Meilandjes cashen met dirt: ‘Boek levert 1,5 miljoen op’

Het verbaast Patty Brard niets dat Martien Meiland en zijn familie zo lang hebben gewacht met het vertellen van de waarheid over het vertrek van Caroline van Eeden uit Chateau Meiland. De Meilandjes gebruiken het échte verhaal, een gevecht tussen Caroline en dochter Maxime, nu keihard om de verkoopcijfers van zijn boek op te krikken. En dat legt hen volgens Patty geen windeieren. Zij schat dat de SBS 6-familie nog voor de kerst 1,5 miljoen euro kan bijschrijven op zijn rekening.

Weekend-baas Bart Ettekoven vindt de Meilandjes heel doortrapt. Hem werd vorig jaar nog gesmeekt om niet te publiceren over het gevecht tussen Caroline en Maxime, terwijl ze er nu keihard mee cashen.

Bart: “Ik wilde vorig jaar een verhaal publiceren toen Caroline plotseling wegging van het chateau. Ik had toen gehoord dat er een heel fikse ruzie was geweest waarbij ook geweld was gebruikt tussen Maxime en Caroline. Ik werd toen echt op de knieën gesmeekt of ik dat niet wilde publiceren, want ze wilden dat per se niet naar buiten hebben.

Om de familie te sparen, heeft Bart toen niet gepubliceerd. “Ik heb toen met de hand over mijn hart gestreken – ze denken weleens dat wij alles gewoon maar opschrijven – en dat hebben we er toen uitgelaten, omwille van de familie. En nu schrijven ze het zelf allemaal in een boek!

Puur voor het geld, zegt Patty, die dit jaar zelf een biografie uitbracht. “Ja, maar Bart, ze zijn zelf een uitgeverij begonnen! Dan bewaar je die verhalen. Ze vragen 22,95 euro voor het boek. Normaal is de helft voor de schrijver en de helft voor de uitgeverij, nu is alles voor de familie Meiland. Stel dat ze 100.000 boeken verkopen, dan de kosten ervan af haalt, dan zijn ze deze kerst toch wel 1,5 miljoen euro rijker.

Foto: SBS

53 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Carla spaans
oktober 23, 2020 23:58

Laat die mensen toch zelf uitmaken wat ze doen wij hebben er om gelachen met zn allen en nu alleen maar critiek over en sluiten

Gast
Merel
oktober 23, 2020 14:41

Leuke mensen ,pakken hun kansen en blijven gewoon . Zei werken er hard voor en hebben een goede smaak van huizen inrichten en een buitengewone kleurkeuze op woongebied en kleding , hopelijk horen wij hier veel meer over en krijgen mensen zo een goed advies en komen op goede ideeën . Ik gun het hen van harte 👌

Gast
toxilogic
oktober 18, 2020 01:28

De Meilandjes hebben gewoon begrepen dat die zwakzinnege fans gewoon belazerd willen worden.

Gast
de
oktober 18, 2020 00:03

Ik vind die 80000 euro voor die pot De Breij erger. Het zal een stuk lager liggen. Gijp kreeg 7,5 ton voor 250k exemplaren. We zullen echter nog wel een Maxime agenda krijgen of kalender. Het zijn ondernemers en dan ben je heerlijk opportunistisch. Benieuwd hoe lang het succes nog duurt. Bij elkaar blijven is het devies. Apart zakt het in.

Gast
Bart
oktober 17, 2020 23:42

@Mick Helemaal mee eens!

Weer een simpel standaard Talpa quiz met natuurlijk een veel te krap LED decor.
Heel raar dat je de eerste 10 ballen niet uit die machine ziet komen. Waarom is Martien er bij? In de promo’s doet men vermoeden dat hij de bingo trekkingen doet. Jan deed het voor een eerste keer niet slecht maar het was wel erg opgelezen allemaal. Er stond eerst live in de bovenhoek en later weer niet? Natuurlijk was het niet live! Wel leuk dat Erica en Maxime ook een item hebben. Ik dacht eigenlijk dat ze de mevrouw met haar gezin (ondanks het vage verhaal) gingen helpen. Dat had wel bij het programma gepast.

Gast
Mick
oktober 17, 2020 23:31

Ze konden beter De 100.00 Euro Show nieuw leven inblazen.

Gast
Mick
oktober 17, 2020 23:30

Die Bingoshow. De Bingo is nou niet echt het spel wat gespeeld wordt. Het is eerder een standaard kennisquiz. Mooi decor, saaie Jan, de bingo was niet te volgen, ging véél te snel.

Gast
BRAAK
oktober 17, 2020 22:52

Regie, John de Mol, en dat overdreven homootje moet van de buis, bah, bah en nog eens bah!!!

Gast
Alco Liest
oktober 17, 2020 21:31

Wat een eerlijke familie!

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 17, 2020 21:19

Stop making stupid people famous.

Gast
Martien Meiland
oktober 17, 2020 20:48

Willen jullie wat drinken niet?, nou wij gaan vanavond lekker aan de wijn. Wijnen wijnen wijnen.

Gast
Willy van Oranje
oktober 17, 2020 20:18

Ben net terug van een korte vakantie Griekenland, wat een gezeik.

Gast
colette
oktober 17, 2020 20:02

Zijn gewoon geldwolven uit alles halen ze geld Jurken van Maxime koopt ze bij Ali Express ze hebben eigen uitgeverij cashen met wijnen krijgen dik betaald voor een uitzending winkel in Nederland … kochten cash het huis in Hengelo en moeten hun kasteel nog voor dik geld verkopen ze zijn dik miljonair maar wel zeiken over Caroline en Nadege die komen zichzelf wel tegen

Gast
Dommm
oktober 17, 2020 19:27

Patty vergeet ook even de BTW die van de aankoop prijs afgaat, het bedrag dat de site of winkel nog verdient aan een boek, verder de druk en opmaak kosten, schrijver, distributiekosten etc.etc.

Gast
Van Halen
oktober 17, 2020 18:55

Het verhaal klopt van geen kant, anderhalfmiljoen voor een boek vangen is bijna onmogelijk en als het nu uit is dan vangen ze pas geld over een jaar of twee en niks met de kerst,dus Patty, je lu.lt maar wat!

Gast
Kinnesinne
oktober 17, 2020 18:15

Ergo: De Briefje van Jan schrijver’ loopt ook binnen.

Gast
Mink Vaillant
oktober 17, 2020 17:42

Het is natuurlijk hartstikke logisch dat ze dit doen. Mooie constructie ook: Jan Dijkgraaf heeft samen met Erica de uitgeverij Osjato opgericht (spreek uit Au chateau). Erica is algemeen directeur, haha. Zo houden ze er zelf tenminste ook geld aan over. En daar is niks mis mee.

Gast
B
oktober 17, 2020 17:26

Doen ze goed .

Gast
Lachgas
oktober 17, 2020 17:21

Patty kan niet rekenen.
22.95 x 100000 = 2.3 mil€
De helft 1.1 milj €.

Gast
Peer
oktober 17, 2020 16:35

Dan moeten ze dus 1,5 miljoen boeken verkopen

Gast
ZwarteTiet
oktober 17, 2020 16:22

Nog een maand en dan komt de Goedheiligman weer in ons landje.
Oh ik kan niet wachten op zijn lange baard.

Gast
Mark
oktober 17, 2020 16:21

Ze doen tenminste alles zelf, menig bn’er gaat voor een uurtje werk per dag naar Talpa voor 1,5 miljoen. Slim dat ze hoge pieten en mannen in pak er niks aan laten verdienen. Lekker alles zelf houden, alles is voor Bassie… eh, Martien. :D

Gast
Uuuh
oktober 17, 2020 16:13

Bravo voor de Meilandjes!

Gast
Jan van Eerten
oktober 17, 2020 15:56

De hele familie is wat sleeeeeeeeecht

Gast
Simone
oktober 17, 2020 15:38

Geld, geld, geld, incasseren, incasseren, incasseren, lachen lachen, lachen, zo goooooooeeeeddd….de mensen trappen er allemaal in. kom familie, wijnen, wijnen, wijnen, proost!!!L,

Gast
man pan
oktober 17, 2020 15:13

Amerika heeft de Kardashians, wij hebben de Meilandjes…
Mooi toch. Lekker uitmelken zolang het kan!

Gast
anonymous
oktober 17, 2020 15:02

En de schrijver, Jan Dijkgraaf, die normaal walgt van dit soort figuren,
casht ook lekker.

Gast
Coby Potappel-Stroop
oktober 17, 2020 14:49

Hardwerken en dan cashen. Niets mis mee.

Gast
ZeerNetteDame
oktober 17, 2020 14:48

Ik ga mijn haar kortknippen, een snor laten groeien, als een bouwvakker praten en een tuinbroek aandoen. Alle vooroordelen bevestigend. En daarna bel ik John de Mol. Cashen maar!!! Wat goeeeeeeed!

Gast
Tv junkie xl
oktober 17, 2020 14:46

Ha Ha die Bart Ettekoven….vreselijk die liegt de boel toch ook bij elkaar met dat verhaal dat ie het eerder wilde publiceren…
Weekend is nog steeds slechts verkochte blad van Nederland…jammer joh….ik kan wel een boekje open doen over meneer Ettekoven zelf, maar denk niet dat zijn vriend dat leuk vindt.

Gast
fidan
oktober 17, 2020 14:37

Maxime en haar vader: wat een hysterica

Gast
Pajs
oktober 17, 2020 14:32

Allereerst gaat er ook nog geld naar de schrijver. Daarnaast denknkk eerder dat ome John publicatie had verboden en het helemaal niet was om de familie te sparen.

Gast
Anti-mafklapper
oktober 17, 2020 14:20

Beste mensen van Nederland, kunnen al die mafkezen niet onmiddellijk ons land voorgoed verlaten zodat het misschien nog wat kan worden hier?
Het is een lange lijst maar vooruit
Willem Engel en aanhang
Akwasi en aanhang
Alle Nederlanders en Medelanders die overal schijt aan hebben
Iedereen die niet normaal Nederlands kan praten.
Alle smerige profiteurs met uitkeringen enz.
Alle asielzoekers die zich misdragen en hier niks te zoeken hebben.
Wat een heerlijke gedachte toch

Gast
janus
oktober 17, 2020 14:20

en toch blijven we met zn allen kijken……

Gast
Zalmneusje
oktober 17, 2020 14:19

Iedereen zou hetzelfde hebben gedaan als ze de kansen zouden krijgen die de familie Meiland heeft gekregen. Nederlanders gunnen een ander doorgaans echt het zonlicht in de ogen niet.

Gast
Gerda
oktober 17, 2020 14:14

Ach ja en Nicolette van Dam en haar man worden zwaar bekritiseerd, terwijl zij ruim drie kwart miljoen bij elkaar brengen voor het kinderkankerziekenhuis! Kijk die vind ik het echt verdienen! die doen tenminste nog goede dingen!

Gast
van der Graaf, Karel
oktober 17, 2020 14:08

Niemand die ik meer gun dan de Meilandjes. Wat een leuke mensen en Bart Ettikhoven moet niet zeuren

Gast
Gerda
oktober 17, 2020 14:06

Wat een akelige familie.. Zo een Maxim met haar rare imitatie van Martien, ze is een mooie meid, maar een enorm loeder. Wat je ook aan haar kunt zien, niet te verbergen. Ja en Erica vind ik ook een eng wijf trouwens.. Geld verdienen, geld verdienen.. Net als heel veel egoïsten.. Ali B, die Kleine bv… En heeft ooit iemand al eens gemerkt, dat ze nog wat voor het goede doel doen? Ja zichzelf verwennen.. of samen met Hugo oudjes een gesponsord bossie blommen brengen. Ik begin zelfs te twijfelen of die Meilandjes uit zichzelf die huishoudster op vakantie meegenomen hebben of een huis hebben willen kopen, nee hoor. Allemaal opdracht van de Talpa productie.. Want die mensen zijn helemaal niet aardig. Zelfs nog verdienen aan die ruzie van Caroline met die snotmeid.. De beste vriendin ooit van Martien.. Ja haar schulden betaald, om haar te laten zwijgen…Zodat ze een cult boek kunnen schrijven, wat ze een fors kapitaaltje opbrengt.. Ik zag meteen wat voor vlees er in de kuip zat, met die vreselijke familie.. Maar ja deze tijd maakt heel goed duidelijk wat een egoïsten al die artiesten zijn, ze janken hun ogen uit, omdat ze geld beginnen te verliezen. Ze worden niet genoeg bejubelt en proberen iedereen tegen de broodnodige coronamaatregelen op te zetten…

Gast
Dave
oktober 17, 2020 14:04

Ik geef ze geen ongelijk. Nu cashen nu het kan (zou iedereen doen).

Ze hebben ook al getekend voor de real life soap bij SBS in heel 2021 en 2022 (voor en najaar 2x per week) naar verluidt voor 1 miljoen euro.

Gast
ano@niem.nl
oktober 17, 2020 13:49

Je schrijft wilde aangedikte verhalen op en je casht. Dat is wat ze doen.
Het programma is een act met een acteur die een homo in extremis nadoet.
Ik ken geen enkele homo die op deze manier is of doet. Het is ook een gejat concept.

Kijk maar eens naar wordt u al geholpen van vroeger. Dan ziet u meteen wie hij nadoet

Gast
ernestine
oktober 17, 2020 13:48

It’s all about the money! Vanaf dag 1

Gast
Karbonade
oktober 17, 2020 13:43

MC maakt er echt een sport van om de familie Meiland negatief in het nieuws te zetten.
En waar haalt Patty deze onzincijfers vandaan? Wat oplage/verkoop betreft, de verdeling tussen schrijver en uitgeverij.
En wat te denken van de productiekosten, overhead etc etc.

Gast
allochtoon
oktober 17, 2020 13:41

Ik gun ze het. Ondernemende familie. Van winkel naar tv iconen. Petje af

Gast
Supergraai Meilandjes
oktober 17, 2020 13:38

Er hing altijd al zo een stiekume, bijna wanhopige graailucht om de meilandjes. En nu blijken de vermoedens weer eens honderd procent bewaarheid te worden. Dit zijn geen nederlandse, maar amerikaanse en j00dse graaipraktijken. Alles voor de pegels.

Gast
Oudemanvan74weetbeter
oktober 17, 2020 13:34

Trailer trash

Gast
M.
oktober 17, 2020 13:29

Binnenkort zullen ze ook nog cashen met de overstap naar RTL Duitsland, dat zal tussen april en juni 2021 gebeuren. Trouwens een boek over Erika Meiland lijkt mij veel interessanter, Martien is te doorzichtig een valse nicht pur sang! Erika is een vrouw met een verhaal en zelden nep.

Gast
Magnus Dickendorfer
oktober 17, 2020 13:28

Prima toch? Dat zou ik ook doen. Ik geef de meilandjes gelijk.

Gast
Viola
oktober 17, 2020 13:26

Eigenlijk is het schande om met al hun shit zoveel geld te verdienen.

Een ander zit met een vervelend gevoel na de verloren vriendschappen, maar de Meilandjes denken KASSA…….

Wat een mentaliteit, bah.
Op een dag zal het tij keren. Karma.

Gast
Mike
oktober 17, 2020 13:26

Ik gun het ze van harte! Fijne familie.

Gast
Rogier Shit
oktober 17, 2020 13:22

Wij gaan Snuiven! Snuiven! Snuiven!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen