‘Controversiële Lucille Werner verliest steun van CDA-top’

Lucille Werner dreigt de steun van de CDA-top te verliezen na de onthullingen over haar gegraai uit de goededoelenkas. Dat schrijft Weekend, dat het hele Lucille-schandaal aan het licht bracht.

Lucille Werner en Hugo de Jonge © SBS, RTL

De Weekend was het eerste medium dat de jaarcijfers van de Lucille Werner Foundation doorlichtte en erachter kwam dat Lucille Werner jarenlang voor in totaal honderdduizenden euro’s uit de kas van haar eigen goede doel heeft gegraaid. De kwestie ligt extra gevoelig omdat Lucille op de tiende plek van de CDA-kandidatenlijst staat en zelfverrijkende politici het niet bepaald goed doen bij de kiezer.

Controverse

De onthullingen over Lucille leidden tot behoorlijk wat controverse. Shownieuws riep het CDA zelfs op om deze dame te lozen. Volgens De Telegraaf zijn er daadwerkelijk spanningen ontstaan in de partij over de voordracht van Lucille als kandidaat-Kamerlid. Tot overmaat van ramp bleek Lucille onlangs ook nog eens te liegen over haar tanden.

Vooralsnog staat Lucille nog steeds op de tiende plek van de CDA-lijst, maar die wordt pas tijdens het partijcongres op 9 januari definitief vastgesteld. Wordt Lucille alsnog van de lijst afgekukeld? Bronnen van de Weekend houden hier wel rekening mee.

‘Lucille van lijst af’

De positie van Lucille wordt met name aan het wankelen gebracht omdat Hugo de Jonge is teruggetreden als lijsttrekker, stelt een insider. “De verwachting is dat Lucille spoedig haar tiende plaats op de CDA-kieslijst voor de Tweede Kamer kwijtraakt. ’Nu heeft ze geen steun meer binnen de top van het CDA. Haar plaats was namelijk een eigen initiatief van De Jonge.”

Hugo zou Lucille als een soort vriendendienst op de kandidatenlijst hebben gezet. Ze leerden elkaar kennen tijdens het tv-programma Minister van Gehandicaptenzaken en hielden daar een vriendschappelijke relatie aan over. “De normale selectieprocedure heeft ze overgeslagen. Ze is enkel bij hem thuis geweest voor een ‘sollicitatiegesprek’.”

Bungelen

Nu Hugo partijleider-af is, zou de positie van Lucille bungelen. Mogelijk is de nieuwe leider Wopke Hoekstra minder fan van Lucille. “Lucille is ook nooit actief geweest binnen het CDA, afgezien van wat betaalde klussen om CDA-bijeenkomsten te presenteren.”

Het Kamerlidschap zou Lucille’s meest lucratieve klus voor het CDA ooit worden: dat levert 116.000 euro per jaar op. Of ze het dan ook nog nodig vindt om te blijven graaien uit haar goededoelenkas is onduidelijk.

Ondertussen maakt ze volgens de showmedia ook nog eens een flinke klapper bij de verkoop van haar woning in Nederhorst den Berg: die kocht ze in 2007 voor 220.000 euro en is nu verkocht voor 725.000 euro. Ka-ching!

Moet CDA Lucille royeren?

Bart Ettekoven, de baas van Weekend, reageerde een paar weken geleden op de Lucille-rel bij Omroep Flevoland (vanaf 4:00):

73 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Cor
december 30, 2020 18:14

Mooie kans om oorzaak en gevolg uit de lijst te zetten

Gast
dhr.Kanoly Uiterwaal
december 29, 2020 18:58

Politieke partijen moeten geen BN’ers op kieslijsten zetten om hun partij te promoten. Ze moeten politiek kapabele mensen op hun kieslijsten zetten. En BN’er zijn en politiek kapabel zijn twee verschilleñde zaken die niet altijd automatisch samen gaan. Lucille Werner kan zich beter terugtrekken, haar persoon is al zo beschadigd dat ze politiek ongeschikt is
Hoe wil je dan politiek anderen terecht wijzen?
Als ze niet zelf opstapt, zou het CDA haar van de lijst moeten halen. Anders wordt het CDA net zo’n rare klucht als FvD.

Gast
Tom plot
december 29, 2020 15:42

Schijtziek van die zogenaamde gelovigen..met een kruisje om stelen van de zwakkere…God zal ze in 2021 allemaal ongenadig straffen..

Gast
Ikke
december 29, 2020 15:17

Zijn alle Christelijke partijen achterbaks? Met zijn allen naar de kerk/godshuis en daarna het ziekenhuis in met corona, met dank aan de zorgverleners. Ieder die zich zoveel mogelijk wel aan de regels houdt maar hopen dat daar dan nog plek voor is indien nodig.

Gast
Sietske
december 29, 2020 14:38

Sodeju laat het me nu niet verbazen dat Lucille zelf ook lekker meegraaid in de geldzak .
Maar toch valt mij dit ook erg tegen van haar deze zelf verrijking uit haar eigen Foundation ze is zgn vrijwilliger…ordinaire zakken vuller dat is ze.

Het CDA moet deze Lucille snel lozen van de kieslijst afhalen , ook haar Foundation geen geld meer opzetten …..wat een ordinaire oplicster zeg Weg Ermee….

Gast
Gerard
december 29, 2020 14:22

Christelijke beginselen van eerlijkheid is dit mormel vreemd, opdonderen met dit mens van tv en politieke toneel.

Gast
A. B
december 29, 2020 11:50

Hoop dat Weekend sterk in zijn schoenen staat. Dit is niet niks.

Gast
Albert
december 29, 2020 11:44

Als Lucille Werner op de lijst blijft staan, stem ik geen CDA.

Gast
Joop
december 29, 2020 12:36
Antwoord op  Albert

Lukt werner

Gast
Sietske
december 29, 2020 14:42
Antwoord op  Albert

Ik Stem sowieso geen CDA als ik dat wel had gedaan was het op lijstrekker Hoekstra …maar ik geloof niet … van Lucille valt me dit vies tegen ze is gewoon een brutale zakkenvuller Bah…

Gast
Norbert Tijhuis
december 29, 2020 11:43

Laat ze de winst die ze maakt met de verkoop van haar huis terugstorten op de bankrekening van de goede doelenstichting. Het zal nog niet genoeg zijn, maar als gebaar wel positief.

Gast
A. B
december 29, 2020 11:49
Antwoord op  Norbert Tijhuis

Wat een belachelijk voorstel.
Iets anders is, dat als dit waar of zelfs maar half waar zou zijn, ze niets te zoeken heeft op de kandidatenlijst van een politieke partij.

Gast
Louis
december 29, 2020 11:40

Deze dame hoort helemaal niet thuis in de politiek. Welke kwaliteiten kan zij inbrengen? Daarnaast is haar persoon te beladen en doet geen goed aan het niveau van leden van onze 2de Kamer, die van onbesproken gedrag dient te zijn.
De verhalen over haar gegraai zijn een schok voor veel “goeddoeners” en heeft daardoor geen goed gedaan aan alle goede doelen.
Laat Lucille liever iets anders gaan doen en de financiën van haar goede doel aan een betrouwbaar persoon overdoen.

Gast
AGM Janssen
december 29, 2020 09:50

Haar positie ‘wankelt’ inderdaad. Ze staat bij het CDA al met ‘één been’ buiten en haar ‘beste voetje’ voorzetten zal nu niet meer baten. Teveel gegraaid tussen de ballen van Lingo…. de rode bal.
Hoe durf je. Dit staat toch ver van elke Christelijke gedachte. Ik zou stilletjes verdwijnen met het schaamrood mijlendik op mijn kaken.

Gast
Zuster Ursula
december 29, 2020 13:14
Antwoord op  AGM Janssen

Er staat wel een hoop meer, ver van de christelijke gedachte, maar dat zie en hoor ik bij meerdere van dat soort partijen. Ieder lijkt het gedachtengoed van zijn/haar geloof op eigen wijze te interpreteren! Jammer want zo is het niet bedoeld. Als we met allen, die nu leven, voor de eerste keer een gevaarlijke pandemie meemaken en we heel waakzaam moeten zijn en ons aan regels moeten houden, zou het voor je medemens wel zeer op prijs gesteld worden, als je je dan ook aan de regels houdt en probeert te voorkomen, anderen te besmetten. Met honderd (en) in een gebedshuis samenkomen, duidt meer op schijnheiligheid en kan op dit moment echt niet! Kijk naar de vele besmettingen, zieken, overledenen, ziekenhuizen die uitpuilen en verzorgers, verpleegkundigen, artsen kunnen het niet meer aan. Zij moeten al hun vrije dagen, vrije uren inleveren om doodzieke mensen te helpen. Denk nu eens aan je medemens, ajb! Iedereen mag geloven dat haar/zijn schepper hen beschermd, feit blijft dat het gros van onze bevolking daar niet in gelooft en bang is om ziek te worden en velen proberen uit alle macht zichzelf en anderen te beschermen! Denk aub eens 1x aan alle andere mensen. Het zal zeer gewaardeerd worden!!!

Laatst bewerkt 24 dagen geleden door Zuster Ursula
Gast
Sietske
december 29, 2020 14:45
Antwoord op  Zuster Ursula

Laat ik hier nu precies zo over denken 👍

Gast
Joop
december 29, 2020 09:24

Als het waar is, is dat schandalig.
Wegwezen en elke cent terugbetalen.
Geen meelijden met zulke figuren.
Daarnaast ben ik van mening dat geld voor goede doelen tot op de cent gecontroleerd moet worden waar dat naar toe gaat. Ook wil ik wel eens weten hoeveel geld er naar die graaiers gaat van bankgiro- en staatsloterijen etc.
Al die gassies die in de reclames daarover meedoen wonen in de duurste huizen en rijden in de duurste auto’s. En altijd dezelfde figuren die deze baantjes aangeboden krijgen. Een grote kliek.
Nee, niet jaloers maar houd er van dat een ieder daar wat aan mag kunnen verdienen.
Openbaar die salarissen eens meneer Story!

Gast
Louis
december 29, 2020 11:43
Antwoord op  Joop

Je hebt volledig gelijk maar helaas is dat wereldje zo vergeven van vriendjespolitiek en vooral onduidelijkheid dat wij er niets aan kunnen veranderen.
Bij alle goede doelen in Nederland vieren directies en kader mooi weer.

Gast
Harry:-D
december 29, 2020 07:46

Iets in mij zegt me dat de vergelijking

van Lucille Werner met een betrouw-
baar iemand behoorlijk mank gaat…

Gast
Tray
december 29, 2020 07:30

Vaat ze kan goed graaien en kwakkelen waar of niet waar

Gast
Jaap Aap
december 28, 2020 22:50

Walgelijke achterbakse graaier. Wat een naar figuur is dit toch, met haar rotstem.

Gast
Frans.D
december 28, 2020 22:17

Smerig mens.

Gast
Zebra op Wintersport
december 28, 2020 19:43

“(…) Lucille is enkel bij Hugo thuis geweest voor een ‘sollicitatiegesprek’.”

Toch een vreemde, dubbelzinnige zin. Of is het mijn dirty mind weer?

Gast
Bjoetifoel
december 29, 2020 10:38

Ja, het is weer jouw dirty mind.

Laatst bewerkt 25 dagen geleden door Bjoetifoel
Gast
Leoknots
december 28, 2020 17:32

Ze geeft niet gegraaid, ze geeft zich alvast ingeleefd voor gaar rol als CDA politicus. Dat mensen dat niet snappen

Gast
Ronald
december 28, 2020 16:48

Mevrouw Werner doet er goed aan om een onafhankelijk onderzoek te laten verrichten naar haar boekhouding. Als ze niets doet, worden de verhalen alleen maar groter. Ze moet ook haar tanden laten zien.En het CDA van Hoekstra zal haar niet op een verkiesbare plaats zetten naar ik vermoed.

Gast
Caat
december 28, 2020 16:34

Ik vraag me werkelijk af wat iemand in huis moet hebben voor een verkiesbare plaats bij een politieke partij? Wat kan Lucille Werner politiek gezien? Wat is haar toegevoegde waarde voor de CDA? Is ze gelovig? Waarom denkt het CDA dat ze een aanwinst is?

Gast
Gerard
december 29, 2020 14:26
Antwoord op  Caat

Ze is ervaringsdeskundige op gehandicapten zaken en denkt hiermee Nederlanders aan haar voeten te krijgen. Maar het moet wel veel geld opleveren.

Gast
Peet
december 28, 2020 16:06

Ik denk dat ze een hele goede politica zou zijn. Graaien, liegen en omhoogneucken beheerst ze al prima.

Gast
Gerard
december 29, 2020 14:27
Antwoord op  Peet

Dit mens neuk je niet, we worden door haar genaaid, vuil loeder

Gast
Herman Brusselmans
december 28, 2020 15:41

Die Janet van een Bart Ettekoven is gewoon jaloers die bospoeper

Gast
Ziggy Stardust
december 28, 2020 15:38

Vind het nogal wat om iemand te beschuldigen van diefstal terwijl er geen vervolging plaats vind en als je jouw eigen huis verkoopt met een hoop winst ben je dan ook al een dief . Ziet het het eruit voor Prins Bernard Junior

Gast
Chantal
december 28, 2020 15:38

Die hele handicap is geveinsd; thuis rent ze door het huis.

Gast
😷Paulus
december 30, 2020 09:42
Antwoord op  Chantal

😷Naakt bedoel je..

Gast
Luister
december 28, 2020 15:12

Ik ben ook op Lucille Werner afgeknapt. Maar “liegen over haar tanden”? Je mag toch ook nog wel iets voor jezelf houden toch?

Gast
Gerard EchtDom
december 28, 2020 15:07

Het is vallen en opstaan, als je een greep uit de kas hebt gedaan.

Gast
Waarom reageer ik iedere dag?
december 28, 2020 14:55

Ze maakt misbruik van haar handicap!

Gast
Josefien
december 28, 2020 14:38

Ze past juist prima op die lijst van het CDA. Allemaal leugens, bedrog en valse tranen om maar zoveel mogelijk pluche binnen te halen in maart.

Gast
Zuster Ursula
december 29, 2020 13:33
Antwoord op  Josefien

Dat geldt voor veel partijen!

Gast
Bep
december 28, 2020 14:06

Als Lucille van de lijst afgaat ga ik weer CDA stemmen. Ik ben fan van Wopke.
Niet van Hugo en Lucille.

Gast
Josefien
december 28, 2020 14:39
Antwoord op  Bep

Vreemd Bep want het programma blijft hetzelfde. Daar zou het om moeten draaien en niet om de lijsttrekker.

Gast
A. B
december 29, 2020 11:57
Antwoord op  Bep

Je stemt toch op een partij, niet (alleen( op een persoon.

Gast
Frans
december 29, 2020 16:34
Antwoord op  A. B

Negen van de tien stemmen op de persoon en niet op het partijprogramma zo dom zijn de mensen !!!!! Zeker hier in Nederland !!!!!!!!!

Gast
Mijn goede voornemens voor 2021
december 28, 2020 13:51

Graaien doe je maar bij RTL!!!!!

Gast
Nell-y
december 28, 2020 13:53

Ik denk dat ze dat bij de NPO heeft geleerd!

Gast
@Nell-y
december 28, 2020 14:49
Antwoord op  Nell-y

PAS OP H A C K E R actief!!!!

Zielige kleuter is M E R T H E – B E N H T E

Fijne dag R T L t r o l

Gast
teuntje
december 28, 2020 13:50

Wat moeten we met een dief bah walgelijk wijf

Gast
Remi
december 28, 2020 13:37

Hink-stap-sprong Graaimiep afgeseveerd LOL !!

Gast
A.M.
december 28, 2020 13:35

Je gaat toch zeker niet op mevr.Werner stemmen? Op tv is ze gelukkig niet vaak meer te zien met haar gekwebbel! Die kun je toch niet serieus nemen in de Tweede Kamer, daar zit je voor het volk, maar zij zit daar voor haarzelf om elke maand een lekker salaris op te strijken!

Gast
Koos
december 28, 2020 13:18

Deze mevrouw mag nooit in de 2ekamer komen namens het CDA.
Dan zeg ik gelijk mijn lidmaatschap op !

Gast
Robert
december 28, 2020 13:22
Antwoord op  Koos

Maar toch niet om wat er in weekend en telegraaf staat hoop ik.

Gast
Bart
december 28, 2020 12:56

Kijk! Dit bedoel ik ! Weer zo;n witte boorden crimineeltje. Zelfverrijking! Met geld van de gemeenschap. Gaat weer vrijuit. Een Marrokaantje kruimeldiefje zat nu vast of op “opsporing verzocht “.

Gast
Wim
december 28, 2020 12:52

Jonge jonge, wat een reacties hier, en zo haatdragend allemaal.
Wat hebben we toch veel gefrustreerde mensen op deze site, echt te zielig voor woorden.

Gast
trudy
december 28, 2020 12:50

Lucille is toch van dat geld graaien en liegen over haar gebit?
Weg met die vrouw!!!

Laatst bewerkt 25 dagen geleden door trudy
Gast
Robert
december 28, 2020 13:17
Antwoord op  trudy

Zeker ook een fan van weekend en telegraaf.

Gast
Robert
december 28, 2020 12:29

Laat die bagger van weekend en telegraaf stoppen. Het geeft geen enkel inzicht over de werkelijkheid.
Het maakt slechts mensen kapot.

Gast
Ernestine
december 28, 2020 12:38
Antwoord op  Robert

Weekend probeert EvertS na te doen, hoe kun je zoveel mogelijk mensen kapot maken. CDA is niet achterlijk, die kijken goed wie zewel/niet op de lijst zetten. Neem aan dat ze zich niet laten leiden door vreselijk foute bladen/kranten!

Gast
Herfst
december 28, 2020 12:25

Dat hele cda stort in elkaar. Ook al worden door het mediakartel de poppenkastspelers De Jonge en Hoekstra als helden opgevoerd. Mensen zijn slim en geloven de toneelspelletjes cda/mediakartel niet meer.

Gast
Jeugd v. tegenwoordig
december 28, 2020 12:22

Alsof het CDA heiliger is dan de paus (oeps, die is ook niet heilig….)
De oude partijen moeten weg, veel politici die nooit iets hebben bijgedragen, zitten sinds jaar en dag op het pluche. Weg ermee. Ik wil eindelijk nieuwe volksvertegenwoordigers.
De vraag is dus, Wat kan ik voor mijn VOLK betekenen, en niet wat kan ik voor de ‘wereldleiders, bedrijven, ideologieën’ betekenen!!
Karakter, dat mis ik onder deze oud-partijen. DUS politicus, luister naar je volk en niet naar het geld!!!

Gast
Kevin puskop
december 28, 2020 12:18

Huh, maar volgens deze site was Lucille een aankomend kamerlid (ondanks dat er nog geen verkiezingen zijn geweest) toch?

Haha had ik toch gelijk stelletje kneuzen!

Gast
Johannes
december 28, 2020 12:18

CDA is echt een kutpartij en wat mij betreft echt geen haar beter dan de PVV of FvD. Net zo kut en bedorven.

Gast
NAMMEN
december 29, 2020 12:38
Antwoord op  Johannes

De hele partij is ziek. De jonge met zijn nep virus en zijn broer die aandelen heeft walgelijk zooitje

Gast
rollins
december 28, 2020 12:16

Ik heb eigenlijk nooit begrepen dat wanneer je al vrij van enig talent bent, je aspiratie hebt om politicus te worden. Ik ken ook geen boa’s die CEO van Unilever willen worden. Ze zal best aardig zijn, maar met het presenteren van Lingo ben je niet echt het meest scherpe potlood uit het doosje. Niemand dan ook zegt: Lucie, meid, doe maar niet.

Laat ik in het midden of ze stoute dingen met gehandicapten geld heeft gedaan.

Laatst bewerkt 25 dagen geleden door rollins
Gast
Kevin puskop
december 28, 2020 12:19
Antwoord op  rollins

Een BOA heeft nog meer te bieden als een BN’er in mijn optiek

Gast
René
december 28, 2020 12:15

Geef Rick Brink alsnog de plaats die hem toekomt! Hij is wel sinds jaren actief voor het CDA.

Gast
Frans
december 28, 2020 12:07

Met die vrienden hoef je geen vijanden te hebben.

Gast
jmp
december 28, 2020 12:05

Dat begrijp ik wel. Ik zag haar van de week nog bij Top 2000 a Go Go voorbij komen; wat een stuk verwaand, zelf ingenomen secreet is dát zeg!

Gast
Tycho Graagnat
december 28, 2020 12:04

Dacht ff lekker ook te graaien tussen de ballen op zoek naar de gouden bal.
Werner, je bent terug bij af. En dat noemen ze gerechtigheid.

Gast
Anaal_digitaal
december 28, 2020 12:37
Antwoord op  Tycho Graagnat

Het kan soms raar lopen, daar weet Lucille alles van.

Gast
Dries Roel Vink
december 28, 2020 12:03

Lucille past prima in het kneuzenkabinet ;-)

Gast
André van Leeuwen
december 29, 2020 15:58
Antwoord op  Dries Roel Vink

Past echt bij een politieke partij die graaien en stelen allemaal van welke partij dan ook

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen