YouTube cancelt Lange Frans: ‘Bedankt Arjen Lubach’

YouTube heeft het kanaal van Lange Frans verwijderd na de veelbesproken uitzending van Zondag met Lubach. Niet alleen zijn video’s over complottheorieën, maar ook zijn muziek is daardoor niet meer beschikbaar. De rapper vindt het letterlijk om te huilen en geeft Arjen Lubach de schuld. “Mijn hele YouTube account is verwijderd door YouTube. Ook al mijn eigen muziek op mijn kanaal. Ik vind dit echt heel jammer en ik ga nu huilen. Arjen Lubach bedankt!“, roept hij op Twitter.

Lange Frans vraagt Arjen Lubach om dit op te lossen. “Misschien dat jij met je goede contacten bij YT in ieder geval kan vragen of m’n muziek terug mag …❤️

Het is heel emotioneel voor de rapper. “Ja ik huil als er 59 items uit mijn werk worden weggehaald waar ik stuk voor stuk hard aan heb gewerkt. Daar schaam ik me niet voor.

Arjen Lubach zelf geeft gehoor aan de oproep van Lange Frans. Hij twittert: “Hee YouTube, zet die muziek terug. Weer een bewijs dat censuur niet de oplossing is en meteen fout gaat. #fixdefuik.

Ene Nick vindt het grappig dat Lange Frans nu vraagt of in elk geval zijn muziek teruggezet kan worden. “Hij laat wel snel alle complot-shit los als het hem in de portemonnee raakt, hé.

Lange Frans daarop: “Nee mijn werk moet gewoon beschikbaar zijn voor iedereen. YouTube is er juist ook voor de luisteraars zonder betaalde streaming abonnementen. Eerlijk waar. Tuurlijk scheelt het ook geld.

Lees ook:
Arjen Lubach lacht complotdenker Lange Frans uit (maandag)
Lange Frans nodigt Arjen Lubach uit voor complotshow (maandag)
Lange Frans wil met Arjen Lubach aan Boulevard-desk (dinsdag)

Foto: VPRO

83 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Berry McCokiner
oktober 24, 2020 04:43

Kunnen de complotgekkies niet gewoon weer zoals vroeger lekker HOAX-jes gaan delen en amens verzamelen voor zieke kinderen ? Trouwens, het is ook weer tijd om te discussiëren over zwarte piet… Jullie zijn laat hee, de pepernoten liggen al in de supermarkt hoor… Ik snqp het ook wel hoor. Met complotjes krijgen jullie meer aandacht natuurlijk, en je kan gewoon net doen of je gelijk hebt samen met je medegekkies. Is ook wel eens leuk om gelijk te hebben en dat de ánderen het fout hebben ? OPTYFEN MET DIE INTEELT DJEZUS MAN WAT EEN AFVAL…

Gast
critikast
oktober 22, 2020 09:43

Dat die LF zijn werk nog “muziek” durft te noemen is helemaal van het satanische. Wat een droevig figuur die LF. Hartelijk dank Lubach. Je hebt het Nederlandse volk een grote dienst bewezen !

Gast
lvs2015
oktober 22, 2020 08:48

LOL Lange Frans , de polderversie en wannabe “hardcore” rapper die jaten geleden uitgedaagd werd door een echte cribs rapper uit LA om zijn “stoere” praat eens in South-central LA bij de echte hardcore rappers te komen tonen en toen verstek liet gaan met smoesjes , lafbek , en nu terecht gestrafd wordt door Youtube en huilie huilie doet , en dus nu echt moet gaan werken voor zijn geld. Heerlijk dit. Nu nog wachten wanneer Youtube het verdienmodel helemaal afschaft en al die “rijke”( not!) Youtubers ineens echte werklozen worden en bij het UWV als “influencer” zitten .

Gast
Donald Dumb
oktober 21, 2020 23:30

Ja 123.
En daarom doet hij mee aan de trend dat BN ers zonder noemenswaardige cq mislukte carrière ineens de coronavirusexpert uithangen. Want ja, dat geeft aandacht. En misschien weer wat inkomen…

Gast
123
oktober 21, 2020 23:18

Voor de jongeren onder ons: Lange Frans was ooit een – soort van – rapper, die even heel populair was. Daarna is z’n carrière achteruitgaan, en probeerde hij op andere manieren de media te bereiken. Dat is eigenlijk alles wat er over hem te zeggen is.

Gast
Corona-hoax
oktober 21, 2020 23:05

Lol, steeds meer trollen hier van het Politburo. De waarheid moet verborgen worden……

Gast
De mol
oktober 21, 2020 21:11

Statisticus@ Mooie vergelijkingen. Met name gewetensvolle wetenschappers hebben nog geregeld de neiging naar de waarheid te zoeken, maar falen dikwijls door persoonlijke vooroordelen of door een gebrek aan middelen of omdat instituten hen boycotten of verkeerde info aanleveren. Hoe dan ook lijkt het erop dat derkje hierboven, niet bij de 1 procent hoort.

Gast
Ome Cor
oktober 21, 2020 20:47

Noemen ze dat muziek wat die lamlul brabbelt?
En idd, het is levensgevaarlijk dat eencelligen andere eencelligen ophitsen via populaire media.

Gast
Statisticus
oktober 21, 2020 20:27

Mensen die geloven in complottheorieën, goden, niet-medische mondmaskers, Trump of Biden zijn niet serieus te nemen. Kortom ruim 99 procent van het volk gelooft in sprookjes.

Gast
Maup Caransa
oktober 21, 2020 20:15

Philips, de Goede snel naar de psychiatrie.

Gast
Sport 7 kijker
oktober 21, 2020 19:51

FANTASTISCH NIEUWS! Geweldig, eindelijk zijn we verlost van die rot muziek en bovenal van die levensgevaarlijke complot theorieën!

Gast
Philips de Goede
oktober 21, 2020 19:41

Toont mooi aan dat Lubachje en ook Google gewoon censuur is. Eigenlijk kwekt de Lulubach gewoon dat zn oppervlakkige wereldbeeld heel moet blijven. Slaap maar rustig door kleutertje Lulu.

Gast
Corry Jankbal
oktober 21, 2020 19:35

Samenzwerings gekkies censureren, maar een zeer agressieve godsdienst die genocide propageert is wel toegestaan.
Die logica ontgaat mij volledig.

Gast
Sjaak echt
oktober 21, 2020 19:10

Is toch wel opmerkelijk dat bijvoorbeeld BLM of links gewoon onzin mag roepen op Youtube maar Lange Frans niet.

Gast
Velo
oktober 21, 2020 19:07

Laat het account van Lange Frans maar gesloten. Een pedofiel (erelid van Pedoclub Martijn) hoor je geen podium te geven, zeker niet wanneer hij van het bloed van diezelfde kinderen leeft (nadat hij op hun is uitgeleefd). Gore zaken waar die man zich mee bezighoudt.

Gast
Karin
oktober 21, 2020 18:40

bedankt youtube, die liedjes van LF waren toch kut.

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 21, 2020 18:31

@Guttegut
Op het schoolplein gold: als je begint te schelden ben je af. Kom nu eens met rationele argumenten. Of vind je het niet raar dat je alleen maar vaccin vaccin vaccin van een minister met een broer in de top van een pillenbroer hoort ;)

Gast
Mappy
oktober 21, 2020 17:53

Goed gedaan Youtube. Ook de “muziek” van die gast is een belediging voor
mijn gehoor.

Gast
Lariekoek
oktober 21, 2020 17:52

Die Lange Complot Wappie had beter moeten weten! Je kan geen ongefundeerde beschuldigingen de ether in sturen!

Gast
Lord Palf
oktober 21, 2020 17:50

@bastian
Weet je wat pas zorgwekkend is? Dat jij in je hoofd het onderscheid tussen YouTube en de samenleving niet kunt maken.

Gast
Stunt
oktober 21, 2020 17:47

HAHAHAHAHAHAHAHA. En weg was deze domme lul.

Gast
Patty Koot
oktober 21, 2020 17:10

maatje te groot
wo 21 okt 2020 om 16:52

Lol.

Gast
rob
oktober 21, 2020 16:56

Nu het spook Osterhaus nog. Naam zegt eigenlijk al genoeg. Enge man!

Gast
maatje te groot
oktober 21, 2020 16:52

Ook de volkomen achterlijke gestoorden zoals ene @ Corona for dummies en ene nog grotere dwaas @ Huismaker zijn helaas ook hier stiekem en geniepig binnengedrongen. En vervuilen deze site. Kunnen die niet een ban krijgen???

Gast
Patty Koot
oktober 21, 2020 16:44

bastian
wo 21 okt 2020 om 16:38

Tuurlijk wel. Meteen aanpakken die gekkies.
Misbruik maken van de vrijheid van meningsuiting is fout.

Gast
bastian
oktober 21, 2020 16:38

Oei, zeer zorgwekkend dit. Snap ook niet dat mensen hier blij mee zijn. Wat je ook van zijn videos en muziek vindt, het is nooit goed als een platform als youtube censuur toepast. Stapje voor stapje leveren we steeds meer in. Maar goed, blijkbaar vinden veel mensen het allemaal wel oké. Prima. Maar niet over een tijdje zeuren als je je niet meer kan vinden in hoe de samenleving er is uit komen te zien.

Gast
Maup Caransa
oktober 21, 2020 16:33

Huismaker go see doctor.

Gast
Maup Caransa
oktober 21, 2020 16:32

Normale Muziek terug zetten als hij die heeft, Dat doen ze vast ook wel YT was nog aan het uitzoeken wat er terug mag.

Gast
Chantal
oktober 21, 2020 16:24

Ik vind hem vreselijk, maar censuur nog erger. De Amerikaanse techbedrijven hebben ernstig fascistoïde trekken.

Gast
Midi
oktober 21, 2020 16:12

Een aantal reaguurders spreekt van het toepassen van censuur. In dit geval is daarvan geen sprake, omdat YT gewoon de content heeft verwijderd doordat niet werd voldaan aan de gebruikersvoorwaarden. Van dat recht zouden de sociale media meer gebruik moeten maken.

Gast
knobbelzwijnert
oktober 21, 2020 15:55

Henk, online roeptoeteren dat iemand Rutte moet neerschieten is niet minder kwalijk dan Mohammed B. en zijn vriendjes die vonden dat Van Gogh en Hirshi Ali omgelegd moesten worden. Je bent ziek in je hoofd als je het triest noemt dat dergelijke kanalen worden verwijderd.

Gast
Karel
oktober 21, 2020 15:49

Een paar kneuzen die hier reageren hebben het over censuur terwijl dit gewoon een bedrijf is met regels waar je van te voren mee in moet stemmen. Zou toch te gek voor woorden zijn dat buitenstaanders zich gaan met jouw bedrijf. Ik zou zeggen aan alle complot gekkies zorg voor een eigen streamingdienst bij voorkeur te bouwen in een graancirkel.

Gast
Danielle v A.
oktober 21, 2020 15:49

Ik heb mijn pistool maar weer eens afgestoft en alvast doorgeladen want die lange van mijn heb een grote muil maar durft zelf niks.

Gast
B
oktober 21, 2020 15:48

Had lange Frans kunnen weten want hij is drie keer gewaarschuwd door Youtube wegens het schenden van de regels. 3strikeout geld ook voor lange Frans.

Gast
Piet Paardelöl
oktober 21, 2020 15:47

Ik had laatst kroketten van de andere snackbar in het dorp en die waren toch lekkerder dus ik weer terug naar m’n gebruikelijke snackbar om te vragen wat ze nou anders doen nou ik begrijp dus dat die andere snackbar de kroketten in groentebouillon frituurt en m’n vaste snackbar in frituurvet nou ik ga voortaan naar die andere want het is niet alleen lekkerder maar nog gezonder ook wel ietsjes duurder maar ja nou doei

Gast
Mark
oktober 21, 2020 15:47

Ik ben mijn muziek kwijt… Zo dom zal ie toch niet zijn dat ie geen back-up heeft?

Hij zal toch ook wel een Spotify account hebben?

Gast
Anouk
oktober 21, 2020 15:44

Hij gaat huilen….
Wat denk je Frans van alle ellende waarin we nu zitten, horeca-lui die failliet dreigen te gaan omdat we weer die f*cking maatregelen hebben!
Die hebben reden tot huilen, dankzij complotwappies als jij!
BEDANKT! en huil maar lekker verder.

Gast
Patty Koot
oktober 21, 2020 15:43

Top actie.
Nu de rest van die complotdwazen uit de lucht halen.

Gast
Huismaker aka Нuiskаmer aka Thierrypijper
oktober 21, 2020 15:42

@Huismaker Begin dan je eigen platform, IQ-loze stinklul. Hun platform, hun regels. Heeft 0,0 met vrijheid van meningsuiting te maken. Bovendien hebben we het hier over een Nederlander op een Amerikaans platform, dus waar heb je het toch over. SNap je het zelf wel? Als ik in jouw huis allerlei bullshit over jou en je familie loop te verkondigen en je beledig, heb je dan het recht om me eruit te zetten of is dat tegen de vrijheid van meningsuiting? Achterlijk stuk vreten!

Gast
Marga Scheiding
oktober 21, 2020 15:40

Heerlijk dat we van die Frans verlost zijn. En van die k.tmuziek. Maar deze man nu ook niet meer uitnodigen in Boulevard en Shownieuws. Gewoon lekker negeren deze nietsnut. Rechtop in de wind mensen vandaag.

Gast
Ja, jammer als je zelf eens het onderwerp bent, hè, Domme Frans
oktober 21, 2020 15:37

Geen centimeter medelijden met deze oproeper tot het neerschieten van politici. En dan janken omdat je deuntjes zijn verwijderd van een site? Hoe denk je dat de onderwerpen van jouw verhaaltjes dat ze neer moeten worden geknald zich voelen! Jouw deuntjes-delete valt daarbij in het niet!

Gast
Black Panther
oktober 21, 2020 15:36

Nu Jensen nog

Gast
Suckerpunch, de enige en de ekte
oktober 21, 2020 15:33

Wellicht had Lange Frans even de gebruikersvoorwaarden van Youtube moeten lezen voordat hij zijn complot theorieen en ongegronde beschuldigingen gong rondstrooien…. Youtube bepaalt in het eind nog steeds wat het toelaat op HUN platform…..

Er zijn overigens nog genoeg alternatieven voor youtube; dus doe dat huilie-huilie maar erengens anders….

Gast
Flauwe Kul
oktober 21, 2020 15:33

“Kom uit het land van..!” van complotgekkies, haha!!

Beste Domme Frans, niet Lubach de schuld geven, van de verzinsels van je onvolgroeide hersens, daar ben je toch echt zelf verantwoordelijk voor.

Lubach zal aankomende zondag de steuntrekker des Vaderlands, Willem-Alexander, bespreken.

Gast
Sjaan
oktober 21, 2020 15:29

de*

Ik kreeg blijkbaar spontaan last van de Engelse ziekte.

Gast
Black Panther
oktober 21, 2020 15:29

Bedankt Lubach!

Gast
Sjaan
oktober 21, 2020 15:29

Niet dat hij ervan leert. Hij pompt meteen de volgende complottheorie the wereld in: “Misschien dat jij met je goede contacten bij YT…”

Gast
Tycho Graagnat
oktober 21, 2020 15:28

Respect Youtube.
De maatschappij(n)onthouden van gevaarlijke individuen welke moeders (wellicht per ongeluk) van de commode lieten vallen.

Gast
Paul Lamote
oktober 21, 2020 15:27

@Helio
Om nou Lange Frans te vergelijken met Galilei vind ik toch wel een belediging van de laatste.

Gast
Rukken moet lukken
oktober 21, 2020 15:25

Als ik Lubach was zou ik nu een bericht naar Frans sturen dat hij ingaat op de uitnodiging om op zijn YT-kanaal in discussie te gaan.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen