‘Uitstekende start Comedy Central’

Het nieuwe televisiekanaal Comedy Central van MTV Networks heeft een ‘uitmuntende’ start achter de rug. Dat meldt een woordvoerder van MTV. De zender zendt van 20.00 uur tot 05.00 uur komische programma’s uit en deelt het kanaal met Nickelodeon. “In het tijdvak 20-26 uur is Comedy Central veel suc- cesvoller dan voorganger The Box“, aldus de zegsman. “Comedy Central scoorde binnen dat tijdsvak uitermate goed in de doelgroep 13 tot 19 jaar met een aandeel van 6.2%.

De persvoorlichter spreekt van een ‘vertienvoudiging’ van het aandeel The Box vorig jaar en tevens een ‘all time record’. “In doelgroep 20 tot 34 jaar is de groei aanzienlijk. In mei was het aandeel in deze doelgroep 1.6%, waar dat in mei 2006 bij The BOX nog een derde hiervan was. Vooral de programma’s South Park, Scrubs, That 70’s Show en de Amerikaanse versie van The Office scoren erg goed.

Comedy Central en de jongerenkanalen MTV en TMF hebben gezamenlijk ook nog eens de beste meimaand ooit achter de rug in alle relevante doelgroepen, laat de zendergroep weten. “In doelgroep 13 tot 19 jaar behaalde de groep een aandeel van 11.4%, het hoogste aandeel voor de zendergroep in de maand mei ooit. Vorig jaar behaalden MTV, TMF en de voorganger van Comedy Central (The BOX) in dezelfde maand een aandeel van 10.7%. Ook in 20 tot 34 jaar wist de combinatie van MTV, TMF en Comedy Central het records van de maand mei te verbreken. Met 3,8% aandeel in mei wist de zender ten opzichte van mei vorig jaar (toen 3.4%) te groeien.

Ook TMF wist met 4.3% marktaandeel in doelgroep 13 tot 19 jaar te groeien ten opzichte van mei vorig jaar (3.7%) en vorige maand (3.9%). Het dagelijkse live programma TMF Reaction scoort bovengemiddeld doen met een aandeel van ruim 9% in doelgroep 13 tot 19 jaar. In juni introduceert TMF een tweede dagelijks live programma: De Dagrand. Het nieuwe programma wordt live vanuit de studio gepresenteerd door Valerio en drie nieuwe TMF VJ’s: Soumia, Saar en Damien. De Dagrand is vanaf 5 juni te zien tussen 23.00 uur en 00.00 uur op TMF.

MTV introduceerde in mei de nieuwe thema-avond MTV Submonday. Tijdens de nieuwe maandag gaan een aantal nieuwe series in première en zendt MTV cultfilms uit. De eerste film Trainspotting behaalde een kijkdichtheid van 2,1% in de doelgroep 16 tot 24 jaar. Daarmee stond de film in de Top-5 best bekeken programma’s voor de maand mei. De series en films tijdens MTV Submonday staan geprogrammeerd tot het einde van het jaar en passen elke maand binnen een nieuw thema

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen