Linda ‘you’re fired’ de Mol: ‘We moeten solidair zijn met elkaar’

Linda de Mol zette in april, tijdens het dieptepunt van de coronacrisis, talloze medewerkers van haar blad LINDA. op straat, maar toch blijft ze overal solidariteit propageren.

Linda de Mol © Op1

Om haar eigen miljoenenvermogen te beschermen, kieperde Linda in de lente vanuit haar kasteel in Crailo flink wat freelancers en tijdelijke medewerkers van haar blad op straat. Van het een op het andere moment zaten zij zonder inkomsten thuis. Ondertussen maakte de tv-koningin zich druk of ze nog wel op vakantie naar Portugal zou kunnen.

Hypocriet

De mediarel daarover zorgde voor een kleine deuk in het imago van Linda de Mol, die tijdens de coronacrisis onthulde dat ze 750 euro heeft betaald voor twintig stukjes sushi. De ergernis aan de tv-koningin nam pas écht een vlucht toen ze mensen begon te vragen om een beetje solidair te zijn met elkaar.

Vlak nadat ze met een bezem door haar personeelsbestand heen ging, riep Linda dat ze het fijn vindt dat mensen tijdens de crisis zo hulpbereid zijn. “Dat vind ik echt wel het positieve eraan. Je merkt dat mensen liever voor elkaar zijn.”

Solidair

Linda de Mol riep gisteren in de talkshow Op1 wéér op tot solidariteit met elkaar. “Ik ben er echt heel bang voor dat het volgend jaar nog veel erger gaat worden met al die mensen die misschien hun baan kwijt gaan raken en bedrijven die omvallen. We zullen echt een beetje solidair met elkaar moeten zijn.”

Gelukkig zegt Linda een duit in het zakje te doen met haar LINDA.foundation, waarmee ze arme gezinnen helpt. “Ik doe zelf ook een enorme duit in de zak door te zorgen dat er geen kosten zijn. In totaal sinds we begonnen hebben we al bijna 25.000 gezinnen geholpen.”

Tijdens de feestdagen gaat Linda een hoop kerstpakketten uitdelen aan arme gezinnen in het land. Wie weet komt ze tijdens haar uitdeelsessie nog een oud-collega tegen.

Het gesprek met Linda de Mol in Op1 kunt u terugzien op de NPO-site.

42 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
teuntje
december 9, 2020 15:15

Rotwijf met haar plastic kop

Gast
😷Paulus
december 7, 2020 08:38

😷Heb ik Trump ook vaak horen zeggen. 👩‍🦳Zeker ook een Trump liefhebber.

Gast
MolTalk
december 6, 2020 12:05

De hypocrisie ten top.

Gast
Tobias
december 6, 2020 08:13

Wat is het toch een afschuwelijk mens!

Gast
Koen
december 6, 2020 00:32

mag ik met je mee naar Ibiza dan.

Gast
darius
december 6, 2020 00:08

Wat een vreselijke reacties. Linda en de gehele fam Mol zijn goede en slimme zakenlieden. Wat een slechte eigenschap om daar zo onredelijk over te zijn. Ten eerste betalen zij 49% belasting en ten tweede je weet niet wat zij verder nog aan financiele hulp doneren. Als ze dat bekend zouden maken is het ook weer niet goed, want dan zijn het opscheppers .Ze maken programma’s en tijdschriften en doen daar gigantisch veel mensen plezier mee. Ik heb er allemaal niks mee met die familie maar ben niet jaloers zoals de meeste reageerders. Vraagt u zich dit ook af als het om van M.van Nieuwkerk gaat of A. van der Linden of dhr. Marcel van Dam, Ali B of vrouw Anouk gaat? Om maar enkelen te noemen? En denk eens eerlijk na wat heeft u het afgelopen jaar gegeven aan goede doelen? Bedrag aub afronden op 50 euro. oh?!

Gast
Harry:-D
december 5, 2020 23:58

Ik kijk reikhalzend uit naar

het eerste seizoen van
‘Help, mijn chirurg is een
prutser!’ Nu de eerste
vier kandidaten al zijn
uitgelekt: Linda, Sonja
Bakker, Patty Brard en
Connie Breukhoven…

Gast
Fluisterende Man in de Regenjas
december 6, 2020 02:49
Antwoord op  Harry:-D

De chirurg van Patty Brard is door zijn eigen collega’s uit het ambt gezet want dit was zo’n beetje de slechtste reclame ooit in de geschiedenis van plastische chirurgie.
De chirurg van Connie Breakhoven is al een tijdje vermist. Er wordt gefluisterd dat hij naar Argentinië is vertrokken.

Gast
COkijkers
december 5, 2020 22:13

Alles wat van de Mol af komt is troep bagger

Gast
Xavier
december 5, 2020 22:00

Ze past goed bij het koningshuis, vrijgevig met andermans geld maar kom niet aan het mijn want ik bijt je kop eraf

Gast
Joop
december 5, 2020 20:40

Hahaha ik ga je solidair ontslaan hahaha

Gast
Bart.
december 6, 2020 02:50
Antwoord op  Joop

Hahaha.
Hartelijk bedankt voor al je werk hahaha.
Je bent ontslagen.

Gast
Irene
december 5, 2020 20:01

Wat een troep.en kulprogramnas maakt de familie de mol.

Smakeloos. Wat zaten gisteren die vrouwen met kaliber te slijmen.met haar. Oh wat zou femke het fantastisch vinden om in dat kul programma te mogen. Dat moet je niet willen. En dat samen doen enaar lief zijn met elkaar.

Failliet gaan doe.je alleen linda.

Allemaal lekker luisteren naar die tegenstrijdige maatregelen.

Niemand die durft te zeggen dat de horeca open kan blijven.

Meeste mensen worden beter.
Wat een geflikflooi op.de televisie.

Voor al haar mislukte aanslagen op haar gezicht hadden 10 gezinnen een fantastische december maand gehad.

Ziet er zo verschrikkelijk uit.

Wordt een 2e Vanesa

Astrid joosten daar kan je een voorbeeld aannemen.

Gast
Luister
december 5, 2020 20:13
Antwoord op  Irene

Dom gezwets, Irene. Ook al laat ze voor èèn miljoen aan haar gezicht verbouwen, dan moet ze dat helemaal zelf weten. En, als jij een paar centen over hebt neem dan een cursus Nederlands.

Gast
Hören. Zien. Zwelgen.
december 5, 2020 20:45
Antwoord op  Luister

Irene geeft gelijk.
Linda gaat nu goede sier maken met een paar kerstpakketten duee zeer waarschijnlijk niet eens zelf betaald heeft, maar er komt wel een baggershow van die ik niet hoef te zien.
En voor dat kapitaal dat de chirurgen vragen voor de fillers en de lifts en de botox kan ze beter iets échts goeds doen voor de mensen. Het is sowieso klojotv.

Gast
vraag
december 6, 2020 00:15

En wat heb jij gegeven aan je behoeftige medemens?

Gast
OssyBear
december 5, 2020 19:20

Uitgerangeerde muts.
Nog nooit zo’n arrogant iemand gezien.

Mag hopen dat hetzelfde gebeurt met haar als wat ze met haar personeel heeft gedaan.
Zo’n gemaakt nep figuur.

Je kan nog niet tippen aan Chantal muts

Gast
Prof. dr. Traagzaath
december 5, 2020 19:02

Dit is geen vrouw. Dit is John met een pruik.

Gast
Respect ✌️
december 5, 2020 18:37

Heeft zoveel geld en ziet en loopt erbij als een alcohol en drugsverslaafde sexwerker.Triest

Gast
David
december 5, 2020 18:45
Antwoord op  Respect ✌️

Maar wel geyl. Nietwaar?
Voor een 68-jarige ziet ze er niet heel rot uit.

Gast
Bart
december 5, 2020 18:50
Antwoord op  Respect ✌️

Die botox maakt haar gelaat een stuk lelijker maar ik denk niet dat ze aan de drugs is.
Wel aan de drank, dat zie je aan die grote poriën . Niet aan de drugs.

Gast
Sebas
december 5, 2020 18:29

Kul artikel. Hoe ontsla je precies een freelancer? En bij tijdelijke medewerkers ging het waarschijnlijk om het niet aanbieden van een nieuw contract.

Gast
Personeel op Nummer ÉÉN.
december 5, 2020 18:54
Antwoord op  Sebas

Die mensen hadden ze gwoon aan kunnen houden want de produktie ging door.
Ze hadden ze zelfs 50/50 in dienst kunnen nemen of inhuren. Hebben ze ook niet gedaan.
Keihard de straat opgetrapt.
Heel erg dit.
Heel veel emoties losgemaakt.
Mensen echt heel depressief. En waarvoor vraag Ik je? Waarvoor?
Alleen om een paar rotcenten te besparen waarvan ze al miljoenen en miljoenen op de bank heeft. Kun je nagaan.

Gast
Corry Jankbal
december 5, 2020 18:16

Linda de Mol is, zoals de meeste mensen, vooral solidair met haar eigen bankrekening. De rest is marketing, ook omdat het een zeer ijdele mevrouw is.

Gast
Jantje
december 5, 2020 18:02

Wat in dit artikel staat is natuurlijk onzin. Als je een bedrijf te runnen hebt moet je ook gewoon ingrijpen als het nodig is anders staat straks iedereen op straat en na de crisis kan een deel waarschijnlijk weer aan de slag.

Met die hele foundation begrijp ik allemaal niet zo goed, net zoals ik ook de voedselbank niet begrijp. Allemaal goed bedoeld maar we hebben in Nederland uitstekende sociale voorzieningen die voldoende zijn om van te leven en voor de rest moet je gewoon werken als je iets wil verdienen. Ik zou liever zien dat Linda een stichting op richt die mensen uit de armoede helpt in plaats van armoede te cultiveren door dingen weg te geven zonder tegen prestatie. Ze komt uit de meest ondernemende familie van Nederland dus kan veel van die kennis en mentaliteit over dragen op anderen.

Gast
Sjaak echt
december 5, 2020 23:05
Antwoord op  Jantje

Linda had tijdens de crisis solidair kunnen zijn met de mensen die voor haar werken door wat van haar privé vermogen in haar bedrijf te stoppen. Maar, Linde de Mol is solidair met andermans geld, niet met haar eigen geld.

Gast
vraag
december 6, 2020 00:17
Antwoord op  Sjaak echt

En wat heb jij gegeven aan je medemens afgelopen jaar?

Gast
Infidel
december 6, 2020 08:20
Antwoord op  vraag

Aan mijn vrienden en familie heel veel. Aan onbekende nog geen euro, ik hou niet van de mens. Heb wel veel gegeven aan dieren organisaties. Die verdienen het echt!

Gast
Klaar Koomen
december 6, 2020 11:02
Antwoord op  Infidel

Ik geef ook nooit aan de mensen in Afrika, ze kunnen zichzelf wel redden….
Maar ik geef wel aan het dier…
Tenslotte vind ik een dier waardevoller dan een schadelijk mens.

Gast
vraag
december 6, 2020 00:17
Antwoord op  Jantje

En wellicht doet ze dat ook?

Gast
Rick
december 6, 2020 00:28
Antwoord op  Jantje

Geld laten rollen bij de mollen daar koop je kijkcijfers mee elke avond je programma promoten op ALLE zenders in alle dagbladen 1a 2 pagina’s met Linda de Mol en Mark Rutte zelfs hem gebruikt ze om de kijkcijfers op te voeren het gaat bij haar niet om de inhoud maar om de personen het maakt mij misselijk.

Gast
Frans.D
december 5, 2020 17:55

Nou stel dan de vraag aan die Rutte waarom hij een miljoen Nederlanders onder de armoede grens heeft gekregen in plaats van sentimenteel geouwehoer over zijn moeder. We verliezen allemaal onze moeder.

Gast
Renske
december 5, 2020 19:25
Antwoord op  Frans.D

Dat hoop je maar…

Gast
Paige Turner
december 5, 2020 17:33

Ze zet zich wel in. Waar zijn al die andere dikke BN’ers met hun grove bek!

Gast
Ed, het arme paard
december 5, 2020 17:26

Arme gezinnen? Van die shagrokende Tokkies zeker die de 1 na de andere baby uitpoepen terwijl de 2 grote rashonden en 5 katten al niet fatsoenlijk te vreten krijgen zeker?
Als je in Nederland met al zijn giften en toeslagen in armoede leeft doe je toch echt iets niet goed!

Gast
Gerard Planman
december 5, 2020 18:22
Antwoord op  Ed, het arme paard

Daarom zou er belastingvrijstelling moeten komen op hondenvoer, op kattenvoer en op vogelvoer.

Belachelijk dat er dubbel belasting wordt geheven op het houden van een hond. Het is al niet goedkoop met die hondenbelasting en alles en het zorgt dat houden van honden bereikbaarder wordt voor meer mensen met een kleine beurs.

Ook zouden honden gratis met het openbaar vervoer moeten mogen reizen. De eigenaar reist tóch wel, door de aanwezigheid van de hond wordt hij dubbel gepakt.

Katten moeten helemaal belastingvrij gemaakt worden vind ik. Ze ruimen de natuur op, vreten muisjes en insecten en ze geven de mens liefde en aanhankelijkheid. Sommige katten gaan overdag langs op drie verschillende adressen voor sociaal contact met mensen.

En vogelvoer moet ook belastingvrij omdat daarom alle Nederlandse tuinbezitters de vogels door de winter kunnen helpen.
Zonder belasting op vogelvoer wordt vogelvoer bereikbaarder voor de laagste inkomens.

Deze en andere voorstellen gaan op 17 maart het verschil maken.

Gast
ger
december 6, 2020 00:23
Antwoord op  Ed, het arme paard

En dat is een waarheid al een koe! Laten ze eerst maar eens een definitie geven wat armoede is.

Gast
Rik
december 5, 2020 17:24

Vreselijke vrouw, wat is die door de mand gevallen zeg. Enorm afgegleden en daardoor gedaald in mijn aanzien.

Gast
Mark2
december 5, 2020 17:19

Wat een tendentieus artikel zeg! Walgelijk! Zal wel zijn geschreven om reacties uit te lokken.. en idd! Klote site dit!

Gast
Esmeralda
december 5, 2020 18:25
Antwoord op  Mark2

Welnee.
Elke letter die er staat is waar.
Er is geen woord gelogen.
Die familie zou half Nederland nog een jaar lang kunnen financieren zonder er zelf een sostje van te merken.
Desalniettemin schoppen ze hun trouwe schare medewerkers, het kapitaal en de ziel van het bedrijf, zonder pardon op straat zonder geld, zonder bonus, zonder iets.
Dat is kut hé?

Maar dat maakt deze site niet slecht, Mark.

Gast
Psychiater Welgoed-Snik
december 5, 2020 17:14

Die Linda Foundation is al net zo’n wassen neus als de hondenopvang van mevrouw Kluivert. Bestaat alleen op papier om er het belastingvoordeel van te hebben.

Gast
vraag
december 6, 2020 00:21

Flauw en ziekelijk jaloerse opmerking. Vertel ff wat jij het afgelopen jaar aan een echte armoedzaaier hebt gegeven?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen