Robert Jensen boos over YouTube-censuur Lange Frans

Robert Jensen vindt het een grove schande dat YouTube het kanaal van Lange Frans heeft verwijderd na de veelbesproken uitzending van Zondag met Lubach, waarin Arjen Lubach opriep tot het ‘fiksen’ van de ‘fabeltjesfuik’ op internet. Dat laat hij weten op Twitter. Net als Lange Frans heeft ook Robert Jensen een YouTube-kanaal dat door veel mensen wordt gezien als discutabel. Ze richten zich beiden op dezelfde doelgroep: coronasceptici. Mogelijk voelt Jensen de bui al hangen.

Jensen vindt dit een kwalijke vorm van censuur. “Gefeliciteerd Arjen Lubach! Mission accomplished! Lange Frans is van YouTube gehaald.

Het is weer typische de mainstream media (MSN), meent Jensen. “Het doel was duidelijk om een ander geluid dan de MSM de mond te snoeren. Als het punt ‘algoritmes’ was dan hadden ze ook andere voorbeelden moeten laten zien. A hit job from A to Z!

Zelf heeft Jensen ook regelmatig te maken gehad met video’s die van YouTube werden verwijderd. “Twitter, Facebook, YouTube etcetera hebben een probleem. Ze zijn wettelijk beschermd tegen juridische claims omdat ze een open ‘forum’ zijn. Maar ze gedragen zich nu met hun censuur overduidelijk als een uitgever. USA-verkiezingen gaan hun toekomst bepalen… en die van ons. Wat een tijd…“, zei hij eerder.

Lange Frans heeft YouTube verzocht om in elk geval zijn muziekvideo’s weer terug te plaatsen.

Lees ook:
Arjen Lubach lacht complotdenker Lange Frans uit (maandag)
Lange Frans nodigt Arjen Lubach uit voor complotshow (maandag)
Lange Frans wil met Arjen Lubach aan Boulevard-desk (dinsdag)
YouTube cancelt Lange Frans: ‘Bedankt Arjen Lubach’ (vandaag)

Foto: RTL

66 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Hans h
oktober 22, 2020 12:51

Alleen als je een linkse landverrader bent dan mag je dat geluid laten horen. Maar verder moet iedereen die geen landverraders zijn hun muil houden.

Gast
Huismaker
oktober 22, 2020 12:17

75 jaar vrijheid …
hahahahahahahaha

Tuurlijk: je moet wel zeggen wat er voor je besloten is en voor de rest moet je zwijgen. En dat schapen mekkeren mee.

“Een volk dat voor tirannen zwicht ….”

Gast
Zo zit het
oktober 22, 2020 12:06

Ook deze mafkees dient van het internet verwijderd te worden met al zijn leugens en verdraaien van de echte feiten. Complotdenkers die maar een ding willen. Extreem rechts aan de macht.

Gast
Tonny p
oktober 22, 2020 10:48

Jensen hadden ze een jaar geleden al moeten verwijderen…en zijn YouTube kanaal ook..

Gast
mrGer
oktober 22, 2020 09:49

Je herkent die complotdenkers makkelijk, het zijn zure mannen die tegen de midlife crisis aanzitten en vooral last hebben van een zeer beperkt bovenkamertje

Gast
critikast
oktober 22, 2020 09:45

Waarom Lange Frans wel er af en die afschuwelijke kamerolifant jensen niet ? Dat is discriminatie You Tube ! Ook Jensen blokken en beiden een diepe liftkoker in met het deksel er op !

Gast
Dr.Who
oktober 22, 2020 09:43

@PingPong,

Ach gut, het wat je zegt ben je zelf verweer.
Zo kinderlijk.

Gast
Ping en Pong
oktober 22, 2020 09:35

Dr.Who
do 22 okt 2020 om 8:15
Alleen dombo’s hebben niet in de gaten dat het gebral van Jensen niets meer en niets minder is dan een verdienmodel.

Halve waarheden vertellen zonder gebral is niets meer en niets minder dan het verdienmodel van de NOS en de NPO.

Gast
Maup Caransa
oktober 22, 2020 09:34

Obees met complotten maar zelf doodbang voor corona.

Gast
Dr.Who
oktober 22, 2020 08:15

Alleen dombo’s hebben niet in de gaten dat het gebral van Jensen niets meer en niets minder is dan een verdienmodel.

Gast
robert
oktober 22, 2020 08:01

Wie is Robert Jensen. De man die met zijn hoofd niet in een close shot past?

Gast
Jezus
oktober 22, 2020 07:28

De meeste linkse gekkies zijn valse mieterige mensen. Hebben geen leven of denken dat elke dag koffie drinken bij de Starbucks leven is. Zielige Afghaanse pedofielen, koning jaagt op kinderbloed

Gast
Maarten Spanjer
oktober 22, 2020 01:09

HOE OUD BEN JIJ JENSEN?!

Gast
Corona hoax
oktober 21, 2020 23:53

Binnenkort, Donald Dumb, binnenkort.
Nu zit ik wat grieperig thuis.

Gast
Domme zakkenvullers
oktober 21, 2020 23:40

De mensjes hier luisteren alleen naar hun eigen domme gelul. Een uitzondering daargelaten.
Interessant studieobject voor een Spiegeloog van mijn formaat.
Kleine domoortjes hebben alleen een paar groepjes onderwijs gehad. Kunnen daarom geen tabelletjes van het RIVM of CBS lezen.
Gaan dan maar dom lullen, schelden en straks diplomaloze Bill Gates z´n zakken vullen.
Dierenarts Ab Osterhaus klinkt nog maar eens op hun domheid, waarmee ook hij zo graag zijn zakken vult.

Gast
Superieure Kokosnoot
oktober 21, 2020 23:28

Peanut
wo 21 okt 2020 om 20:29
Zo grappig dat mensen die de MSM afzeiken zichzelf ‘anders denkend’ niemen. Terwijl er van denken niet echt sprake is.

Met het verstand van een pinda, hè Peanut.

Gast
Donald Dumb
oktober 21, 2020 23:24

Corona hoax? Wanneer komt jouw bewijs van het tegendeel in de media ? Wanneer ga jij in talkshows zitten en vertellen dat we allemaal gek zijn? Je beweert nogal wat…

Gast
Donald Dumb
oktober 21, 2020 23:21

Jensen heeft allren een grote muil.
Hij is geen wetenschapper, arts of andere deskundige.
Alleen een gefrustreerd ooit TV programnamakertje…
Die aannames op Youtube slingert…
Dis waarom zou je daar in hemelsnaam naar moeten luisteren?

Gast
Corona-hoax
oktober 21, 2020 23:14

@Marion.

Zie link.99%van de mensen zullen dit niet kijken om dat ze simpel weg te dom te zijn en de moeite liever stoppen in de dagelijkse Staatspropaganda.

Deze held legt iedereen in 45 minuten uit welke misdaad er tegen de menselijkheid nu plaatsvindt.

Gast
Marion
oktober 21, 2020 22:45

@Roelof

Die heb ik al vaker gegeven, maar die willen sommige mensen gewoon niet horen. Ook jouw conclusie dat ik niet met goede voorbeelden kan komen is een niet op feiten gebaseerd en vooringenomen praatje.

Bij dezen een voorbeeld: Jensen zegt dat Duitsland in 2012 kwam met een protocol waarin staat opgesteld wat er moet gebeuren bij de uitbraak van een coronavirus. De nu van kracht zijnde maatregelen komen overeen met wat er in dat protocol staan en dus (hier komt de foute conclusie) is de huidige situatie een voorbereid plan.
Stel, een school maakt een plan waarin staat beschreven wat er gebeuren moet als er brand uitbreekt, en dit plan wordt opgevolgd wanneer er inderdaad een brand woedt in de school, betekent dat dan dat de brand gepland is door de school? Deze conclusie is geen feit, maar ongefundeerd en ondoordacht gebrabbel.

Je bewering dat Jensen exact benoemt wat er op dit moment speelt is eveneens gebaseerd op niks. Helemaal niemand weet exact wat er speelt dus hoe zou Jensen dat in godsnaam wel allemaal kunnen benoemen?

Gast
Donald Dumb
oktober 21, 2020 20:57

Ik heb het er maar druk mee hier met al mijn aliassen reageren de hele dag. Wat een gekkie niet?

Gast
Dr.Who
oktober 21, 2020 20:45

Parallelle wereld…. Hahahahahahahah hahahahah
Echte wappies.

Gast
Peanut
oktober 21, 2020 20:29

Zo grappig dat mensen die de MSM afzeiken zichzelf ‘anders denkend’ niemen. Terwijl er van denken niet echt sprake is.

Gast
Maup Caransa
oktober 21, 2020 20:16

Jensen, ook maar naar de psychiatrie.

Gast
Donald Dumb
oktober 21, 2020 20:10

Hij wordt waarschijnlijk wel in de gaten gehouden die Jensen…

Gast
BlueCircle losers
oktober 21, 2020 20:09

Wat een hoop kinderachtige reacties weer.

Gast
Sport 7 kijker
oktober 21, 2020 19:53

Jensen is gewoon bang dat zijn kanaal met dertien kijkers de volgende is. Nou, de vlag gaat uit als zijn ROTZOOI ook van het internet verdwenen is!

Gast
Corry Jankbal
oktober 21, 2020 19:34

Bizarre samenzwerings theorieën en doorgeslagen complot denken, maar ook zulke mensen hebben het recht om dergelijke zaken te geloven.

Gast
Donald Dumb
oktober 21, 2020 19:27

Roelof.

Nou, dan was hij heel even buiten van de zomer.
Zoals velen.
Nu zit Jensen gewoon weer in zijn kooi
En als er iemand onzin verkondigd is het Jensen wel.
Probeert ons zijn waarheid op te dringen…

Gast
Johann
oktober 21, 2020 19:13

Jensen is gewoon by far de allergrootste mafklapper die ooit op tv is geweest. En @Roelof….feiten?? Laat me niet lachen, Cherrypicking met een dikke vette laag Jensen saus er overheen

Gast
Puber
oktober 21, 2020 19:03

@Roelof
wo 21 okt 2020 om 18:52

Ga buiten de afgewaaide eikels verzamelen en gooi die samen met jouw volgevreten lijf in de kliko. Er gaat niets boven een met eikels gevulde kliko.

Gast
Fox Mulder
oktober 21, 2020 18:54

Heeft Jensen zijn broer Dane soms opgegeten? Wat een dikke harses!

Gast
Roelof
oktober 21, 2020 18:52

@Donald Dumb: dit mocht je graag willen he? Afgelopen zomer volop Robert gezien aan het genieten op de Friese wateren met zijn boot.

Jij verkondigt onzin en wil mensen graag jou waarheid laten verkopen

Gast
Donald Dumb
oktober 21, 2020 18:46

Jensen heeft zichzelf opgesloten in zijn huis.
Bangerik dat het is. Bang voor een virusje wat er niet is…
Laat hem gewoon buiten komen…

Gast
Roelof
oktober 21, 2020 18:42

@Marion, kom dan eens met goeie voorbeelden! Dat kun je niet want Jensen benoemt exact wat er op dit moment speelt en de conclusies zijn vaak gebaseerd op de feiten. Snap niet wat je punt is. Je zou toch eens vaker Jensen zijn shows moeten kijken.

Gast
Black Panther
oktober 21, 2020 18:09

Allemaal nu naar het kanaal van Jensen en video’s/kanaal melden bij youtube.

Gast
Donald Dumb
oktober 21, 2020 18:03

Ja hoor, daar is ie dan.
De boze Dikke Deen…

Gast
Pieter
oktober 21, 2020 17:55

Ons land word ook een dictatuur want je moet mee praten met de media en regering
Een tegengeluid mag je niet geven over corona
Dus een mening mag je niet hebben ook niet hierop
Dus allemaal al gehersenspoeld door regering, media en ab osterhaus 🤣🤣🤣🤣🤣

Gast
Marion
oktober 21, 2020 17:46

@Jordy

Het gaat om de draai die hij aan de feiten geeft. Als je een uit je duim gezogen conclusie aan een feit hangt, betekent dat niet dat ook deze conclusie automatisch feitelijk juist is!

Gast
Pakalu Papito
oktober 21, 2020 17:30

Oh jee onze knuffeldikzak en whopper ambassadeur is boooooosssss.

Snel wegduiken! :D

Gast
LD
oktober 21, 2020 17:22

Wij van gekkie steunen gekkie.

Gast
Patty Koot
oktober 21, 2020 17:21

Gerda
wo 21 okt 2020 om 17:17

Sommige lieden moeten tegen zichzelf worden beschermd.

Gast
Gerda
oktober 21, 2020 17:17

Ik schrik hiervan..
dat kan toch helemaal niet, dat we worden gecensureerd??
Natuurlijk zijn er gekke mensen..
Maar dat kunnen we zelf toch wel bepalen?
Gaan die platformen nu bepalen wat we wel en niet mogen schrijven??
Hiermee werken ze juist de complotdenkers in de hand..
Die zeggen: zien jullie wel??
Waar is de vrijheid van meningsuiting??

Gast
Jordy
oktober 21, 2020 17:08

Jensen komt met feiten in zijn show, waarvan de bron het RIVM en de WHO zijn. Wat is daar gevaarlijk aan @Maatje te groot? Niks complot, niks fake news, gewoon de feiten.

Gast
Oke
oktober 21, 2020 17:08

Iedereen maar huilen dat dit censuur is. Is niets meer dan regulering (halfbakken dat wel). Stel je voor dat je de dingen die gezegd worden op YouTube of andere social media (of gewoon hier) zomaar op straat zou roepen? Dan mag je de cel in. Frans heeft min of meer de min-president met de dood bedreigd. Als Akwasi dat had gedaan zat ie allang vast.

Daarnaast was er een tijdperk van voor digitale cocaïne a.k.a. social media. Niemand die toen het gevoel had dat de ongefundeerde mening van labiele Frans over politieke zaken nou echt enorm ontbrak.

Gast
maatje te groot
oktober 21, 2020 16:59

Jensen is net zo’n gevaarlijke gek als die achterlijke rapper

Gast
Richard
oktober 21, 2020 16:52

@ By the way:

Maar je hebt het over geesteszieken die alles willen geloven als het maar spannend en alternatief is, dus natuurlijk moet het de schuld zijn van Arjan Lubach en Ollongren en Mark Rutte en waarschijnlijk ook de CIA en de marsmannetjes ofzo.

Waarom iets makkelijk maken als je het ook kan uitvergroten tot waanzin? :)

Gast
Jan de 💩
oktober 21, 2020 16:48

@Marq : Zeker , als je wil kan je je inschrijven voor mijn wekelijkse gangbangs .

Gast
By the way
oktober 21, 2020 16:40

Is er aantoonbaar een verband tussen het verwijderen van het account van Lange Frans op YouTube en de uitzending van Lubach? Te veel eer voor Lubach, denk ik.

YouTube acteert conform haar gebruiksvoorwaarden en is van mening dat Lange Frans zich daar niet aan houdt.

Laten we het niet moeilijker maken dan het is.

Gast
Marq
oktober 21, 2020 16:38

Jan de stronthoop:en jij bent de ergte homo hier.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen