BNR Nieuwsradio grijpt in na transgendergrap Kees de Kort

BNR Nieuwsradio heeft een transgendergrap die economiecommentator Kees de Kort live op de radio heeft gemaakt, weggeknipt uit de podcastvariant die na de uitzending werd gepubliceerd.

Kees de Kort © BNR

Kees de Kort laat in het programma BNR Zakendoen dagelijks zijn licht schijnen op de beursontwikkelingen. Hij werd vorige week aangekondigd door zendercollega Thomas van Groningen, die net een item had gepresenteerd over diversiteit. Het leidde tot een grap van beurscommentator Kees, die vlak daarna werd weggeknipt.

Transgendergrap

Na het item over diversiteit, sprak presentator Thomas grappend: “Dan gaan we naar een witte man van middelbare leeftijd: Kees de Kort, macro-econoom en BNR-economiecommentator, goedemiddag.”

Kees vervolgens: “Dag Thomas.”

Thomas: “Ja, ik weet niet of jij nog wel goed zit in dit programma. Diversiteitseisen…”

Kees: “Ik hoor wel wanneer ik vervangen word door een zwarte transgender, Thomas.”

Weggeknipt

Een relatief onschuldige grap, maar volgens BNR toch te aanstootgevend om deze niet weg te knippen uit de na de uitzending verschenen podcast. Wie de podcast terugluistert, hoort dat de passage ‘door een zwarte transgender’ eruit is gehaald. “Woke-censuur”, stelt Roderick Veelo in de podcast TPO Podcast.

TPO Podcast ontdekte het wegknippen van de transgendergrap. Het fragment kunt u terugluisteren via onderstaande Twitter-post van The Post Online:

56 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
😷Paulus
december 9, 2020 15:12

😷Men zal het nooit afleren om anderen te kwetsen. En als er tegengas komt dan is het altijd vrijheid van meningsuiting. Stelletje 🤬idioten!

Gast
Bertus Gasklep
december 9, 2020 22:31
Antwoord op  😷Paulus

Sterker, men zal het nooit afleren er genoegen uit te scheppen om anderen te kwetsen. Er zijn zelfs lui zoals TPO, die, nadat de maker(s) van de misplaatste grap hun excuses hebben gemaakt en een uitspraak hebben terug genomen, de misplaatste grap reconstrueren / terughalen en opnieuw publiceren, klaarblijkelijk met het oogmerk om alsnog mensen te kunnen kwetsen.

Gast
😷Paulus
december 10, 2020 00:43
Antwoord op  Bertus Gasklep

😷👍

Gast
Inkoppertje
december 9, 2020 11:43

Met zo’n introductie dan vraag je er toch om? “Dan gaan we naar een witte man van middelbare leeftijd: Kees de Kort…”

Gast
Hennie
december 9, 2020 06:34

Wtf, hoe ontzettend overdreven van BNR, als ik nou 1 radiostation hoopte dat ze een beetje normaal bleven, was het bnr…

Gast
Fatsoenlijke CDA-er
december 8, 2020 22:38

Een standaard geintje van KdK. Kees is macro econoom(whatever) met een lange achtergrond bij BNR. Toen de crisis toesloeg in 2008 2009 dachten we te kunnen vertrouwen op de leringen van Kees. Wat bleek echter: Zga Alle aannames tav de economie bleken totaal waardeloos te zijn.

Echter als een klein ontwikkelland economisch iets tegenslag krijgt, is het gelijk hommeles met de wisselkoers en dus de schuldbetalingen. Dat suggereert toch wel een dubbele standaard tav ontwikkelde economieen (geld drukken aldaar), en Eerder gewoon koersmanipulatie om de kleintjes klein te houden.

En als het de kleintjes morgen niet zijn, zijn het wel de tegenstanders die een andere koers durven te gaan (Machtswapen wisselkoers manipulatie).

Gast
Paul Dino
december 8, 2020 20:03

Rustig maar, eind van ’t jaar gaat de stekker eruit.
Jurgen moet zowiezo al weg!
Zinkend schip wat niet wilde zinken,m aar het gaat ernu toch van komen.
Als Bas maar op tijd uit zijn stoel kan komen en in z’n Porsche kan “springen”….

Gast
Theo
december 11, 2020 06:41
Antwoord op  Paul Dino

Jürgen weg? Dat is goed nieuws :)

Gast
Kuis
december 8, 2020 18:35

Laat Kees vervangen door Akwasi, voldoen ze weer aan alle eisen, en zijn ze alle luisteraars kwijt.

“Operatie geslaagd, patient overleden?”

Keuzes keuzes…

Gast
scott
december 8, 2020 18:02

BNR is nog linkser en deugender dan de NPO. Vooral die dikke ObesiBas ’s morgens met dat retejong van hem.

Gast
Joost
december 8, 2020 17:05

BNR radio een compleet overbodige radio omroep.
Eigenlijk is het meer een automagazine omroep, altijd dat gel.ul over auto’s door snobs.
Echt walgelijk is de imitatie van de “Dik voor mekaar show” van het duo Boekestijn
( met zn hoge vrouwengilletje stem) en de Wijk een soort hoogleraar met onduidelijke tekst.
En dan nog met een presentator, ik weet zn naam niet, die er maar doorheen kletst. Waardeloze radio.

In de late avonduren, waar ze dan op de radio goed zouden kunnen scoren gaat het over auto’s, gevolgd door auto’s en met mensen die niemand in Nederland kent maar een bedrijfje blijken te hebben.
Een goede talkshow tussen 24.00 en 0.00 uur hebben we niet op de radio in nL.

Gast
Stemmingmaker
december 8, 2020 16:26

Zit je ook te balen jongen hé!!
Denk je de BNR aan de hoogste boom te kunnen nagelen is het wéér niet gelukt.
Die rechtse racisten hebben hun foute grapje eruit geknipt voordat je je goed en wel realiseerde dat je op je pik was getrapt.
Houdt moed. Er komt wel ooit weer een nieuwe foute grap om he-le-maal op los te gaan.
Kwestie van tijd.

Gast
Harry:-D
december 8, 2020 16:18

Het knalvuurwerk is verboden

maar hoe zit het met al die licht
ontvlambare medeburgers met
hun megakorte lontjes? Zullen
we die verplicht op de cursus:
‘Relativeren voor dummies’
sturen? Ja, kost wel wat maar
je krijgt er zóveel voor terug…

Gast
Betje
december 8, 2020 16:08

Hoe genereer je maximum aandacht? Juist ja, door het publiekelijk weg te knippen.
Internet en verwijderen….

Gast
Klaasje
december 8, 2020 16:06

De vrijheid van meningsuiting is al zo erg in gevaar in ons land dat je niet eens meer een grapje mag maken.

Gast
Telraam
december 8, 2020 22:44
Antwoord op  Klaasje

Morgen moet je antwoorden bij de vraag wat is 2+2. Dat wordt dan 5. En niks anders

Gast
Laten hunkeren naar de Verlosser (Het H. Vaccin)
december 9, 2020 12:00
Antwoord op  Telraam

Dat 2+2 vijf is, is nu al zo. RIVM-cijfers zeggen dat covid-19 als een griep is. De man aan de telefoon van het rivm zegt dat 98% van de patiënten lichte symptomen heeft. De machtige Klaus Schwab van het WEF noemt het de meest milde epidemie sinds 2000 jaar
en TOCH
2+2=5
volgens Rutte.
Je mag met kerst als gezin van 4 wel 3 gasten uitnodigen, maar andersom mag 1 van de gasten niet de 6 anderen uitnodigen. De horeca blijft op slot. De overheid maakt er met opzet 1 grote chaos van.
Iedereen moet zo hunkerend en verlangend naar het oude normaal zijn, dat iedereen het vaccin gretig als verlosser zal binnenhalen. Toch worden de teugels daarna niet gevierd. Dan zal er beschuldigend gewezen worden naar degenen, die niet gevaccineerd wilden worden. De grenzen en beloften worden steeds verlegd.
Het is psychologische oorlogsvoering.

Gast
Bertus Gasklep
december 9, 2020 22:40
Antwoord op  Klaasje

Natuurlijk mag dat wel. Maar ik zie liever grapjes over kaas-etende, arrogante betweterige, de wijsheid in pacht denkend te hebbende, goddeloze en egoïstische Nederlandse dieven, die hun huidige rijkdom beslist niet aan hun intellect, maar aan het eeuwenlang leegroven van verre landen te danken hebben, wiens inwoners ze deels hebben uitgemoord en deels uit winstbejag de hele wereld over hebben gesleept.

Mocht dit eruit worden geknipt, dan neem.ik aan dat TPO, eerlijk en objectief als ze zijn, dit via Twitter vast wel weer reconstrueert en herplaatst… Zou het niet?

Gast
Donald
december 8, 2020 15:33

Als archeologen menselijke resten vinden, dan zijn het altijd of vrouwen of mannen. Nooit iemand van de overige tientallen genderidentiteiten. Hoe zou dat nou kunnen? Ben ik nu ook woke?

Gast
Bernardientje
december 8, 2020 16:27
Antwoord op  Donald

Haha 😂👍

Gast
Hugo de Zevenmijlslaarzen
december 9, 2020 12:04
Antwoord op  Donald

Archeologen hebben de resten van reuzen gevonden. Als dat algemeen bekend zou worden, dan wil iedereen tot reus omgebouwd worden. De wetenschap is daartoe nog niet in staat.
Dus
Men blijft het geheim houden dat van die archeologische vondsten..

Gast
echt links
december 8, 2020 15:27

Eerst wordt Kees de Kort op zijn geslacht, leeftijd en denigrerend op zijn etniciteit (wit in plaats van blank) aangesproken. Logisch dat hij zo reageert. Niks mis mee. Het blijkt weer dat humor of ironie voor elitair neplinks onacceptabel is. Dat maakt juist hen de intolerantste groep.

Gast
Bertus Gasklep
december 9, 2020 22:47
Antwoord op  echt links

Hoezo ‘logisch dat hij zo reageert’?
Ik dacht dat je in Nederland niet gepikeerd mocht reageren als je racistisch bejegend wordt, en maar ‘tegen een niet-racistisch-bedoeld grapje moet kunnen’?
Zo werd het tenminste wel tegen de KOZP activisten gezegd door de roomblanke Hollandertjes…

Ik vind dat dus niet logisch. Als een Nederlander met een tegen hem geleerd racistisch grapje wordt geconfronteerd, dan moet hij dat slikken en verder zijn mond houden en alleen doen waar hij voor is ingehuurd.

Gast
Nick
december 8, 2020 15:26

Prima opmerking van meneer Kees.
Niks mis mee.

Die vuile bolsjewieken natuurlijk weer helemaal in paniek.

Gast
Koen
december 8, 2020 15:15

oja, stel je voor we maken grapjes over elkaar. Als we geen grapjes meer mogen maken over zwarten, homo;s, joden, hetero’s, moslims, transgenders etc waarom dan nog wel over belgen. selectieve verontwaardiging, gaat dit land aan kapot.

Gast
futurist
december 8, 2020 15:49
Antwoord op  Koen

Alleen zelfspot mag uiteindelijk nog.

Gast
Bertus Gasklep
december 9, 2020 22:53
Antwoord op  futurist

En daar kunt u nou juist zo slecht tegen….

Gast
Bertus Gasklep
december 9, 2020 22:52
Antwoord op  Koen

Ik maak graag grapjes over egoïstische Nederlanders die inmiddels zo vrijgevochten en van God los zijn, dat ze hun ouders netjes wegstoppen in verzorgingstehuizen en intussen wetten in elkaar zetten die ervoor zorgen dat hun eenzame ouders legaal via een zelfmoordpilletje er een einde aan kunnen maken, zodat de erfenis wat sneller beschikbaar komt.

Gek genoeg krijg ik altijd enorme ladingen minnetjes en kritiek over me heen als ik dat doe. Geen idee waarom, want Nederlanders kunnen – naar eigen zeggen – toch heel goed met kritische grapjes omgaan.
Of is dat toch een beetje een mythe?
We gaan het zien aan het aantal minnetjes op dit bericht.

Gast
Teun
december 8, 2020 15:06

Zijn transgender Eritrea buurman is hier niet blij mee.😎 Hij heeft trouwens altijd complotachtige beurs analyses, Ik denk zelfs dat ie antisemiet is ondergronds………….

Gast
Aron
december 8, 2020 14:45

Antisemitisme is ie ook niet vies van die Kees!

Gast
Cohen T. H.
december 8, 2020 14:39

Ik weet uit goede bron dicht bij Kees de Kort dat hij gelooft dat de meeste beurskrachten/bewegingen door zionistische bankiersfamilies worden geïnitieerd.

Gast
Telraam
december 8, 2020 22:51
Antwoord op  Cohen T. H.

De meeste presidenten van de Fed waren joden. En kan best dat aardig wat geld illegaal aan andere joden is uitgeleend tegen zeer lage rente. Met wat insider info lekker laden en koers manipuleren. Net als anderen natuurlijk. Vraag me af of die wisselkoersen ook niet een permanent laadmechanisme zijn voor die incrowd. Net zo een winstmaker als de illegale drugshandel van CIA vanuit afghanistan regio (ca duuznd miljard per jaar winst wordt gesuggereerd)

Gast
Meindert Kramp
december 9, 2020 12:27
Antwoord op  Telraam

Ha Telraam, een mede complotDENKER. Met negatieve rente raak je langzaam je spaargeld kwijt en als de rente ineens 8% of meer wordt, dan kunnen hypotheekhouders hun huizen niet meer betalen en gaan spaargelden en huizen naar dat kleine groepje Joden, dat een uiterst kleine minderheid vormt van de wereldwijde Joodse gemeenschap, die net zo goed slachtoffer is van dat enge groepje.
Prins Bernhard zei dat de wereld wordt geregeerd door 3000 families. Andere informatie zegt dat die meestal zeer rijk en machtig zijn en met een naar verhouding groot Joods (askhenazisch) aandeel, dat wil zeggen niet per se van semitische afstamming. Het scheldwoord anti-semiet is dus zeer relatief.
Een andere kwestie is, dat de meeste zionisten niet eens Joods zijn. Joe Biden heeft dat ooit zelf eens min of meer verkondigd, maar de media gaan dat nooit aan de grote klok hangen, want wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
Van Joe Biden is bovendien bekend dat hij wel vaker dingen zegt, die hij beter voor zich had kunnen houden.

Gast
Laat 100 bloemen bloeien (voorzitter Mao)
december 9, 2020 12:15
Antwoord op  Cohen T. H.

Waar gaat het hier eigenlijk om? Dat jij zogenaamd Joods bent en Kees de Kort als een antisemiet wil neerzetten? Of gaat het om 8 dislikers, die vinden dat jij rottige dingen beweert over Kees? Zijn die 8 dan ook anti-semiet?
Wil jij als iemand, die zich misschien verschuilt achter een Joodse “nick” hiermee iets aantonen? Geen idee. Nogal verwarrend, maar dat geeft niet, want polarisatie schept duidelijkheid en is een kwestie van vrijheid van meningsuiting.

Gast
Zalmneusje
december 8, 2020 14:36

BNR vindt een zwarte transgender kennelijk aanstootgevend. Deze zender is dus racistisch en transfoob.

Gast
deug niet
december 8, 2020 14:32

wat wet er bij Kees weggeknipt?

Gast
Thomas
december 8, 2020 14:29

Beetje te netjes van BNR. Onschuldige grap die gewoon moet kunnen zelfs voor mij als gekleurde transgender met bi neigingen. Nee hoor dat klopt niet maar die grap had gemogen en wie zou er over zijn gevallen?

Gast
Liefje
december 8, 2020 14:21

We leven in een dictatuur. Mensen dragen maskers en doen mee aan de maatregelen ‘tegen’ corona, alleen maar omdat ze bang zijn voor straf, voor de consequenties van de staat en de media.
Alles afgedwongen, niets is natuurlijk ontwikkeld hier.

Gast
Luister
december 8, 2020 14:10

Gotsamme, kun je dan niks meer zeggen in dit land?

Gast
Bertus Gasklep
december 9, 2020 22:58
Antwoord op  Luister

Nee, behalve als.het over je eigen moeder gaat. Als het je niet bevalt en je je fatsoen niet kunt houden, emigreer je maar naar Antarctica.

Gast
Corry Jankbal
december 8, 2020 14:08

Wat een angstige woke schijtzender, dat “BNR”. Niet dat ik er naar luister, maar toch. Het is trouwens “blank”, en in correct Nederlands “transseksueel”. De adverteerders van zo’n zender halen de meest onethische en gore dingen uit om hun ranzige producten met een zo hoog mogelijke winstmarge te slijten.
Maar een “fout’ woordje gebruiken, oei, dat is pas erg. Wat een debiliteit.

Gast
Huismaker
december 8, 2020 14:05

Angst, angst, angst. Zo bang dat iemand “iets verkeerd” zegt.
Oftewel, wat niet is goedgekeurd door het mediakartel.
Pim demoniseren was gewoon luidkeels toegestaan. Want het mediakartel had hem afgekeurd.
Met alle gevolgen van dien. Eventjes wat het: huilie huilie.
Maar zie wat er nu gebeurd met Baudet. Het spelletje gebeurd gewoon opnieuw. Alsof het allemaal heel normaal is. Zonder kritiek !!!!!
Kijk bij Charlie Hebdo. We mochten dat 1 dag heel erg vinden en daarna moesten we weer onze bek houden.
Want het mediakartel beslist wat wij erg moeten vinden en wat niet.
Een grapje van Kees wordt door het tribunaal beoordeeld.

Gast
Sport 7 kijker
december 8, 2020 14:00

Neo Nazi Roderick Veelo is natuurlijk weer op zijn teentjes getrapt

Gast
RechtsVanHetMidden
december 8, 2020 13:57

Gewoon BIZAR!
Wat glijden we af als ‘vrij’ land..
Om misselijk van te worden..
Je mag óf kan niks meer zeggen!
Waar is het Nederland van de jaren 90?

Gast
IngridHenk
december 8, 2020 13:55

De leeghoofden hier zouden anders reageren als er grapjes worden gemaakt over pedo Hollanders.

Gast
Xander Schimmelpinck
december 9, 2020 15:19
Antwoord op  IngridHenk

Leuk gevonden “leeghoofden”. Maar ik vind mijn domrechts toch net iets ……ach laat maar zitten.

Gast
Bertus Gasklep
december 9, 2020 23:04

Ik vind leeghoofden beter.
En dat verhaal over die Nederlandse pedo’s toch wel de spijker op zijn kop. Een waarheid als een koe trouwens. Nederland, het enige land waar pedofielen vrijelijk clubjes als Martijn kunnen bezigen.

Gast
Youp
december 8, 2020 13:51

Om doodziek van te worden die zwaar verziekte censuur maffia

Gast
Dokter Anders
december 8, 2020 13:48

Je mag wel een cartoon maken over een moslim maar geen grap maken over een transgender. Hoe dan.

Gast
Sport 7 kijker
december 8, 2020 14:14
Antwoord op  Dokter Anders

Omdat BNR een nieuwszender is en geen schijtlollige Qmusic DJ’s wil.

Gast
JanH
december 8, 2020 13:45

Wat deed het meeste pijn tegen de softe scheentjes? Dat-ie “transgender” zei, of dat-ie “zwart” zei?

Gast
Corry Jankbal
december 8, 2020 14:10
Antwoord op  JanH

Indien Kees “neger” of “negerin” had gezegd was hij per direct ontslagen vrees ik. D66 mensjes moeten eens aan de scheenbeschermers.

Gast
etymoloog
december 8, 2020 16:41
Antwoord op  Corry Jankbal

Terwijl nijger of nijgerin een neutraal woord is en zwart wereldwijd een zeer negatief dus racistisch woord is. Bovendien zijn Afrikanen niet zwart maar bruin.

Gast
Bertus Gasklep
december 9, 2020 23:08
Antwoord op  Corry Jankbal

Dus jij vind dat allemaal wel normaal, om mensen neger en negerin te noemen? Daar moeten ze maar tegen kunnen, omdat jij, witte Nederlandse egoïstische geldbeluste Nederlander dat vindt?
Of bejegen ik jou nu te racistisch? Maar daar kun jij toch wel tegen? Jij hebt immers wel scheenbeschermertjes aan, toch?

Gast
echt links
december 8, 2020 15:36
Antwoord op  JanH

De suggestie dat er ook Afrikaanse transgenders zijn kan bij bepaalde macho Afrikaanse conservatieve activisten als een ernstige belediging worden beschouwd.

Gast
MolTalk
december 8, 2020 13:43

Toch een logische en lollige reply op wat er tegen hem gezegd wordt?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen