Veronica-luisteraar boos: Wilfred Genee draait te veel ‘Hollandse troep’

De luisteraars van Radio Veronica zijn niet te spreken over de vele Nederlandstalige muziek die Wilfred Genee draait als de nieuwe ochtendjock van de zender.

Veronica Inside © Radio Veronica

Wilfred Genee is nu vijf weken onderweg met de ochtendvariant van Veronica Inside en hij draait regelmatig allemaal RadioNL-achtige liedjes zoals Voordat Hij Een Taxi Pakt van Danny de Munk en bagger van de Snollebollekes. Daar zit het Radio Veronica-publiek natuurlijk totaal niet op te wachten.

Hollandse troep

Een van die luisteraars, Lieuwe, belde deze week boos in bij Veronica Inside. Hij maande de heren wat aan hun muziekkeuze te doen. “Ik zou zeggen: een beetje minder Hollandse troep. Een beetje minder Hollandse hits. Je luistert natuurlijk wel naar Veronica en het is niet voor niets dat al die rockhits zo hoog staan in de Top 1000 bijvoorbeeld.”

Wilfred: “Ik weet niet of je net Metallica hebt gehoord, vlak voor 7.00 uur?”

Lieuwe: “Nee, die heb ik even gemist.”

Wilfred: “Ja, dat was een partij herrie.”

‘We zijn wel Veronica-luisteraars’

Luisteraar Lieuwe: “Ja, oké, maar we zijn natuurlijk wel Veronica-luisteraars en ik heb wel het idee dat je de Nederlandse muziek te veel wil promoten zeg maar.”

Wilfred: “Nou ja, dat is de reden waarom ik het ben gaan doen. De voorwaarde was dat er wel heel veel Nederlandstalige muziek zou worden gedraaid, maar dat schijnt dus heel ingewikkeld te zijn.”

Lieuwe: “Dan kan je beter bij Hollandse Hits FM gaan zitten ofzo, denk ik dan.”

Wilfred besloot daarop het gesprek te beëindigen: “Ja, maar die betalen niet hetzelfde. Dankjewel jongen!”

62 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Henk
december 5, 2020 14:15

Bagger van snollebollekes ken ik niet?

Gast
Claidia
december 4, 2020 10:56

Die genee moeten ze vam de zemder trappen

Gast
Per Huismans
december 4, 2020 09:13

Bah wat een gore geldwolf. Nare man.

Gast
Tonnie Rober
december 4, 2020 07:44

Het originele Veronica uit de jaren 70 was ook al een grote promotor van Nederlandstalige muziek. Misschien moet Lieuwe even een stukje geschiedenis leren over Veronica en haar wortels.

Gast
fikkie
december 5, 2020 13:03
Antwoord op  Tonnie Rober

helemaal met je eens

Gast
Danny
december 4, 2020 05:54

Vind het een prima ochtend show en kwa muziek lekker variërend.

Veronica stond vroeger ook voor veel Hollands wat te denken aan Het Hollandse Hits

Lekker door gaan zo !

Gast
anonymous
december 4, 2020 10:43
Antwoord op  Danny

Maar officieel hebben ze zich aan een format te houden als zender, doet genee niet

Gast
Pieter
december 4, 2020 00:33

Mij lijkt het leuk om Adam Curry weer op Veronica te horen. Zou dat technisch mogelijk zijn vanuit de VS. Lijkt me wel toch.

Gast
Marco
december 4, 2020 10:41
Antwoord op  Pieter

Adam Curry is te horen op grandprixradio.nl

Gast
Pieter
december 4, 2020 00:30

Derksen is meer Veronica dan Genee.

Gast
Pierre
december 4, 2020 00:47
Antwoord op  Pieter

Derksen is rock&roll.

Genee is een havenzanger.

Gast
Fons
december 3, 2020 22:47

Over een paar maanden zijn de luistercijfers van Wilfred zijn programma zodanig gezakt, dat de leiding moet ingrijpen.
Doen ze dat niet dan gaat Veronica naar de kloten.
Genee vindt zichzelf een geweldige presentator, maar voegt totaal niets toe aan deze zender.

Gast
Talpamedewerker
december 3, 2020 21:32

Wilfred vindt zichzelf gewéldig!
John vindt Wilfred gewéldig!
De kontkussers om hem heen vinden Wilfred gewéldig.
…maakt het dan nog uit wat de luisteraars vinden?

Gast
Erno-BE
december 3, 2020 20:00

Hollandse muziek is bij voorbaat de meest verschrikkelijke troep die er bestaat. Ze moeten een Prins Bernhardbelasting invoeren om het draaien en verspreiden van die kots te ontmoedigen. Beter voor de oren, en beter voor de maatschappij.

Gast
Pieter
december 4, 2020 00:31
Antwoord op  Erno-BE

Niet per se. Neem Pastorale, een heel goed nummer. Als je doelt op Django Wagner dan geef ik je gelijk.

Gast
Tonnie Rober
december 4, 2020 07:45
Antwoord op  Erno-BE

Heb je dan meer met Zuid of Noord Hollandse muziek? Blij dat je de rest van de Nederlandse muziek wel goed vindt

Gast
Erno-BE
december 4, 2020 07:50
Antwoord op  Tonnie Rober

Jij snapt best wel wat ik bedoel. Nederlandstalig. Bagger.

Gast
StefanV
december 3, 2020 18:38

Wilfred Genee zit gewoon bij de verkeerde zender, zo simpel is het.

Gast
Hepie en Hepie
december 3, 2020 18:32

Eindelijk me zussies weer op d’n radio!

Gast
Koos
december 5, 2020 14:27
Antwoord op  Hepie en Hepie

Haha guitig

Gast
CoCo ik doe ook maar wat
december 3, 2020 18:27

Römer, Adriani en Van Baarle weten wel hoe je een zender naar de klote helpt. Gaan jullie dat volgende maand maar aan john uitleggen.

Gast
hannah h.
december 3, 2020 18:17

Tja, Talpa maakt meer kapot dan je lief is

Gast
Wyat
december 3, 2020 17:09

Niemand zit op dit soort non muziek te wachten. Echt alles wat Talpa aanraakt gaat kapot.

Gast
Vincent
december 3, 2020 17:00

Mensen, vergeet niet dat Wilfred een beginnende “dj” is.
Wilfred heeft heel weinig ervaring met deze vorm van radiomaken. Daarom heeft hij in zijn contract laten opnemen dat hij af en toe Hollandse hits mag draaien. HIJ vindt dat leuk en denkt dat luisteraars het dan ook wel leuk (gaan) vinden. Wilfred snapt gewoon niet hoe radio werkt. Een jaar geleden wist hij nog niet eens hoe je de mengtafel werkt.

Gast
Wyat
december 3, 2020 17:41
Antwoord op  Vincent

Dat krijg je als je TV mensen op de radio zet.

Gast
De luisteraar van Veronica
december 3, 2020 16:27

Haha, wat simpel weer.
Gaan ze Hollandse muziek draaien op Veronica dan ben ik weg. Direct.
Ik loop gelijk naar de radio en zoek een andere zender.
In de auto gaat het nog sneller, pookje onder het stuur, binnen drie seconden ‘Seek’ gaat ie naar een andere zender.

Alles, alles, alles wil ik horen, maakt me geen moer uit, zolang het geen Adele is en geen Hollandse muziek.

Dus Wilfred.
Zoek het maar uit met je Nederlandstalige kampermuziek. Mij ben je kwijt.

En als het te lang duurt kom ik ook nooit meer terug.

Gast
René S.
december 3, 2020 17:33

Het hóórt toch ook rockmuziek te draaien of ben ik nou gek?

Gast
anonymous
december 3, 2020 17:58
Antwoord op  René S.

Lijkt mij ook, of mag Wilfred soms doen wat hij zelf wil?
Jaagt hij trouwens ook de trouwe luisteraars mee weg.

Gast
Raarten van Mossem
december 3, 2020 16:25

Godallemachtig. De Veronica-luisteraar heeft wel zo’n tunnelvisie dat er ook nog zoiets als Sublime FM is.

Gast
Corry Jankbal
december 3, 2020 16:22

Elk uur de Zusjes van Wanrooy, dan komt ’t helemaal goed! Eigen cultuur eerst!

Gast
Donald Dumped
december 3, 2020 16:26
Antwoord op  Corry Jankbal

Wie?

Gast
Donald Dumped
december 3, 2020 16:21

Ja vreselijk. Het door je strot duwen van die Hollandse meuk.
Dat heeft al genoeg aandacht.
Is er een rockzender krijg je nog die NL talige muzak…
Snollebollekes op Veronica? Dan heb je het niet helemaal begrepen, Genee…
En dan Metallica herrie noemen…die gozer is niet goed…

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Donald Dumped
Gast
Bernard van Buren
december 3, 2020 16:29
Antwoord op  Donald Dumped

de snollebollekes heb ik nog nooit gehoord en dat wil ik graag zo laten.

Gast
Donald Dumped
december 3, 2020 16:32
Antwoord op  Bernard van Buren

Een of ander infantieldreungroepje.
Ik het helaas eens moeten aanhoren. Gelukkig maar eenmalig…
Mis je helemaal niks aan…

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Donald Dumped
Gast
W.C. Bril
december 3, 2020 21:08
Antwoord op  Bernard van Buren

Dan hoor ik nog liever jouw circuit van Zandvoort in actie.

Gast
West
december 3, 2020 18:18
Antwoord op  Donald Dumped

Wat is er mis met Hollandstalige muziek? Ja ben het met je eens als ze piraten muziek draaien , maar wat mankeert er aan de klassiekers van Boudewijn de Groot, Ramses Shaffie Liesbeth List , Herman van Veen, Conny Vandenbos
Armand , Doe maar , Willy en Willeke Alberti en meer van deze A artiesten , die betere liedjes zingen en zongen dan menig hitje uit de top 40 van vandaag de dag!
Nederland heeft een raar volk , Zw P mag niet maar zingen in je eigen taal vinden ze vreselijk , je eigen taal discrimineren

Het Nederlandse lied moet altijd gepromoot en gedraaid worden
Maar ben het er wel mee eens dat de zingende tram bestuurder, slome Japie, en boer Harms en die vele andere b artiesten met een teveel meezing karakter maar aan de piratenstations in het oosten van het land moet overlaten

Gast
Harderwijkse Vrachtwagens
december 3, 2020 19:54
Antwoord op  West

Ben het best wel met jou eens.
Volgens mij ise doelgroep voor Nederlandstalig best groot, in de kroeg hoorde ik het regelmatig. Prima hoor.

Als ik radio Veronica aanzet dan verwacht ik de atmosfeer en de muziek van radio Veronica. En dat wil ik dan ook horen.

Wat ik dan echt níét wil horen is piratenpaultje en de snollekebollekes of welke carnavalsmuziek uit Brabant dan ook. Veronica is rockmuziek, en als ze dat willen veranderen dan prima.
Maar ik ben dan weg en ik kom echt helemaal nooit meer terug.

En nog ff wat.
Waarom zouden ze dat doen? Al die trouwe luisteraars wegjagen voor wat?
Er zijn toch plenty zat andere radiostations die alles door elkaar draaien? Die mijdt ik als de pest. Met een beetje Jantje Smit of de J’s of een Froger of Borsato heb ik gewoon een kutdag.
Oké. Dat wou ik ff melden.

Gast
Donald Dumped
december 3, 2020 20:01

Exact. Spijker op de kop.

Gast
Donald Dumped
december 3, 2020 20:00
Antwoord op  West

West. Er is van alles mis met Hollandse hits op Veronica.
Daar is al genoeg podium voor. En zenders. Waarom moet dat ook opgedrongen worden op een rockzender?

Gast
West
december 4, 2020 08:31
Antwoord op  Donald Dumped

Denk ook dat het een apart soort volk is dat Hollandstalige muziek niet of nauwelijks draait of je moet Medelander zijn !
Als je al van nature een hardrocker bent en je daar ook in verdiept en altijd naar luistert ,zal je wel geen traditionele Holland stalige muziek in huis hebben ,en je levenstijl qua kleding er op aanpassen Kan me voorstellen dat motor cubs stoer willen doen met Motorhead, Metalica en dergelijke groepen i maar de doorsnee Nederlander vind het Hollands talig gewoon prima ! in Frankrijk is het zelfs verplicht om 50% in eigen taal te draaien op de publieke radio stations
En hoor je ze daar klagen Johnny Halliday kreeg bijna een staats begrafenis Cd`s van , Edith Piaf,die ook levensliederen zong , en de vele franse ariesten die over Parijs zongen , worden nog steeds door miljoenen gekocht .
om maar te zwijgen over de vele liedjes van country en blues
die nog in tekst veel erger zijn dan de zangeres zonder naam
en dan willen ze bij wijze van spreken, geen plaatje van Johnny Jordaan horen of een artiest die over Amsterdam zingt !
nee dat willen ze niet horen , maar John Lee Hooker ,BB King ja dat zijn pas (SMARTLAP) artiesten !

Gast
Donald Dumped
december 4, 2020 13:59
Antwoord op  West

Denk dat je een verkeerd beeld heb van de Nederlander. Misschien is dat bij jou in de provincie zo dat dat Nederlandstalige gekweel nog beluisterd wordt, maar ik woon in hartje Randstad en daar heeft men de voorkeur voor wat anders.
Die smartlapfiguren verkopen nauwelijks materiaal. Ik hou wel van Nederlandstalig hoor alleen moet je het zoeken in de alternatieve hoek. Heb onlangs het nieuwe album van Spinvis nog gedraaid…
Maar met dat volkse gejammer kan je echt niet meer aankomen, West…

Gast
Ron
december 3, 2020 16:15

Lieuwe heeft helemaal gelijk. Dit mag nu eindelijk wel eens gezegd worden. De Veronica doelgroep zit niet te wachten op die pauper muziek van hem. Hij heeft toch een eigen smartlap station op Juke. Daar komt de doelgroep die hier van houdt op af. Je moet je eigen muziek smaak niet opdringen aan luisteraars die hier niet op zit te wachten.

Gast
Donald Dumped
december 3, 2020 16:21
Antwoord op  Ron

Precies!

Gast
Rock Radio Rules
december 3, 2020 17:26
Antwoord op  Ron

Ik. Heb. Hetzelfde.

Als ik naar Veronica luister dan verwacht ik de hele dag alle soorten rockmuziek.
Nieuwe rock, oude rock, symfonische rock van mijn part, hard rock, vergeet niet dat rock door de jaren heen zich steeds meer ontwikkelde.
Klassiekers als Metallica, acdc en Aerosmith daar luisteren onze kinderen naar, die zeggen goh pap, wat hadden jullie goede muziek vroeger.
En als ik tegenwoordig luister naar de moderne rockbands dan denk ik wat een evolutie in muziek, het wordt echt steeds beter en beter met de tijd.
En zo droom ik overdag soms weg -ik luister ook Spotify op z’n tijd- en neem de radioreclame voor lief.

Maar.
Als meneertje koekepeertje inene met Nederlandstalige kwalleballe muziek aankomt waar ik niet op zit te wachten dan is de liefde snel over. Dan zet ik net zo lief Gloryhole Radio op Spotify aan en ga de hele dag naar Steelpanther luisteren. Doei Wilfred. Weet jij al wie het licht uit doet straks?

Gast
WEST*
december 3, 2020 18:57
Antwoord op  Ron

Dat doen de meeste DJs wel Als radiomaker van muziek programmas moet je weten wat de massa wil om er achter te komen wat de luisteraar wil moet je eerst een jaartje een verzoekplaten programma doen
op een station voor een breed publiek , dat is de beste graadmeter wat men wil horen op de radio
Kan me wel voorstellen dat een rock zender / zoals Caroline/ een andere play list heeft als Radio 2

by the way DE TOP 2000 is ook niet een afspiegeling van de radio luisteraar er worden aardig veel A artiesten weggelaten die hier in Nederland grote hits hadden Ook veel grote namen van Nederlandse artiesten! Nu worden de stemmers een beetje gestuurd
in hun muziekkeuze

Er zou voor de stemmers een een keuze gemaakt moeten kunnen worden van alle hits vanaf 1956 tot heden en daar zouden ze een top 2000 van moeten maken maken

Gast
Donald Dumped
december 3, 2020 20:04
Antwoord op  WEST*

Onzin, West.
De Top 2000 varieert van Slayer tot Ramses Shaffy…

Gast
anonymous
december 3, 2020 16:07

Genee hoort niet thuis op radio veronica

Gast
Talpaard
december 3, 2020 16:08
Antwoord op  anonymous

Ruud de Wild zou er beter passen.

Gast
Psychiater Welgoed-Snik
december 3, 2020 16:13
Antwoord op  Talpaard

Enige plek waar Ruud past is de grot van Olcay (daar kan-ie zelfs 4x in).

Gast
De vieze man
december 3, 2020 21:12

Daar is jouw snikkeltje te klein voor.

Gast
Mick
december 3, 2020 16:07

Wat doet Talpa die Genee aan. Primetime op tv én ochtendradio. Dat houdt hij toch niet lang vol.

Gast
Victor
december 3, 2020 15:04

Je verwacht niet van Wilfred dat hij zo van die Tokkie muziek houdt.

Gast
Wesley van Duuren
december 3, 2020 17:28
Antwoord op  Victor

Denk je naar veranico te luisteren krijg je kamermuziek.
Dat is alsof je zit te genieten van een zak patat met mayonaise en ineens zit daar een hap bosvruchtenjam tussen. Zoiets.

Gast
Wesley
december 3, 2020 17:29
Antwoord op  Wesley van Duuren

Kamper muziek.
Kutspellingscontrole.

Gast
René Stravers
december 3, 2020 17:30
Antwoord op  Victor

Of dat je denkt van ik heb dan eindelijk de secretaresse van drie hoog in de kopieerkast weten te lullen blijkt het een transgender te zijn. Zoiets. Teleurstelling een beetje.
Maar in dit geval even door de zure appel heen bijten.
Radio Veronica had ik in dit geval wel gelijk weggedraaid.

Gast
Maurice
december 3, 2020 19:06
Antwoord op  René Stravers

Rapper Sjors?
🌺Hoihoi. 👋

Gast
Lies
december 3, 2020 15:03

Wat betaalt Wilfred Genee aan MC voor een dagelijks item?

Gast
Bas
december 3, 2020 16:15
Antwoord op  Lies

Jij.

Gast
Seil
december 3, 2020 16:17
Antwoord op  Lies

Viva truttenkop, dat betal je met het koekeloeren naar al die advertenties op deze website, dommie

Gast
Karbonade
december 3, 2020 16:20
Antwoord op  Seil

Ben ik effe blij met mijn Adblock Plus
Geen reclamemeuk te zien.

Gast
Barry van Moorsel. 42j. 182, 86kg. Blauw/Kaal
december 3, 2020 17:38
Antwoord op  Lies

Hee Lies.
Zin om af te spreken?
Waar woont je bankstel, dan kunnen we misschien samen een zakje chips eten en een fles rode Port soldaat maken. Of heb je geen bankstel?

Gast
Koos
december 5, 2020 14:32

Hahaha, Don Juan

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen