VPRO lanceert vier kanalen op YouTube

De VPRO start vandaag in navolging van de BBC vier kanalen op de populaire videosite YouTube. De omroep wil alle media-platforms inzetten om haar publiek zo goed mogelijk te bereiken en YouTube biedt daar volgens de VPRO mogelijkheden toe. De VPRO lanceert kanalen rondom de crossmediale pro- jecten 3VOOR12 (popmuziek), Holland Doc (documentaire) en /Geschiedenis. Daarnaast bundelt de omroep in het VPRO-kanaal inhoud uit eigen huis.

YouTube is wereldwijd één van de populairste videosites. “De VPRO wil daar zijn waar het publiek is“, aldus Erwin Blom van de VPRO. “YouTube is razend populair en daarom een goede omgeving om nieuw publiek met onze inhoud in aanraking te brengen. Dit past in de strategie om bij het publiek populaire verspreidingsvormen in te zetten om onze verhalen te vertellen en bij de liefhebbers te brengen.

Gebruikers van YouTube kunnen zich abonneren op de VPRO-kanalen, de inhoud waarderen en bij vrienden onder de aandacht brengen. De kanalen zullen wekelijks van nieuwe inhoud worden voorzien. Op het VPRO-kanaal zijn hoogtepunten uit de VPRO-programma’s te zien naast nieuwe afleveringen van series. Het crossmediale 3voor12 publiceert op YouTube interviews, reportages en ander materiaal.

Holland Doc, de samenwerking van VPRO, Humanistische Omroep, Ikon, NPS en andere publieke omroepen, presenteert op YouTube hoogtepunten uit de collectie documentaires en blikt vooruit op de wekelijkse tv-programmering. GeschiedenisTV is het digitale themakanaal behorend bij het project /Geschiedenis (VPRO, NPS, Beeld en Geluid en andere publieke omroepen). Aan de hand van de actualiteit in het heden wordt op dit digitale kanaal gekeken naar het verleden.

Meer in VPRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen