RTL 4 dankt televisiekijkend Nederland

RTL 4 dankt heel televisiekijkend Nederland voor het trouw blijven aan haar zender via advertenties in een aantal landelijke dagbladen, waaronder De Telegraaf. “De aanleiding daarvoor was Readers Digest“, aldus RTL-baas Fons van Westerloo in RTL Boulevard.

Dat blad doet ieder jaar onder een hele grote groep een onderzoek en daar kwam RTL 4 als de meest betrouw- bare zender uit“, vervolgt Fons. “Er is een heel leuk reclamebureau. Dat heet Tomeloos, en zij hadden al meteen iets klaargemaakt. Het is ook wel aardig om eens een keer de kijker te bedanken. Niet alleen omdat ze ons kiezen tot de meest betrouwbare omroep, maar ook omdat ze in grote getale zijn blijven kijken.

Fons vertelt dat hij er wel eens aan heeft getwijfeld of het publiek trouw zou blijven aan RTL. “Natuurlijk. Ik weet nog als de dag van gisteren dat John de Mol zijn persconfe- rentie had. Nog weer een dramaserie, nog weer dat… Wij hebben toen een heel groot spandoek laten hangen, van: ‘We houden van concurrentie. Talpa, veel succes!’.

Dat meende ik ook echt, want dat heeft ons natuurlijk weer heel scherp gemaakt. We zijn vier, vijf en zeven gaan introduceren. Donderdag had alleen al een zender als RTL 5 een marktaandeel van 14 procent. Dat is echt gigantisch. Dat is echt een hele grote zender onderhand aan het worden.

In de advertentie kopt RTL Nederland: ‘Het idool van Nederland dankt u’. “Meer dan 40 programma’s trekken meer dan een miljoen kijkers per uitzending“, staat in de advertentie te lezen. De advertentie is vandaag paginagroot in onder meer De Telegraaf te zien. “Dat is wel heel duur“, merkt RTL Boulevard-presentator Albert Verlinde op. “Gaat dat dan ten koste van onze salarissen, Fons?” “Daar kan wel wat vanaf, lijkt mij“, grapt de RTL-baas.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen