Fidan Ekiz: ‘NOS legt journalisten Vooravond-verbod op’

Update 15.30 uur: NOS bevestigt boycot De Vooravond: ‘Te opiniërend’

De sterjournalisten van de NOS mogen niet aanschuiven in de talkshow De Vooravond, omdat omroepbaas Marcel Gelauff zich niet kan vinden in de meningen die aan tafel worden gespuid. Dat zeggen presentatoren Fidan Ekiz en Renze Klamer op Twitter. Fidan staat bekend om haar politiek incorrecte uitspraken, onder meer over de islam, en kennelijk valt dat niet helemaal goed bij Marcel Gelauff. Zijn journalisten mogen volgens het duo niet optreden in De Vooravond.

De presentatrice laat een behoorlijk bommetje vallen in Hilversum: “Onbestaanbaar en onbegrijpelijk hoe Marcel Gelauff journalisten van de NOS al het hele Vooravond-seizoen verbiedt om bij ons aan te schuiven, vanwege hem onwelgevallige meningen #DeVooravond #persvrijheid.

Ze wordt gesteund door haar co-host Renze Klamer: “Belachelijk inderdaad. Altijd. Overal. Maar dus niet bij ons. 🤨 

Schrijver Theodor Holman: “Tja… mij verbaast het niet.

Boulevard-ster Luuk Ikink is verbijsterd: “Dus als jullie vragen of een journalist mag aanschuiven, dan zegt de NOS dat het niet mag vanwege de meningen die in jullie programma worden gegeven?

Voxpop-ster Roel Maalderink: “Wtf?

BNNVARA-ringwinnaar Tim Hofman: “Hahaha serieus, Marcel Gelauff? Licht eens toe, want wát gênant gast. En NOS-collega’s, hoe zit dit en waarom zou je daar luisteren?

Tim vindt die NOS-sterren laf. “Pls sluit me op de dag dat ik me door m’n werkgever laat VERBIEDEN te gast te zijn in een talkshow voor expertise of debat.

GeenStijl-gezicht Bart Nijman: “Oh wat wordt dit smullen qua mediarelletje. Fidan reorganiseert in d’r eentje ff de NPO. Waar kan ik stickers kopen?

PVV-Kamerlid Martin Bosma: “Wáááááát?

Mediakenner Marianne Zwagerman: “Hebben ze eindelijk eens een vrouwtje uit Allochtonië op prime time is het weer niet goed. Zo wordt het nooit wat met die Divibokaal. Maar goed, dat krijg je met een dramaqueen als h⭕⭕fdredacteur.

Zanger Henk Westbroek: “Is dit ironie? In dat geval is het niet helemaal overtuigend. Of is het geen ironie? In t tweede geval is mevrouw Ekiz bijzonder moedig; vanuit carrièreperspectief. #Gelauff

NOS-journalist Lex Runderkamp ontkent: “Ik heb het even aan de baas gevraagd – feiten checken – en je verhaal klopt niet. We mogen gewoon aan tafel hoor. Kwalijke tweet hoor.

Foto: BNNVARA

34 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Albert Wolters
oktober 26, 2020 15:40

Het wordt tijd dat we het z.g. “politiek correct” eens gaan veranderen. Het is toch te zot voor woorden dat uitspraken uit de linkerhoek politiek correct zijn en andere uitspraken onmiddellijk als facistisch worden bestempeld.
Ik heb de indruk dat de omroep al net zo links is geïndoctrineerd als het onderwijs, waar je risico’s loopt als je in de docentenkamer een niet linkse uitspraak doet. Ik heb dit zelf in de jaren 80 en 90 meegemaakt.
Ik vind Fidan een heerlijke vrouw om naar te luisteren.

Gast
Ria
oktober 22, 2020 23:46

Eens met lies

Gast
Batavus
oktober 22, 2020 21:58

Sorrry hoor maar die Gelauff is toch gewoon een omgebouwde vrouw met een minderwaardigheidscomplex die met veel ellebogenwerk haarzelf in die positie omhoog heeft geneukt?
Laat haar die Divibokaal in haar aars duwen en opzouten.
Wat een arrogante kudt is dat met haar toupetje.

Gast
Lies
oktober 22, 2020 19:25

Feministische, liberale, nuchter en realistische Nederlandse dame. Geboren in Rotterdam met Turkse hardwerkende arbeidsmigranten als ouders, met beide benen in de samenleving, blaast de witte elitaire zelfingenomen bevooroordeelde NOS omver. Ik zeg: chapeau!

Gast
Fox Mulder
oktober 22, 2020 18:58

Hey Shula, Waar ben je nou?

Gast
Karin
oktober 22, 2020 17:41

Fidan had het vast niet mogen bekendmaken, nu gaat de NOS het ontkennen en Fidan voor de bus gooien, let maar op.

Doorgaan Fidan, eindelijk eens iemand op tv die gewoon zegt hoe het is en wat ze er van vindt in plaats van al die deugende woke linkse ontkenners.

Gast
Roos
oktober 22, 2020 16:29

Goed programma “De Vooravond”.
Jammer dat maandag M weer begint.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 16:13

Of een andere omroepbaas.

Gast
Oke
oktober 22, 2020 16:11

Als de NOS van zijn extreem linkse imago af wil moeten ze vooral zo doorgaan…

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 16:08

Een beetje rechts kan geen kwaad alles moet elkaar in evenwicht houden.

Gast
Ron
oktober 22, 2020 15:52

Waarom verbaasd me dit niet. Maar Fidan is af en toe wel een beetje op een rechtse manier aan het trollen in De Vooravond, en daar kan Gelauff niet zo goed tegen. Het programma komt dan nogal gekunsteld rechts over, en kijk ons eens anders zijn dan DWDD. Doe dat nou niet!

Gast
Geert Wil Wel
oktober 22, 2020 15:44

Noord-Koreaanse Omroep Stichting

Gast
Wiek Molenaar
oktober 22, 2020 15:38

Fidam for president

Gast
Tukkie Tuk
oktober 22, 2020 15:36

De NOS is neutraal en BNNVARA is dat niet.

Wat valt Fidan me tegen. Brrrrr

Gast
Lariekoek
oktober 22, 2020 15:32

Dus als je uitgenodigd wordt, houdt dat meteen een verplichting in om daar aan tafel aan te schuiven?

Gast
Huib
oktober 22, 2020 15:31

Straks weer M. Elke avond vrouwen en zwarte mensen die woest slachtoffer zitten te zijn. Een bubbel waarin iedereen groenlinks, PvdA of d66 stemt.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 15:30

Fidan Ekiz die wil naar de commerciëlen ze wil meer verdienen.

Gast
shrink
oktober 22, 2020 15:29

Nou nou, Fidan troeft haar ex Wierd D. glansrijk af met deze brisante tweet. Gaat haar wel haar baan kosten helaas.

Gast
Stanislav
oktober 22, 2020 15:27

Ga er maar vanuit dat het waar is. Maar of het te bewijzen valt..

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 15:26

Die twitter berichten zijn echt heb ze gezien.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 15:23

Dan kunnen ze wel naar Jinek.

Gast
Sport 7 kijker
oktober 22, 2020 15:23

Lex Runderkamp ontkent: “Ik heb het even aan de baas gevraagd – feiten checken – en je verhaal klopt niet. We mogen gewoon aan tafel hoor. Kwalijke tweet hoor.”

FIDAN = FAKE NEWS

Gast
L. Koopmans
oktober 22, 2020 15:23

Het lijkt me tamelijk ongeloofwaardig dat NOS journalisten niet bij een VARA programma mogen zitten. Idd even checken.

Gast
rooie Rinus
oktober 22, 2020 15:23

Iig is haar NPO carrière van korte duur, want tegenspreken is natuurlijk niet de bedoeling. Van Nieuwkerk had dat feilloos door, en vulde de policor agenda gewoon tegen riante vergoeding is.

Gast
donald dump
oktober 22, 2020 15:21

Ik zeg ook altijd alles, en het mooie daar van is, everyone listens to me. Zo boeiend am I.

Gast
joost
oktober 22, 2020 15:21

Dan moeten we heel snel die communistische kameraad Gelauff als een speer wegsturen.
Op zo’n dictator bij de NPO zitten wij Nederlander niet te wachten.
Wie is hij dan dat hij anderen bij de NOS zijn/haar mond kan snoeren ??
schadalig!
Weg met die man.

Gast
Tukkie Tuk
oktober 22, 2020 15:20

Fidan heeft het liegen overgehouden van haar huwelijk met Duckje.

Gast
IngridHenk
oktober 22, 2020 15:15

Als deze Twitter berichten echt van Fidan Ekiz en Renze Klamer komen, dan hoop ik dat Fidan het direct van Marcel Gelauff heeft vernomen en anders haar bronnen heeft gecheckt. Maar sowieso is dit bericht een bom: of Fidan heeft een groot geloofwaardigheidsprobleem of Marcel Gelauff heeft heel wat uit te leggen.

Gast
Donald Gelauff
oktober 22, 2020 15:11

Marcel Gelauff is een bekrompen Spießbürger. Ik gebruik met opzet dat Duitse woord, omdat mijn leraar Duits het er ooit over had, hoe vooral dat type Duitser de aanhang van de rattenvanger vormde.
“Bek houden” past ook prima binnen dat bekrompen wereldbeeld.
Men noemt Trump ook weleens de rattenvanger, maar uiteindelijk zou het best eens kunnen zijn, dat Gelauff cs. en Trump hetzelfde deuntje spelen.
Zeker weten doe ik het niet. Ik ben niet zoals politiek links dat alles zeker weet en van mening is, dat de rest dan maar zijn bek moet houden.

Gast
Wim
oktober 22, 2020 15:10

Die Fidan begint sterallures te krijgen, en als ze flink is snijd ze vanavond dit onderwerp aan.
Als ze erover zwijgt dan heeft ze een grote blunder begaan en heeft ze gewoon gelogen.

Gast
Wim
oktober 22, 2020 15:06

Als dit inderdaad niet waar zou zijn dan zou men Fidan op staande voet moeten ontslaan.

Gast
Stanislav
oktober 22, 2020 15:06

En door..

Gast
Stanislav
oktober 22, 2020 15:05

Ik ben ook verbijsterd!!! ..Niet te geleuven!! .. Is toch niet normaal??

Gast
rooie Rinus
oktober 22, 2020 14:59

ok, dan snap ik dat ze met Sander en Thomas Erdbrink opgescheept zit.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen