Twijfelachtig: ‘CDA-ster Lucille Werner graait uit goededoelenkas’

Lucille Werner wordt door Weekend beschuldigd van graaien uit de goededoelenkas. Ze zou zichzelf hebben verrijkt met giften aan haar Lucille Werner Foundation. Dat is te lezen in de kiosk.

Lucille Werner © M

De vroegere presentatrice van Lingo wekte eind oktober behoorlijk wat verbazing toen bekend werd dat ze stopt als tv-presentatrice om aan de slag te gaan als Tweede Kamerlid voor het CDA. De presentatrice, die vorige maand keihard werd afgeslacht in De 5 Uur Show, zat deze week nog in M om over haar carrièreswitch te praten.

‘Lucille pakt 72.000 euro’

Lucille wil zich bij het CDA inzetten voor mensen met een handicap. Dat doet ze ook al jaren met haar Lucille Werner Foundation. Een journalist van de Weekend is in de stukken daarvan gedoken en stelt dat de CDA-ster behoorlijk profiteert van haar goede doel. “De post ’managementvergoeding’ in de jaarrekening van 72.000 euro verraadt mogelijk haar inkomen.”

Als Lucille deze riante vergoeding inderdaad heeft gepakt naast al haar andere inkomsten, bijvoorbeeld uit tv-werk, dan is het de vraag of de donateurs aan de Lucille Werner Foundation daar erg blij mee zijn.

Geld over de balk

Er wordt bij de Lucille Werner Foundation sowieso flink wat geld over de balk gegooid, stelt Weekend. “Tot een paar maanden geleden was er ook een duur kantoor van zo’n 30.000 euro per jaar in Amsterdam, waar volgens een insider iets geks mee aan de hand was.”

Die insider zegt: “Ik loop daar drie keer per dag met mijn hond langs, maar er viel daar in dat kantoor maar één keer per maand een teken van leven te bespeuren. Voor de rest stond het gewoon leeg. Misschien moest ze dat representatieve kantoor wel hebben om geld te kunnen krijgen van de Vriendenloterij.”

Miljoenen euro’s

De Weekend stelt dat uit het jaarverslag blijkt dat Lucille’s stichting vrijwel volledig drijft op de bijdrage die ze krijgt van die loterij. Het gaat om 300.000 euro per jaar en in totaal 2,5 miljoen euro over de afgelopen acht jaar, weet het blad.

Een deel van die giften gaat ook naar persoonlijke projecten van Lucille, weet de Weekend. “Lucille voer mee met een eigen boot tijdens Canal Pride in Utrecht, kosten bijna 19.000 euro. Voor het maken van een reportage in Ecuador, waarvan een paar minuten werden uitgezonden in het programma Minister Van Gehandicaptenzaken, rekende Lucille bijna 35.000 euro aan haar eigen stichting.”

Kamerlid

Of Lucille die vermeende managementvergoeding van 72.000 euro straks nog nodig heeft, is nog maar de vraag. Het is zeer waarschijnlijk dat ze namens het CDA in de Tweede Kamer terechtkomt en daar zal ze een jaarsalaris vangen van 116.000 euro per jaar.

“Lucille draagt haar steentje bij aan de positie van gehandicapten in de samenleving, maar vergeet zichzelf daarbij niet”, sneert de Weekend.

Het hele verhaal kunt u lezen in Weekend-editie 45, op pagina 22 en 23.

52 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
123
december 6, 2020 19:43

Ik ben wel benieuwd hoe ze een debat gaat aanpakken. Volgens mij komt het neer, op: JP, is dit een goed woord?
Of: Ja, goed geantwoord, graai maar in de ballenbak! Ach rood, wat jammer.
En: alles bestaat uit maximaal uit zeven letters. 🙈🙈🙈

Gast
Zomaar iemand
december 6, 2020 14:54

‘De Weekend’… Het blad heet Weekend.

Gast
Graaicultuur
december 6, 2020 14:13

Wat is hier vreemd aan,niks toch,zijn we de jaren 80 vergeten toen de pensioenkas werd leeggeroofd door Lubbers en Co,en de jaren daarna bleef het maar doorgaan tot nu aan toe,en wat doen we?
HELEMAAL NIKS!!!! Klootjesvolk

Gast
Theo
december 6, 2020 13:30

Dan past ze goed bij het cda, daar schaatsen ze allemaal een scheve schaats @sillywalk

Gast
Gerda
december 6, 2020 13:04

Mensen kopen hun schuldgevoelens af met een paar knaken en die verdwijnen grotendeels in de zakken van BNers, oprichters enzovoorts. Daar is Mw Werner niet de enige in hoor.. Vraag maar eens wat al die loterijen, stichtingen en fondsen aan hun mensen uitbetalen.. En het meeste werk wordt verricht door vrijwilligers..

Gast
Dorine
december 6, 2020 11:41

MC vult zijn zakken aan de oeverloze discussies, ongenuanceerde , racistische haatdragende en haatzaaiende reacties …….ook niet echt fraai toch?!

Gast
Rianne
december 6, 2020 11:07

Zo, als dit klopt is het niet zo netjes Werner…jij past echt precies bij het CDA,…ook allemaal bedriegers.!!

Gast
Bratis Lava
december 6, 2020 10:41

Sinds ze de de vriendenloterij tonnen binnen heeft, is het Bingo voor de Lingo presentatrice. Ja Lucille’s goede leven moet ook betaald worden. Net als Patty Brard, die komt ook zelf op de eerste plaats. En de tweede, en de derde.

Gast
Rooie Rinus
december 6, 2020 10:37

Mevr Werner doet al heel lang erg goed werk ( buiten de tv reut om ) dus heb een beetje een apart smaakje bij dat Weekend bericht?

Gast
Ahorseisahorseofcourseofcourse
december 6, 2020 10:00

Zo vals als de neten en zwaar achter haar ellebogen. Daarom past ze zo goed in tv wereldje en politiek. Maar het blijft een gnoom om te zien. Ondanks dr nieuwe kunstgebit.

Gast
critikast
december 6, 2020 09:53

Past dus typisch bij het CDA: schijnheilig, gluiperig, leugenachtig, vals en dubbele graaicultuur !

Gast
Bouwkuh Breda
december 6, 2020 09:43

Tsja het kan raar lopen

Gast
mrGer
december 6, 2020 09:02

Nog niet eens gekozen als politica en nu al corrupt, of misschien dat ze daarom op de lijst van het CDA mag?

Gast
Help
december 6, 2020 08:59

CDA: met hun eigen “verkiezing”. De vrouw van Omtzigt kreeg een berichtje dat ze op tegenstander De Jonge had gestemd. Toen Pieter Omtzigt daar onderzoek naar wilde doen, moest hij direct zijn smoel houden (iets van “schade” voor de partij)
En dan Hugo de Jonge (schoolmeester derde klas lagere school, waarvan de kindjes vinden dat hij leuke schoenen heeft) mag voor Minister van Volksgezondheid spelen. Juist in deze tijd. Zijn woorden waren: “Mondkapjes zijn totaal overbodig”.
Kies vooral voor het CDA (LOL)

Gast
achtmet
december 6, 2020 08:56

Ga er maar vanuit dat al die B,N ers die zogenaamd meewerken aan de goede doelen zich vorstelijk laten betalen!
Graaiers zijn het !

Gast
Tobias
december 6, 2020 08:08

Valt me vies tegen van haar. Na dit bericht kijk je toch met heel andere ogen naar zo’n mens.

Gast
A.M.
december 6, 2020 09:23
Antwoord op  Tobias

Vreselijk irritant mens met haar gekwebbel! Daar kunnen ze nog veel “plezier” mee beleven in de Tweede Kamer mocht ze gekozen worden.

Gast
123
december 6, 2020 04:02

Ik vond de benoeming van Rick Brink als ‘Minister van Gehandicaptenzaken’ – via een verkiezing – ook al doorzichtig, aangezien ze allebei van het CDA zijn. Dat waren de andere deelnemers in die verkiezing niet. Hopelijk zien mensen deze valse truc.

Gast
Jan Steinsen
december 6, 2020 09:55
Antwoord op  123

Ja, Rick Brink werd verkozen omdat de leden en supporters van de voetbalclub van Hardenberg waar hij destijds secretaris van was, op hem stemden. Dat trucje hadden ze al eens eerder gedaan met Brink bij de ‘Beste Raadslid’ van Nederland. Hij was toen raadslid namens het CDA in Hardenberg.

Vergeet niet dat Lucille’s oom, Jos Werner, in de Eerste Kamer fractievoorzitter was van het CDA. Hij is dus een kopstuk en bemoeit zich nog steeds met het wel en wee van de partij. Dus was het logisch dat hij zijn nichtje in het zadel hielp bij de politiek. Zij moet zogenaamd een gezicht geven vanuit het CDA dat deze partij opkomt voor de gehandicapten… Maar dat wil het CDA niet! Het VN-Verdrag voor rechten van mensen met een beperking is hier in Nederland een wassen neus. Omdat het CDA dat zo wil. Zo ook met het facultatief protocol. Hugo de Jonge weet het al jaren in zijn la te houden terwijl de Raad van State allang advies daarover heeft uitgebracht. Dat protocol stelt mensen in staat de Staat aan te klagen als het geen of onvoldoende uitwerking geeft aan het VN-verdrag…

Het stinkt flink bij het CDA…

Gast
Harry:-D
december 6, 2020 00:04

Iets zegt me dat de vergelijking

van Lucille Werner met Moeder
Teresa behoorlijk mank gaat…

Gast
Jan Steinsen
december 6, 2020 09:58
Antwoord op  Harry:-D

Ach, Harry, met het iemand belachelijk maken vanwege haar handicap laat zien dat jouw hersenen sterk onderontwikkeld zijn en je een cognitieve beperking hebt qua empatisch vermogen. Maar daar kan jij verder zelf niks aan doen. Dronk je moeder soms bij de zwangerschap?

Gast
Harry:-D
december 6, 2020 10:11
Antwoord op  Jan Steinsen

Ach, Jan, het feit dat jij niet kunt relativeren en woordspelingen een vreemd fenomeen voor jou zijn zal ik jou niet euvel duiden, hoor. Maar dat komt wellicht vanwege mijn onderontwikkelde hersenen. Toch? En nee, helaas… Míjn moeder dronk níet tijdens haar zwangerschap en blij toe want anders waren we nu broers geweest. Ik laat het hier verder bij. Als jij nog meer frustraties wilt uiten, be my guest en ga gerust je gang. En veel geluk en wijsheid voor het nieuwe jaar.

Gast
Dorine
december 6, 2020 10:52
Antwoord op  Jan Steinsen

Beste Jan,
Dit moet toch in uw kring een bekende tekst zijn:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet.

Gast
scott
december 5, 2020 23:38

Alle ‘goede’ doelen zijn oplichters.

Gast
🥺 Ingrid
december 5, 2020 23:35

Wel heel erg dit. Diefstal en misleiding. Tanden zeker ook betaald uit de graaikas! 😡
Geen geld meer naar haar stichting!

Gast
Jan Steinsen
december 6, 2020 10:00
Antwoord op  🥺 Ingrid

Het is inderdaad erg als dit inderdaad het geval is. Maar met “De Weekend” als bron weet ik het niet zo…

Gast
Wendy's dealertje
december 5, 2020 22:11

Omhoog geneukt call-tv sterretje

Gast
Hupsakees
december 6, 2020 15:23
Antwoord op  Wendy's dealertje

Volgens mij is zij niet afkomstig van Call TV, maar is ze begonnen als verslaggever voor voorlopers van Boulevard en dergelijke.

Gast
Sander
december 5, 2020 21:20

Nou ik ga er niet van uit dat het CDA veel stemmen gaat krijgen.

Gast
Manvan74weethet
december 5, 2020 19:00

Graaier die “gebruik” maakt van haar handicap. Verschrikkelijk mens

Gast
Respect ✌️
december 5, 2020 18:32

Heeft die manke een vermogen uitgegeven aan die tanden en ziet ze er nog niet uit..

Gast
Gerard
december 5, 2020 17:57

Ik heb haar nooit vertrouwd, het zou nl niets verbazen als die hele handicap is overdreven of zelfs gefingeerd.

Gast
xandertje
december 5, 2020 17:55

Caroline Tensen verdient 250.000 euro met de Postcode Loterij en andere BN-ers vangen ook tonnen om te verschijnen in een commercial. Belachelijk!

<a href=”https://www.mediacourant.nl/2018/02/caroline-verdient-250-en-winston-200-duizend-bij-npl/”>wat verdienen de BN-ers aan de Postcode Loterij</a>

Gast
Dinula
december 6, 2020 12:06
Antwoord op  xandertje

Dat Carolien Tensen zoveel verdient bij de postcodeloterij en idem dito nog andere bekende figuren verbaast mij niet Wist dit al langer.Goede doelen zijn een graaipot voor al deze figuren.In de eerste plaats worden eerst de salarissen uitgedeeld uit deze goededoelenpot.
Goede doelen zetten je sowieso op het verkeerde been.Het zijn geen goede doelen maar een graaipot voor figuren die het niet zo nauw nemen met het lot van de medemens.
Dus Carolien Tensen en Winston Gerstanowitsch.Jullie zijn gewoon ordinaire dieven.
Ik stel voor houd op met die zgn GOEDE DOELEN.OPZEGGEN DIE HANDEL

Gast
Manus van Alles
december 5, 2020 17:37

Nou, het is nog maar de vraag of Lucille straks in de Kamer komt. CDA-leider Hugo de Jonge maakt er zo’n puinhoop van, dat 10 zetels voor zijn partij er misschien niet eens inzit. En dan kan Lucille (op plek 10) naar haar zeteltje fluiten.

Gast
Psychiater Welgoed-Snik
december 5, 2020 17:19

Ik ben een beetje bang dat haar nieuwe collega’s Lucille niet zo serieus nemen. Ze stond niet bepaald vooraan bij het uitdelen.

Gast
Koen
december 5, 2020 16:53

Links deugen kost geld, links lullen rechts vullen.

Gast
Erno-BE
december 5, 2020 16:46

Ik vind haar niet knap. Ik wil vooral gaan voor studentes. Bij voorkeur tussen de 20 en 24 jaar.

Gast
Frans
december 5, 2020 16:28

“andere inkomsten, bijvoorbeeld uit tv-werk,”

Welk TV werk? Ze heeft 2 jaar onder contract gestaan van KRO-NCRV, maar welgeteld 1 avond gepresenteerd :) (verkiezing minister gehandicaptenzaken)

Gast
Marco
december 5, 2020 16:54
Antwoord op  Frans

Daarom gaat ze nu ook de politiek in. Het geld stroomt niet meer binnen. Als kamerlid ben je nog jaren verzekerd van een goed inkomen, zelfs als je geen kamerlid meer bent (riante wachtgeld regelingen).

Gast
Rick
december 5, 2020 19:41
Antwoord op  Frans

Dagvoorzitterschappen of panels, maar ook werkgroepen op ministeries gerelateerd aan haar handicaps verdient zij minstens hetzelfde mee. Haar handicap is haar verdienmodel, niet kennis.

Gast
Factchecked Facts
december 5, 2020 16:25

De Openingstijden van de stichting, in het kantoorgebouw in Nederhorst den Berg, op loopafstand van kasteel daar.
maandag 09:00–18:00
dinsdag 09:00–18:00
woensdag 09:00–18:00
donderdag 09:00–18:00
vrijdag 09:00–18:00

Graag geen onzin verkopen als je loopt te dagdromen met je hondje.

Gast
Rick
december 5, 2020 16:34
Antwoord op  Factchecked Facts

Dit was daarvoor.

Gast
Esmeralda
december 5, 2020 18:02
Antwoord op  Rick

Hoi Rick.
Wat was wáárvoor?
Ik begrijp jouw notitie niet.
Gr.

Gast
Rick
december 5, 2020 19:48
Antwoord op  Esmeralda

Artemisstraat 180, Amsterdam. Zie ook jaarverslag 2019

Gast
Xavier
december 5, 2020 16:37
Antwoord op  Factchecked Facts

Een bordje met openingstijden wil nog niet zeggen dat er wat gebeurt of staat u daar de hele dag te posten?

Gast
Paige Turner
december 5, 2020 16:20

Ze past dus wel bij de C graaiers van het CDA.

Vooraan in de kerk maar ondertussen.

Gast
Frans.D
december 5, 2020 16:17

Voor straf het goede been er af hakken

Gast
Annemiek
december 5, 2020 16:47
Antwoord op  Frans.D

Is dit humor?

Gast
Frans.D
december 5, 2020 16:56
Antwoord op  Annemiek

Nee dat is over de rug van gehandicapten je zakken vullen/

Gast
Logicus
december 5, 2020 16:15

Dus daar heeft ze haar 20.000 euro (kunst)gebit van betaald.

Gast
Jacques
december 5, 2020 16:06

Lees hoef

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen