Lange Frans: ‘Waarom jankt Lubach over YouTube?’

Lange Frans begrijpt niet waarom Arjen Lubach zo loopt te ‘janken’ over de algoritmes van YouTube. Gezien de ruim 700.000 volgers die het kanaal van Zondag met Lubach heeft, profiteert hij zelf ook van dat algoritme. Dat heeft hij vanochtend gezegd op Radio 538. Arjen Lubach wees zijn kijkers zondag op de ‘fabeltjesfuik’ van YouTube. Hij nam de complotvideo’s van Lange Frans als voorbeeld: als je één zo’n filmpje kijkt, krijg je alleen nog maar Lange Frans en Jensen-achtige filmpjes.

Op die manier belanden mensen in een ‘fuik’, waardoor de complottheorieën een soort waarheid worden, meent Lubach. “Leggen wij het een beetje goed uit zo of niet?“, vroeg Frank Dane vanochtend aan de rapper.

Lange Frans daarop geërgerd: “Nee, ik vind van niet, maar dat moet je zelf weten. De fabeltjesfuik is natuurlijk verzonnen door Lubach en wat Lubach niet heeft gezegd, is dat als je drie filmpjes van Arjen Lubach kijkt op YouTube, je dan tien filmpjes van Arjen Lubach in je rechterrijtje krijgt. Snap je? Arjen Lubach heeft 700.000 abonnees op YouTube, dus ik weet eigenlijk niet waarom hij zit te janken om YouTube. Maar goed, dat terzijde.”

Three strikes

YouTube heeft het kanaal van Lange Frans verwijderd, omdat hij zich niet aan de regels zou houden. “YouTube heeft een waarschuwing gegeven over de track ‘Lockdown’ en die waarschuwing kreeg ik twee weken geleden. De dag erna werd die track verwijderd. Gisteren kreeg ik een mailtje dat het three strikes was en ik heb niet eens een idee wat ik fout heb gedaan in strike één en twee.”

Alle filmpjes van Lange Frans zijn nu offline, ook zijn muziekvideo’s. “Als er dingen zijn die tegen de richtlijnen van YouTube ingaan, dan heb ik een foutje gemaakt, dat kan hè. Ja, er zijn regels, maar ik denk niet dat het nummer Spiegelbeeld samen met Glennis Grace daaronder valt. Dat kan ik me niet voorstellen.”

Komisch

Komt het door YouTube of door Zondag met Lubach? “Dat weet niemand. Het valt kosmisch mooi samen. Ik ben niet YouTube en niet Lubach. Het is in elk geval heel toevallig dat die uitzending zondag was en dat dit nu is. Ik vind het heel apart. Moet je je voorstellen dat ze alle shows van jullie offline halen en je niets meer terug kunt kijken wat je jarenlang hebt opgebouwd. Hoe zou dat voelen voor jullie?

Wel gaf Lange Frans aan min of meer spijt te hebben van het filmpje waarin hij fantaseert over een moord op Mark Rutte. “Dat is wellicht ongelukkig geweest.”

Lees ook:
Arjen Lubach lacht complotdenker Lange Frans uit (maandag)
Lange Frans nodigt Arjen Lubach uit voor complotshow (maandag)
Lange Frans wil met Arjen Lubach aan Boulevard-desk (dinsdag)
YouTube cancelt Lange Frans: ‘Bedankt Arjen Lubach’ (gisteren)
Robert Jensen boos over YouTube-censuur Lange Frans (vandaag)

Foto: VPRO, YouTube

47 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
OwO
oktober 24, 2020 12:59

Uitermate telleurstellend dit allemaal.

Gast
Sjaak
oktober 24, 2020 09:44

Waarom belt die Dane zijn broer dan niet om te kijken wat die ervan vindt? Dat is pas echt lachen natuurlijk, een kleine familie fittie live op de radio. ‘Hey bolle, alle fris in je bovenkamer of zit je aluhoedje te strak?’ zou een mooie openingszin kunnen zijn.

Gast
Berry McCokiner
oktober 24, 2020 04:25

“in de supermarkt verkopen ze geen eten” zegt zijn Fabeltjes-Feeder we zien Fransje het slikken… Zijn feeder is gewoon aam het kijken wat hij hem nog meer allemaal wijs kan maken. Deden wij ook wel eens als vrienden onder elkaar op de middelbare school. Aahhhh daar ging het dus fout bij Frans.. vrienden…school

Gast
Kaddih
oktober 23, 2020 21:29

Lange!!!!Je bent echt een idioot.vroeger dacht ik dat je een idioot speelde,maar nu weet ik zeker dat je van de pot gerukt bent.Hoe dom moet je niet zijn om te zeggen dat je gedroomd van het vermoorden van de PRIMIER VAN JE EIGEN LAND.
ja lahmar(wat een ezel..

Gast
Driek
oktober 23, 2020 15:26

@realist doe eens reëel. Corona ontkennen en 5G als dodelijk gevaar betitelen, of de aarde plat noemen zijn geen meningen maar leugens.
Als je een mening niet meer van een feit (of onwaarheid) kunt onderscheiden ben je al te ver gezonken.

Gast
josef meier
oktober 23, 2020 14:15

youtube.com is dood.

Ik kwam op youtube omdat je daar bijna geen last had van de MSM propaganda troep.
nu is op youtube ook de alfabet nieuws kanalen en NWO meuk de standaard geworden.

bitchute.com is de nieuwe youtube voor mensen die een ander geluid kunnen waarderen

Gast
Nuchtere hollander
oktober 23, 2020 13:04

Censuur fascisme en dictatuur!

Ik dacht dat wij nederlanders dingen eerst zelf onderzoeken voor we iets roepen. Jullie zijn schapen man schaam je !
Dit land gaat naar de klote door mensen zoals lubach, want jullie geloven hem wel toch…
Maar zelf zoek je niks op! Er is genoeg info te vinden online
is aan jou of je de waarheid wil weten, zo niet roep dan ook niks

Gast
Lange Frans Lage Frans
oktober 23, 2020 10:58

Jammer dat ons Franske beetje een rommelaar is die teveel witte lijntjes naar binnen heeft gewerkt. Maarja die Lubach is ook maar een vreemd knaagdiertje dat maar wat uitkraamt, met af en toe een beter stukje. Via zn redactie waarschijnlijk.

Gast
robert
oktober 23, 2020 07:57

Die Lange Frans is lekker dom zoals hij zich etaleert.

Gast
Caramba
oktober 23, 2020 01:06

bye bye lange schwanz

Gast
Cees
oktober 22, 2020 21:44

Zo zeg! Ons Fransje is écht een beetje dom als hij niet inziet dat deze twee uitspraken/zinnen exact hetzelfde zijn:

“Lubach nam de complotvideo’s van Lange Frans als voorbeeld: als je één zo’n filmpje kijkt, krijg je alleen nog maar Lange Frans en Jensen-achtige filmpjes (te zien).”

Waarop Lange Frans zegt: “De fabeltjesfuik is natuurlijk verzonnen door Lubach en wat Lubach niet heeft gezegd, is dat als je drie filmpjes van Arjen Lubach kijkt op YouTube, je dan tien filmpjes van Arjen Lubach in je rechterrijtje krijgt.”

Dus Lange pipo, dan klopt het toch wél wat Lubach zegt?! Kijk je op YouTube veel naar filmpjes met ongeveer dezelfde inhoud of hetzelfde thema, dan schotelt Google/YouTube jou met alle liefde meer van dat soort filmpjes aan je voor omdat ze denken dat jij dat erg leuk of interessant vindt.

Hoe moeilijk is dat te begrijpen, Fransje?

Gast
Ome Cor
oktober 22, 2020 20:01

In een reactie op het hele gebeuren zeiden de vader en moeder van Lange Frans in koor: “wellicht is ‘het maken’ van onze Frans een beetje ongelukkig geweest”.

Gast
Realist
oktober 22, 2020 18:57

LANGE FRANS, KLEINE LUBACH – DE JENSEN SHOW #240
Voor een goed werkende democratie is een vrije stroom van meningen en informatie essentieel. Als mensen met tegenovergestelde meningen elkaar monddood willen maken zijn we in groot gevaar.
Op Jensen en Youtube

Gast
ZD
oktober 22, 2020 17:55

Rob, ga toch weg. Niks wat niet in jouw straatje ligt zul je erkennen als serieus, dus het maakt niet uit wat rene antwoordt, je zult toch schamper reageren, net zo hooghartig als de manier waarop je vraagt om serieuze media te noemen.

Gast
Soa Poala
oktober 22, 2020 17:49

Snel verbieden die Frans. Hij is slecht voor Nederland

Gast
rob
oktober 22, 2020 17:37

rene: serieuze media? noem er eens een paar. Interessant

Gast
Suckerpunch, de enige en de ekte
oktober 22, 2020 16:30

Haha

Ja whatever man domme kut M

Dat is niet echt strafbaar want het is een suggestie bovendien is een het een klacht delict en ouder dan 3 maanden. Jammer joh, ik weet ook “iets” van rechspraak.

Nu weet ik overigens wel wie je bent M, je masker valt! Oepsie!

Maar daar ging het allemaa niet over, sukkel!! De minister-president bedreigen is zwaar ongepast dat treed alle paden van fatsoen te buiten. Zeker met zo’n bereik als lange Frans.

Ontzettende kneus die je bent!

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 16:22

Suckerpunch, de enige en de ekte waarom zou hij dat er bij zetten? M.

Gast
M
oktober 22, 2020 16:19

Deze bijvoorbeeld:

Suckerpunch
do 16 jul 2020 om 11:55

Ga er nou eens op in, religekkie. Of wacht je het af totdat Hugo MP is en alle ongelovige laat afvoeren naar een vernietigings kamp ergens in oost Europa?

Gast
M
oktober 22, 2020 16:17

Suckerpunch, ik lees op google anders ook een aantal uitspraken van jou die je op deze site hebt gedaan die tot een eventuele vervolging zouden kunnen leiden.

Gast
Suckerpunch, de enige en de ekte
oktober 22, 2020 16:12

Lange Frans weet niet wat hij fout heeft gedaan??

Euhmmm, allereerst zonaar in de rondte schreeuwen om de minister-president van Nederland dood te schieten en dan nog al die valse beschuldigingen over een pedo-netwerk van de “elite” en dat politici bloed van baby’s drinken……

Moet ik doorgaan?

Volkomen terecht dat Lange Frans verbannen is!

Gast
Lariekoek
oktober 22, 2020 15:48

@Corry Jankbal
Dus Lange Frans en de andere complot gekkies gaan ondergronds! Ik zou zeggen minstens 100 meter onder de grond en daar voorgoed blijven a.u.b.

Gast
Black Panther
oktober 22, 2020 15:47

Een nummer met Glennis? Dus een cover?

Gast
Tegelwijs
oktober 22, 2020 15:34

@EN NU
hulde voor deze bijdrage!

Gast
Flip
oktober 22, 2020 15:29

Wat is die zichzelf Lange Frans noemende aap toch onnoemelijk dom! Ik ben ertegen dat vrouwen minder verdienen dan mannen. Wat ik niet heb gezegd, is dat ik zelf een man ben. Ik heb dus financieel voordeel van het feit dat mannen meer verdienen. Snap je? Dus Frans weet eigenlijk niet waarom ik zit te janken om ongelijkheid. Maar goed, dat terzijde.

Gast
Margriet
oktober 22, 2020 15:27

Ik zal hem snel eens uitnodigen in mijn show voor een helder interview !

Gast
Arjen de simpele sampler
oktober 22, 2020 15:25

Lubach jankt niet.
Zo kirt een Wandervogel.

Gast
IngridHenk
oktober 22, 2020 15:16

Lange Frans: heb je niet iets beters dan zo een flut actie?

Gast
Ongeleid projectiel
oktober 22, 2020 14:59

@Rene
“ongeleide projectielen”
klinkt wel lekker spectaculair. De ene dwaas heeft het erover dat ze geleid worden door een sekteleider en de andere dwaas heeft het over ongeleid. Men weet van gekkigheid niet meer, hoe er nog sterker overdreven kan worden, deze nuchtere Nederlanders.
Waarom zijn Nederlanders niet nuchter meer? Omdat ze zien hoe hun wereldje instort en zij kijken de verkeerden er op aan. Ze zijn misleid door de NOS, omdat die nooit alle aspecten van een nieuwsfeit laten zien.

Gast
Corry Jankbal
oktober 22, 2020 14:57

Dom dat alles verwijderd is. Laat ze maar lekker in het openbaar raaskallen, zo weet iedereen wat ze denken en/of doen.
Nu gaan ze ondergronds en is ’t toezicht verdwenen.

Gast
Ach wat zielig toch die politici
oktober 22, 2020 14:54

“En hier zien we dat politici en journalisten niet meer aan het werk kunnen zonder bedreigd en belaagd te worden.”

Het is echt niet zo moeilijk die belagers op te pakken. Maar waarom zou je? Het is natuurlijk veel effectiever als er nog maandenlang doorgezeurd kan worden, over hoe erg het wel niet is en hoe gevaarlijk het wel niet is en dat er eigenlijk strafkampen moeten komen voor al die virtuele onthoofders van een zojuist door de NOS geconstrueerde gevaarlijke nieuwe religie.

Gast
Rene
oktober 22, 2020 14:49

Als dat zo is, dan des te meer credits voor Lubach.
Het zal Lubach een zorg zijn, mocht het zo zijn, dat hij hierdoor ook minder views zal hebben.
Fransje is gevaarlijk tiereliere gek, net als die gesprekspartners van hem.
Het zijn stuk voor stuk getroubleerde, ongeleide projectielen, met als doel, aandacht voor zichzelf en chaos in de samenleving te scheppen, waarbij
hun verkniptheid zo groot is, dat niets te gek is om dit doel te bereiken.
De serieuze media moeten hier slechts sporadisch aandacht aan geven en niet op een manier zoals deze Jokers dat juist willen. Geef ze in ieder geval geen serieus podium waar ze kunnen ‘shinen’, maar zet ze voor schut, zo moeilijk is dat overigens niet met dit slag.
Ja hoor gekkies op deze site, haal nu maar weer W.O.2, de DDR of het Marxisme er bij, beter dan dit kunnen jullie wellicht niet, en denk hier bij het neerkalken, toch eens aan zaken als spelling en interpunctie. (Huh ?? Watte ??)
Er moeten toch wel een hoop mensen met zichzelf of met hun omgeving in de clinch liggen, wil je oprecht geloven in deze absurde theorieen.
Waar is dan het harde bewijs, behalve de malle epistels van een paar anonieme waanzinnigen die je op internet vindt, en waarom moet je dit nou zo nodig willen geloven, terwijl het op werkelijk niets gebaseerd is. Frustraties ? Psychies een tikje gehad ? ? Rot leven ?
Naast het Coronavirus, lijkt het of er op, dat er nog een ander virus rondwaart.
Een virus dat zich nestelt en verwoestend zijn werk doet in het ongebruikte deel van de hersenen bij deze geestelijk minder bedeelden, namelijk dat deel van het gezonde verstand en ratio.

Gast
Telewezel
oktober 22, 2020 14:45

Zijn nieuwe nummer samen met DJ Paul is gewoon nog op youtube te vinden! En zo te horen heeft Frans op latere leeftijd toch nog een goeie muzieksmaak gekregen. Beter als die klote rap muziek!

Gast
EN NU
oktober 22, 2020 14:39

Allemaal leuk en aardig – maar wat mensen die content uploaden en daardoor genieten van de inkomsten en de aandacht zich moeten realiseren is dat ze ook – heel kosmisch – verantwoordelijk zijn voor de directe en minder directe gevolgen van hun content. En hier zien we dat politici en journalisten niet meer aan het werk kunnen zonder bedreigd en belaagd te worden. Dat is het directe gevolg van wat Ossebaard en Frans samen lekker aan het aanwakkeren en toejuichen waren. Beschuldigingen van kindermoord en pedofilie, speculern over aanslagen – en natuurlijk ook lekker vrolijk rappen over geile fantasieen of wat dan ook. En nu krijgt hij – stomverbaasd – de bittere rekening gepresenteerd. Einde fantasie. Maar wij zitten niet te wachten op Trump, Qanon, complot nazis en schuimbekkende fanaten die journalisten, wetenschappen en verkozen volksvertegenwoordigers willen belagen. Youtube is uiteindelijk een commerciele onderneming die kan doen en laten wat ze willen met vrijwillige werknemers zoals Janet en Frans. Inclusief de hele bende verwijderen als het ze niet aanstaat.

Gast
man pan
oktober 22, 2020 14:38

Lange Frans moet stoppen met al dat huilie huilie, Google en Youtube is een Amerikaanse commerciële bedrijf en geen charitatieve instelling. Als ze vinden dat je niet aan hun regels houdt dan mogen ze je eruit trappen. Niemand die het je verbiedt om je filmpjes op een ander manier aan te bieden (dailymotion e.d.)

Gast
B
oktober 22, 2020 14:38

Lang Franske snapt het nog steeds niet.

Gast
Lange Schwanz
oktober 22, 2020 14:38

Heh Connie Klapstoel,

Heb je het tegen mij?
Lange Franz is geradicaliseerd in DOMHEID.
VMBO nivo-.

Gast
Connie Klapstoel
oktober 22, 2020 14:35

Het is een publiek geheim (in Hilversum) dat Lange Frans geen Lange Schwanz heeft. Wat een Vollidiot die man.

Gast
Erwin
oktober 22, 2020 14:30

Wat een mafklapper. Die vent probeert te redden wat er te redden valt nadat hij eigenhandig volledig van het padje af is gegaan met complotten en waanzin. Als je je inlaat met domheid, ga je vroeg of laat kapot.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 14:29

Als je drie filmpjes van Arjen Lubach kijkt op YouTube, je dan tien filmpjes van Arjen Lubach in je rechterrijtje krijgt.
Dat is waar daar ging het ook over.

Gast
Donald Dumb
oktober 22, 2020 14:26

Al die rappers zijn zwakbegaafd, lijkt wel.
Doen eerst dingen en als ze merken dat hun imago schade heeft geleden komen ze in allerlei programma’s om sorry te zeggen…

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 14:23

Bij Frank Dane de broer van dikke Jensen.

Gast
Dr. Bibber
oktober 22, 2020 14:23

‘Wellicht ongelukkig’ understatement… ik zou eerder zeggen ‘oliedom’

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 14:21

Lange Frans wil weer normaal worden en niet langer aan paranoia waanideeën denken.

Gast
LinksOfRechtsom
oktober 22, 2020 14:19

Ik lees dat er ook een video van zijn samenwerking met Glennis Grace is verwijderd… ik acht de kans groot dat dit de werkelijke reden van verbanning van Youtube is (en meer dan terecht in dit geval ;) )

Gast
MolTalk
oktober 22, 2020 14:18

Interessant, interessant…

Gast
Tukkie Tuk
oktober 22, 2020 14:17

Janken? Wanneer en waar?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen