Martien Meiland in Op1: ‘Of ik eigenlijk een rol speel?’

Het imago van Martien Meiland staat onder druk nu hij de kijkers van Chateau Meiland blijkt te hebben bedonderd. Niet alleen loog hij over de reden van het vertrek van zijn beste vriendin Caroline van Eeden uit de soap, ook gebruikt hij de werkelijke reden – een vermeend bloedbad in zijn Franse kasteel – om over haar rug te cashen met zijn boek. Is Martien eigenlijk wel wat hij lijkt of zijn hij en zijn gezin gehaaide moneymakers? Gisteren werd hem in Op1 gevraagd of hij een rol speelt.

Gastheer Erik Dijkstra: “Je hoort ook weleens een beetje kritiek dat mensen zeggen: wie is nou de echte Martien Meiland? Speel je ook een beetje een rol?

Martien Meiland beweert dat hij authentiek is. “Dan moet je dat aan al die mensen vragen die vorig jaar als gast bij ons op het chateau zijn geweest. Al die mensen kwamen de auto uit, kwamen een aantal dagen leuk op het chateau en toen gingen ze weg en zeiden ze: ‘Nou, moet je luisteren, het is net alsof ik in de serie zit. Jij bent gewoon zo jezelf.’”

De presentator: “Je hoeft nooit een knop om te zetten als de camera begint te lopen?

Martien: “Nee hoor. Nee joh. Daar word je toch ook helemaal gek van? Er zijn ook mensen die zeggen dat het allemaal in scène is gezet. Dat vind ik ook zo’n dooddoener.”

De presentator: “Ja, dat denken mensen soms.

Martien: “Ja, gekke mensen heb je hè?

Chateau Meiland wel degelijk in scène gezet

Gekke mensen? Dat staat haaks op de onthullingen in zijn eigen biografie over Caroline. De kijker zag hoe zij uit het ‘chateau’ vertrok vanwege vermoeidheidsklachten, maar dat is volledig in scène gezet, staat in het boek.

Na de bloederige ruzie in het Franse kasteel, vertrok Caroline abrupt uit het tv-decor. Ze werd teruggevlogen om er voor de kijker een mooi einde aan te breien. Daar ontstond de oververmoeidheidsleugen.

Paradepaardje

Het kan Martien allemaal verrotten: hij is multimiljonair aan het worden dankzij zijn tv-succes. Gastvrouw Sophie Hilbrand: “Had jij verwacht dat het succes van Chateau ertoe zou leiden dat jij nu het paradepaardje van SBS bent?

Martien: “Nee, dat had ik nooit kunnen bedenken.”

Sophie: “Zou je het erg vinden als het voorbijgaat?

Martien: “Als we van de 1,5 miljoen naar 600.000 kijkers gaan, dan is Nederland er klaar mee. Het leven bestaat niet alleen uit tv maken. Er zijn nog genoeg andere dingen.

Lees ook:
Kijkersbedrog: Meilandjes logen over Chateau-bloedbad (zaterdag)
Meilandjes cashen met dirt: ‘Boek levert 1,5 miljoen op’ (zaterdag)
Caroline reageert op bloedbad in Chateau Meiland (zondag)
Caroline’s volgers vinden Meilandjes diep gezonken (maandag)
Maken Meilandjes zich schuldig aan laster of smaad? (maandag)

Foto: NPO

28 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Martien Wijnland
oktober 24, 2020 09:49

Ik ben gewoon knotsgek en hyper hysterisch van mezelf.

Waaaaattttt goeeoeoeoeoeoeoedddttt….!!!

WIJNEN🍷WIJNEN🍷WIJNEN

Gast
ano@niem.nl
oktober 20, 2020 19:23

Deze gespeeld pisnicht is een grote act.

Gast
tom
oktober 20, 2020 16:42

bekijk eens het interview van Meiland bij Paul De Leeuw, ergens rond 2007. Daarin is ie ook veel rustiger.

Gast
Rob
oktober 20, 2020 16:40

Iedereen die denkt dat Martien zichzelf is gebleven moet toch eens de aflevering van Ik vertrek(TROS) gaan terug kijken want dan pas zie je de echte Martien en dat is niet de gespeelde nicht die je nu ziet.

Gast
Guttegut
oktober 20, 2020 14:28

Het interesseert het pauper volk van SBS geen hol of Meiland gescript is of niet.

Gast
snoezigkleinhertje
oktober 20, 2020 13:40

Natuurlijk speelt die mislukte pisnicht een rol en helemaal als de kassa gevuld word.

Gast
Mark
oktober 20, 2020 13:31

Moet je eens een kijkje nemen in de Amsterdamse gáybars, daar zie je tig van die types. Die worden zo geboren, van die verwijfde heaumeau’s. Niks mis mee. De kijkers smullen ervan. Zo was die Martien ook al 15 jaar geleden in Ik Vertrek, toen had ie in principe ook al kunnen cashen, maar toen zagen de tv-bonzen niks in hem (te verwijfd voor de tv?).

Gast
nico
oktober 20, 2020 13:30

Gewoon stoppen met die Meiland onzin.

Gast
Quasimodo
oktober 20, 2020 13:30

De familie kijkt neer op andere mensen en hun gasten. Dat is heel duidelijk te merken in hun serie en nu ook, hoe er gepraat wordt over Caroline. Martien doet zich dus wel degelijk heel anders voor dan hij in werkelijkheid is maar dat gaat hij natuurlijk nooit zeggen over zichzelf.

Gast
Robbert
oktober 20, 2020 13:10

De productie vraagt (overduidelijk) vaak dingen te doen: kijk even in de toren van het gebouw, kijk even in de kelder, loop een modeshow, we huren n hoogwerker in voor een kerstspecial enz.

Gast
Patty
oktober 20, 2020 13:02

Die Martien speelt gewoon een rol, dat zie je zo. Stereotype uitmelken voor financieel gewin noemen we dat.

Precies wat die in de afgelopen aflevering ook zei: ”gewoon doen of je gek bent, dan kom je het verst.” Hij volgt zijn eigen advies in ieder geval goed op.

Gast
Uuuh
oktober 20, 2020 12:59

Bij de PO (Vooravond en Op1) gisteren geen/nauwelijks aandacht voor de Koningsrel….. Foei!

Gast
Piet
oktober 20, 2020 12:26

Waf heeft Mc tegen martien? Omdat homo is of omdat het programma op sbs wordt uitgezonden?

Gast
colette
oktober 20, 2020 12:12

Simpele Moneymakers

Gast
Sjors
oktober 20, 2020 12:04

In het boek staat niet dat de vermoeidheidsklachten en heimwee een leugen waren. De ruzie kwam er gewoon bij. Overigens was al eerder bekend dat er irritaties waren onderling zo dicht op elkaars huid. Het zou ze sieren als ze er gewoon zand over gooien en met elkaar een keer het glas heffen. Zorgt ook voor een beetje veel good televisie.

Gast
Ik weet alles van de tv
oktober 20, 2020 11:41

Het is tuig van de riggel niet toevertrouwen

Gast
Bart M.
oktober 20, 2020 11:37

Homoseksualiteit financieel uitventen dan wel uitbuiten werkt altijd goed in Nederland. Kijk naar Gordon, Paul, MM Huybrechts, Gerard J. Meisjes als Martien doen daar zeker niet voor onder.

Gast
Huib
oktober 20, 2020 11:31

Hij is volkomen zichzelf. En daarom zo populair.

Gast
pieter baan
oktober 20, 2020 11:25

mike
di 20 okt 2020 om 10:53

zichzelf? Kijk de eerste aflevering van ik vertrek terug van de meilandjes. Daar zie je wel dat hij nichterige trekjes heeft maar die zijn inmiddels al heel erg uitvergroot in het typetje dat Martien inmiddels is

Gast
Dorus
oktober 20, 2020 11:17

Een slimme pisnicht gewoon…

Gast
Karbonade
oktober 20, 2020 11:13

MC probeert met alle macht om de familie Meiland in een kwaad daglicht te stellen.
Het enige aanknopingspunt is de kroegtijger met torenhoge schulden Caroline.
Geen idee wat Martien verkeerd heeft gezegd over MC.

Gast
Peter
oktober 20, 2020 11:12

Het was een leuk gesprek>

Gast
Joost
oktober 20, 2020 11:06

@Nelly, laat die man dan lekker bij SBS.. :-)

Gast
idioot
oktober 20, 2020 10:57

doet Martien helemaal goed en lacht iedereen erbij uit.

Gast
Willie Wortel
oktober 20, 2020 10:53

Onder druk?

Alleen Caroline is als leugenaar geboren. Over Boulevard, ook RTL zwijg ik maar!

Gast
mike
oktober 20, 2020 10:53

Hoge bomen vangen veel wind. Zuur stukje hier over Martien. Die man is gewoon zichzelf en kan gewoon leuk vertellen.

Gast
MC bezoeker 43
oktober 20, 2020 10:52

Het zijn ondernemers, dus tuurlijk denken ze bij alles wat ze doen aan de centen.

Gast
peter
oktober 20, 2020 10:52

Deze meneer Meiland is gehaaider dan wij allemaal denken. Een uitstekend zakenman die profiteert van zijn succes op dit moment.
En eigenlijk is daar ook helemaal niks mis mee. Dit succes zal nog een tijd duren en dan is het ook over. Nou dan heeft hij mooi gecasht. Ik denk dat de meeste mensen dit wel willen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen