Maken Meilandjes zich schuldig aan laster of smaad?

Het zou zomaar kunnen dat de familie Meiland zich schuldig maakt aan laster of smaad nu ze Caroline van Eeden door het slijk halen in de biografie van Martien Meiland en in interviews over het boek. Dat heeft Bram Moszkowicz gisteren gezegd in Shownieuws. Na een jaar komen de Meilandjes ineens met een andere lezing over het vertrek van Caroline uit de tv-hit Chateau Meiland. Ze zou in een bloederig gevecht zijn beland met Maxime, zelfs met littekens tot gevolg.

De Meilandjes roepen bovendien dat Caroline meer dan tien jaar lang een affaire zou hebben gehad met een getrouwde man. Het is allemaal niet zo chic, maar de Meilandjes hebben een boek te verkopen die in potentie miljoenen euro’s kan opleveren.

Maar kán dit allemaal wel? Bram Moszkowicz heeft er zijn twijfels over. “Als het niet waar is en ook nog lasterlijk of smadelijk, dan kan ze natuurlijk een procedure beginnen.

Caroline heeft laten weten het niet chic te vinden van de Meilandjes, maar dat ze het verder wil laten rusten. “Ze kiest er kennelijk voor om er niets mee te doen. Ze zegt: ‘Ik weet hoe het zit en verder deel ik het niet.’”

Misschien is dat wel het verstandigst, aldus Bram. “Ze kan aangifte doen, het civielrechtelijk oplossen, ze kan een schadevergoeding vorderen, maar ik denk dat ze wijs is.”

Voor de verkoopcijfers is deze rel alleen maar goed, weet Story-baas Guido den Aantrekker. “Die schrijver Jan Dijkgraaf hoopt natuurlijk dat dit zó gaat escaleren, dat er nóg meer rumour about the book komt.

Lees ook:
Kijkersbedrog: Meilandjes logen over Chateau-bloedbad (zaterdag)
Meilandjes cashen met dirt: ‘Boek levert 1,5 miljoen op’ (zaterdag)
Caroline reageert op bloedbad in Chateau Meiland (zondag)
Caroline’s volgers vinden Meilandjes diep gezonken (vandaag)

Foto: SBS

28 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Wil van Bil
oktober 19, 2020 20:29

Vinden er tegenwoordig nog publieke boekverbrandingen plaats…z?

Gast
Turnpike
oktober 19, 2020 18:17

@colette aka Teuntje
ma 19 okt 2020 om 17:57

@Teuntje. Rot op, jij hersenloos gedrocht. Jij bent helemaal niet in staat om te denken, IQ-loos geval. Ga morgen weer lekker wasknijpers op kartonnetjes mikken. Tien stuks per kaartje, mooi naast elkaar. Ondertussen lekker frustratie opbouwen en tussen 12.00 en 12.30 je stiekem op deze site – zoals elke dag onder de naam @Colette – over de in beeld gebrachte slachtoffers leegkotsen. Dat is Teuntje in hoogst eigen persoon. Geboren loser met een schrijnend gebrek aan zelfreflectie.

Gast
colette
oktober 19, 2020 17:57

Martien is vals nooit gedacht zoooo vals

Gast
MP
oktober 19, 2020 17:39

Wat zijn het toch een stelletje viespeuken!

Gast
Merel
oktober 19, 2020 17:35

Het kan mij helemaal niets schelen!

Gast
B
oktober 19, 2020 17:33

Nou ik denk het niet want de waarheid he . Is soms moeilijk ook voor ex advocaatjes

Gast
janus
oktober 19, 2020 17:11

helemaal leegtrekken deze acteurs waar iedereen maar naar blijft kijken….

Gast
ano@niem.nl
oktober 19, 2020 16:19

De ware aard komt altijd naar boven drijven. Hoe eerder dit enge mannetje met zijn overgeacteerde homomaniertjes van tv is hoe beter.

Gast
Wat Sleeeecht!
oktober 19, 2020 16:08

@Bas Sillen; nee, dat heet karakter hebben, de wijste en volwassen zijn, ongeacht of het waar is of niet.

Zwijgen is altijd beter, daar zal die relnicht zelf nog wel achter komen want dit zal vroeg of laat tegen hem keren. En terecht want met deze uitspraken zal hij ervoor zorgen dat Caroline met de nek aangekeken wordt waar dat niet eerder het geval was laat staan nodig is!
Smerige lijer is het. Mag hopen dat hij hetzelfde terug mag voelen, dit omhooggevallen neppe flikkertje.

Gast
Josefien
oktober 19, 2020 15:45

Die Meilandjes drinken vast kinderbloed i.p.v. wijn.

Gast
Bas Sillen
oktober 19, 2020 15:35

jaja
ma 19 okt 2020 om 15:35

Mens, ga koken!

Gast
jaja
oktober 19, 2020 15:35

Bas Sillen,

Wat een gelul ik zou ook niet verder reageren
op die Meilandjes liegen toch ook!

Gast
BRK
oktober 19, 2020 15:34

Ik zie dat de editor van MC de laatste tijd flink in de weer geweest is met Paint, met de afbeelding van dit artikel als hoogtepunt. Knap hoor.

Gast
Wat Sleeeeecht!
oktober 19, 2020 15:32

Nu begrijp ik waarom SBS zo goed bij hem past, daar stikt het van de karakterloze matennaaiers.
Al zou het de waarheid zijn ben je gewoon een smerige lijer als je met zulke uitlatingen je geld verdient over de rug van mensen die voor je klaar hebben gestaan. Echt een alcoholistenstreek dit. Kutfamilie. Bah!

Gast
FUALL
oktober 19, 2020 15:29

Een corrupte joodse advocaat die uit zijn ambt gezet is, alleen in Nederland kan deze sukkel nog relevant zijn….kazen kazen kazen…

Gast
Philips de Goede
oktober 19, 2020 15:26

Wij vermoeden dat En Caroline, En Martien beide Graaiers zijn. Alleen Martien is de clown die kan cashen, Caroline kan alleen de schuld afbetalen zo (is al heel wat toch).

Gast
Karbonade
oktober 19, 2020 15:06

Precies Bram, je zegt het zelf al: ‘als het niet waar is’.
Lekker er op los speculeren in Shownieuws.
Maar het kan dus ook wel waar zijn wat de Meilandjes gezegd hebben.
Komt er geen procedure dan hebben ze de waarheid gesproken.

Gast
Bas Sillen
oktober 19, 2020 15:00

Vanavond bij Op1 horen we de waarheid!

Martien Meiland over zijn onthullende biografie ‘Van Burgemeesterszoontje tot Kasteelheer’

Nederland lijkt geen genoeg van hem te kunnen krijgen: Martien Meiland. Hij bezorgt SBS6 kijkcijfersucces na kijkcijfersucces. Allereerst natuurlijk met zijn realitysoap Chateau Meiland, waarmee hij elke week een miljoenenpubliek trekt, maar het succes reikt verder: programma’s als BINGO! en ‘Wie van de drie’ blijken ook regelrechte tv-hits. Maar wie is Martien Meiland nou echt? Om daar achter te komen is daar nu zijn onthullende biografie ‘Van Burgemeesterszoontje tot Kasteelheer’.

Gast
Schijt aan azijnpissers
oktober 19, 2020 14:47

Caroline weet dat ze gelijk hebben, waarom eerst zeggen burnout en daarna het niet hebben, ze had geld nodig, ze wilde meer, kreeg het niet, maakt ze ruzie en hop naar huis.. laten we haar maar vergeten die nietszeggende nep vriendin

Gast
IngridHenk
oktober 19, 2020 14:41

Caroline van Eeden kan de Meilandjes wel van alles beschuldigen, maar is het niet zo dat deze zelfde Caroline al hetzelfde heeft gedaan richting het adres van deze zelfde Meilandjes?

Gast
Roos
oktober 19, 2020 14:34

Nu het boek goed blijkt te verkopen, gaat ineens iedereen zich ermee bemoeien.
Allemaal kinnesinne.

Gast
Vincent
oktober 19, 2020 14:31

Staat dit boek niet vol taal -en spelvoudten?

Gast
Bjorn
oktober 19, 2020 14:26

Caroline had veel schulden. Die heeft de familie allemaal afbetaald. Bleek ze nog veel meer schulden te hebben. Daar had ze over gelogen. Ze eiste ineens heel veel geld.

Eerst maar het boek lezen voordat je hier wat uitkraamt. Ik heb het boek wel gelezen.

Gast
GrijzePilion
oktober 19, 2020 14:24

Het is een product dat in de wereld is gezet door de Mol mafia, dus tuurlijk maken ze zich schuldig aan alles wat god verboden heeft.

Gast
Nadege
oktober 19, 2020 14:23

Caroline gaat wraak nemen, ze knijpt dat magere nekje van Martien Meiland tot moes. Verlost van Martien en zijn gestoorde familie .

Gast
de
oktober 19, 2020 14:20

Zegt genoeg over de familie dat de dochter dronken zwanger is geworden en wilde webcammen.

Gast
Dennis
oktober 19, 2020 14:13

De dag dat deze familie wordt uitgekotst, gaat bij mij de vlag uit!

Gast
Bas Sillen
oktober 19, 2020 14:05

Wie zwijgt heeft wat te verbergen!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen