10 maart te zien bij NET 5.