Lucille Werner stapt over van Hilversum naar Den Haag

Lucille Werner maakt de overstap van Hilversum naar Den Haag. Ze ruilt haar tv-carrière in om Kamerlid te worden van het CDA; ze staat op plek 10 van de kandidatenlijst. Dat heeft de politieke partij vandaag bekendgemaakt. Het is een behoorlijke verrassing. “Hè….? Wat gaat zij nou doen? Lucille Werner CDA-Kamerlid? Ik kan me voorstellen dat mensen zo reageren. Maar als dit Wie is de Mol zou zijn, dan heb ik toch wel genoeg hints gegeven. Kijk maar om je heen hier“, zegt ze.

Lucille wijst in het AD op foto’s die in haar kantoor hangen, onder meer met premier Jan Peter Balkenende en van activiteiten voor goede doelen. “Het schuurt allemaal tegen beleid aan.

Urenlang in de Kamer hangen is wel iets heel anders dan kandidaten vragen te grabbelen in de ballenbak. Die nieuwe uitdaging vindt ze juist spannend. “Natuurlijk is het heerlijk tv-programma’s te maken. Maar als ik voor iets anders kies dan geeft dat energie en vind ik het lekker om deel uit te maken van een team.

Lucille wil iets meer show naar Den Haag brengen. “Wat kan ik als televisiemaker, als oprichter van een stichting als presentator als communicatiestrateeg, wat kan ik de partij brengen, wat kan ik Den Haag brengen? Een beetje creativiteit in de politiek is niet verkeerd. Daar kan ik me op verheugen.

Het AD-interview met Lucille Werner kunt u hier lezen.

Foto: NPO

52 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jaap Aap
oktober 27, 2020 23:14

Donder gewoon op uit de schijnwerpers met je zuurstoftekort, irritant mens.

Gast
AlexF
oktober 27, 2020 23:07

Wendy’s dealertje
di 27 okt 2020 om 22:34

Nee die Nijmeegse persoon die op een robot lijkt word langzaam er uit gewipt. wegens afpersing jegens iemand in de 2e kamer.

Gast
Wendy's dealertje
oktober 27, 2020 22:34

Zo, dus die heeft ook even plaatsgenomen onder het bureau van Hugo de Jonge.

Gast
Leo knots
oktober 27, 2020 22:20

Wellicht met voorkeursstemmen. Denk namelijk niet day CDA met Huho deJonge als lijsttrekker 10 zetels zal halen. De kiezers zullen met stempotlood afrekenen met de Jonge. U bent de zwakste schakel tot ziens

Gast
mediakaal
oktober 27, 2020 22:06

ballen genoeg in de 2e kamer. Ach ja waarom ook niet.

Gast
Ali Bim Salami
oktober 27, 2020 21:48

Mijn zusje van 7 zegt dat Luclle meer van hetzelfde is. Ze is te dom voor zo iets, iemand zonder een mening en met de kennis van een pak vlaflip zegt mijn zusje. Ze kan gelijk hebben want ze herkent heel snel domme mensen zonder talent.

Gast
AlexF
oktober 27, 2020 17:39

Werner: Ik wil een DEBAT

D.E.B.A.T

Klaver: Groene Groene Groene!

PVDA: YES EEN RODE BAL!

Gast
chris?
oktober 27, 2020 17:07

Ze is goed in Bingo

Gast
Xavier
oktober 27, 2020 16:53

Ze heeft beloofd om haar beste beentje voor te zetten.

Gast
De echte sjon
oktober 27, 2020 16:48

Zo zie je maar weer, het leven is net als Lucille Werner, het kan raar lopen!

Gast
Manke Nelis
oktober 27, 2020 16:44

Haar carrière mislukt op tv, nu ineens politica met nul ervaring cq politieke kennis. Het is wel een lepe tante en inderdaad: via bochtengewring en elleboogwerk weer in de media met een zak geld toe. Walgelijk onsympatiek vals gedrocht.

Gast
Soep met knakworst...Gadverdamme
oktober 27, 2020 16:40

Je gaat er prat op om gehandicapten via de media te helpen en steunen. En dat is prima. Wat ik dan niet begrijp is waarom ga je verkiesbaar stellen op de partij.
Die via ICT fraude Hugo de Jonge aan het lijsttrekkerschap heeft geholpen. En deze pabo onderwijzer (Hugo) momenteel gehandicapten en bejaarden aan het uitroeien is.

Hugo de Jonge moet worden vervolgd voor genocide door zijn Corona beleid. Lijkt me toch niet dat je met zo’n charlatan op 1 lijst te gaan staan.

.

Gast
Harrie Hangmat
oktober 27, 2020 15:50

Belachelijk1 We hebben al een onderwijzer op Volksgezondheid. Wat voegt deze brekebeen toe aan het landsbelang? Niks geleerd, nergens verstand van maar wel in de baantjescarrousel. Niet te geloven. Een backbancher erbij (de 3e presentatrice volgens mij) voor een paar extra onnozele stemmen. Graaf Mies Bouwman op en je hebt er een zetel bij.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 27, 2020 14:52

Ik wens Lucille heel veel succes, het is niet mijn partij maar dat maakt niet uit.

Gast
Harrie Hangmat
oktober 27, 2020 14:22

Wat weet die mankepoot nou van onze economie?

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
oktober 27, 2020 14:05

@Grumpy

Dan jij, grump.

Gast
KEES
oktober 27, 2020 13:45

TJA……HET KAN RAAR LOPEN!!!

Gast
Grumpy
oktober 27, 2020 13:37

@Woordkunstenaar Sjors van Kempen
di 27 okt 2020 om 13:24

Ze heeft het vooralsnog stukken verder gebracht dan jou, zieke geest.

@Woordkunstenaar: Wat betekent haverklapaan?

Gast
Merle
oktober 27, 2020 13:36

@Flying Dragon, tegen wie heb je het.
Over domkop gesproken. Wie de schoen past…………….!

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
oktober 27, 2020 13:24

Voor Lucille waren de vijfletterwoorden van LINGO al te hoog gegrepen, ze moest om de haverklapaan JP om uitleg vragen. Die gaat echt wat toevoegen in DH: 2 maanden irritatie, 46 maanden wachtgeld.

Gast
zeurpiet
oktober 27, 2020 13:24

Mooi, we kunnen wel een extra voorzitter gebruiken om dat tuig in de kamer in toom te houden en aan het werk te zetten.
Dat zou ze prima kunnen doen samen met Mw Arib.

Gast
Naam onbekend
oktober 27, 2020 13:15

‘Minister van Gehandicaptenzaken’ Rick Brink ook op de lijst! op plek 21

Gelukkig is Baudet gezakt in de peilingen. Hij heeft nog maar 5 zeteltjes over. Na vertrek Otten is het hard gegaan.

Gast
Flying Dragon
oktober 27, 2020 13:13

Dat was altijd al zo, diepdroeve domkop!

Gast
Anymouse1
oktober 27, 2020 13:11

Blijkbaar kan tegenwoordig iedereen politica/politicus worden.

Gast
Sport 7 kijker
oktober 27, 2020 13:08

Lucille Werner past wel heel goed bij het zwalkende beleid van het CDA

Gast
Kaas
oktober 27, 2020 13:04

Wendy, jij bent duidelijk gediscrimineerd bij het uitdelen van intelligentie.

Gast
Wendy
oktober 27, 2020 12:45

Alleen maar verkozen worden omdat je gehandicapt bent is toch eigenlijk discriminatie?

Gast
J. Jansma
oktober 27, 2020 12:39

Dan is ze de komende vier jaar van een riant inkomen verzekerd, plus ze doet er weer toe. Geen klagen dus, nadat haar tv-carrière op een dood spoor was beland.

Gast
Op welke lijst staat Gordon?
oktober 27, 2020 12:36

Opvolger van Baudet?

Gast
Sjaak
oktober 27, 2020 12:32

Ik zou der wel doen.

Gast
M
oktober 27, 2020 12:27

Eindelijk een vrouw met flinke ballen in de Tweede Kamer! 😜

Gast
Xxxxx
oktober 27, 2020 12:24

Huismaker. Het is voor jou te hopen dat je nooit een handicap gaat krijgen. Misselijke opmerking1

Gast
Xxxxx
oktober 27, 2020 12:21

Ik weet niet of je blij moet zijn om de politiek in te gaan. Vind Lucille Werner een prima meid hoor. Maar de politiek in gaan is zo onder hand spelen met je leven. Kijk naar Geert Wilders, kijk naar Pim Fortuyn. Je bent je leven niet meer zeker. Iedere bekende Nederlander lijkt het een droom. Ga er maar aan staan met al die gekken die nu tegen de Corona-maatregelen denken te kunnen protesteren en noem alle idioten die geen normen en waarden kennen maar op. Zou mijn baantje niet wezen!

Gast
Bassie (van Adriaan)
oktober 27, 2020 12:17

Ik ben gevraagd voor de partij van Henk Flapdrol Krol….

Gast
Ook Greet (CDA) moddert maar aan
oktober 27, 2020 12:16

Het volgende zal vast en zeker iedereen hier bij MC deugd doen:
Greet Prins-Modderaar van het CDA, de partij van coronaminister Hugo de Jonge, had het over asociale virusontkenners die alleen aan zichzelf en hun eigen grondrechten denken. Goed dat de vrijheden van dat soort mensen wettelijk worden ingeperkt, aldus de senator.

Het grappige is nu juist, dat de virus erkenners net zo goed op slot gaan. Woehaha

Woehan haha woehaha. In Woehan was er van de zomer alweer een massaal zwemfestijn, waar je kon zien, hoe iedereen dicht opeen gepakt te water ging met rubberbanden, badeendjes, opblaasbare eenhoorns etc.

Gast
Realist
oktober 27, 2020 12:14

@fake realist
Zitten in de 2de kamer is afgezien van het salaris (dat schadeloosstelling heet) minder leuk dan het lijkt. Als je voor een partij in de kamer zit moet je gewoon de kadaverdiscipline van partij leiding volgen.
Veel kamer leden zullen zich wel verbijten (zoals veel VVD’ers) als ze bij een stemming weer voor het Marxistisch Groen links beleid moeten stemmen.

Gast
Mark R.
oktober 27, 2020 12:13

Ze heeft in ieder geval 2 pluspunten!

Ik zie je graag komen Lucille! ☺

Gast
Asjemenou
oktober 27, 2020 12:09

Ze vormt qua uitstraling wel een mooi koppeltje met Mona Keijzer.

Gast
Mono
oktober 27, 2020 12:08

Prima keuze en ik heb in Lucille Werner alle vertrouwen.

Ik hoop alleen wel dat dit geen trend gaat worden. Je moet er toch niet aan denken dat allerhande influencers op een lijst worden gezet om extra stemmen te krijgen. Famke Louise of Jensen op de lijst bij FvD bijvoorbeeld. De gruwel…

Gast
Liefhebbende Moeder
oktober 27, 2020 12:08

Lucille Werner is een adoptiemoeder.

Gast
Huismaker
oktober 27, 2020 12:06

Hebben we die manke piraat ook weer. Verkeerde persoon, verkeerde partij.

Gast
anoniem
oktober 27, 2020 12:06

eerlijk en serieus

wat gaat Lucille Werner werkelijk doen in Den Haag!!!!!!!!!!!!!!

Zielig doen en zielen winnen en de boel chanteren met der geschreeuw

Mag Akwasi ook naar den haag komen.

Gast
Ron
oktober 27, 2020 12:05

Ik vond het altijd zo’n VVD trien, maar weinig verschil aangezien het CDA de christelijke variant er van is.

Gast
Jantien Visser
oktober 27, 2020 12:04

Ik vind het stoer van haar om de politiek in te gaan. Ben benieuwd of ze zich daar kan handhaven en boven komen drijven. Succes, Lucille!

Gast
chris?
oktober 27, 2020 12:00

Weer zo’n persoon, waar mee het CDA kiezers probeert te lokken en die persoon krijgt een job voor een ton per jaar en andere emolumenten

Gast
J
oktober 27, 2020 11:58

Na haar geflopte overstap naar SBS6 is haar overstap daarna naar KRO-NCRV ook geflopt. Wat heeft ze daar nou gedaan?

Gast
Realist
oktober 27, 2020 11:58

Zegt de persoon die ‘respect’ in zijn naam heeft staan. Beter is het om ‘Respect’ te vervangen door bekrompen en geestelijk onvolwassen

Gast
Respect ✌️
oktober 27, 2020 11:55

Ben die manke trien nu wel zat .

Gast
SL
oktober 27, 2020 11:55

Hilversum en Den Haag zijn één pot nat maar dat wisten we natuurlijk al.

Gast
Richard
oktober 27, 2020 11:49

Heel erg bijzonder vind ik het niet. Ze is al jaren bezig met aandacht voor gehandicapten, dus ik zie haar dat ook wel doen in de politiek.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen