‘Vernieuwde The Box scoort in april’

Geplaatst op di 02 mei 2006 om 13:23

De afbeelding http://www.willsmith.com/images/tv/fresh_prince.jpg kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.In april heeft jongerenzender The Box haar positie weten te versterken door een vernieuwde programmering met comedy als nieuwe pijler van de zender. Dat concludeert een woordvoerder van MTV Networks uit de kijkcijfers van april.

The Box behaalde hierdoor haar hoogste marktaandeel sinds juli 2005. The Box lanceerde begin april een nieuwe programmering. De zender brengt nu een blok met South Park en The Fresh Prince of Bel-Air (foto).

Ook is er een wekelijkse comedy-avond op The Box met als peiler Chappelle’s Show. “Dit wierp meteen zijn vruchten af“, aldus de woordvoerder. “In april behaalde The Box een marktaandeel van 2.2% in leeftijdsgroep 13 tot 19 jaar, na juli 2005 het beste marktaandeel van de zender ooit. Bovendien is de zender nu de meest selectieve zender van 13 tot 19 jarigen van Nederland. De vernieuwde programmering van The Box zorgt er bovendien voor dat de drie muziekzenders van MTV Networks gezamenlijk een marktaandeel van 10% behaalden in de leeftijdsgroep 13 tot 19 jaar. Dat was het hoogste gezamenlijke marktaandeel sinds november 2005.

MTV-zender Nickelodeon behaalde in april 2006 een gemiddeld marktaandeel van 31.6% in leeftijdsgroep 6 tot 12 jarigen in het tijdvak 6 tot 18 uur. “Dit is het op een na hoogste marktaandeel ooit voor de zender. Met de score van april was Nickelodeon voor de tweede keer dit jaar marktleider op het gebied van kindertelevisie. Het bereik van de zender in de leeftijdsgroep 6 tot 12 was 96.6 %.








U kunt niet meer reageren.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.