‘Tien vijfde televisiezender in mei’

Tien heeft de afgelopen maand mei afgesloten als vijfde zender van Nederland en wist zodoende stations als RTL7, Net5, Veronica, Nederland 2 en Nederland 3 op afstand te houden. Dat meldt een woordvoerder van de zender van John de Mol. “In de voor adver- teerders belangrijke doelgroep 20-49 rondde Tien de maand mei af met een marktaandeel van 7,7%“, aldus de zegs- man vandaag. “Dit betekent een groei van maar liefst 33% ten opzichte van mei vorig jaar (5,8%).”

In de doelgroep 6+ was Tien met een marktaandeel van 7,2% de vierde zender door naast bovengenoemde zenders ook RTL5 achter zich te laten. “Met name de vooravond van Tien lijkt steeds beter op stoom te komen“, vertelt de woordvoerder. “Het steeds populairder wordende De Gouden Kooi (gemiddeld marktaandeel 20-49 van 10,5%) en het zenuwslopende Postcode Loterij: Deal or no Deal (8,5%) vormen een solide basis voor de zender. Ook het nationale topvoetbal in De Wedstrijden gooide in de maand mei weer hoge ogen met onder meer de thriller van de KNVB Bekerfinale en de zinderende ontknoping van de Eredivisie.

Joling en Gordon over de vloer verbeterden zichzelf ten opzichte van het vorige seizoen en waren in mei 2007 goed voor een gemiddeld marktaandeel van 16,3% (20-49). “Ook Voetbalvrouwen bleef het deze maand onverminderd goed doen met een aandeel van 14,5% (20-49). Het altijd spannende Postcode Loterij: Miljoenenjacht blijft met 12,7% (20-49) een vaste waarde op de zondagavond.

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Helpt Peter van der Vorst de carrière van Renze Klamer om zeep?

Tussenstand

Aan het laden ... Aan het laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen