Qmusic is er stil van: voorsprong op 538 nóg groter

Mattie Valk, Marieke Elsinga en hun Qmusic-collega’s blijven klappen uitdelen aan Frank Dane en zijn 538-vrienden. Q verstevigt zijn commercieel marktleiderschap en nadert de nummer één in de algemene doelgroep: NPO Radio 2. En Radio 538? Die boekt in beide doelgroepen geen enkele winst. Programmadirecteur Dave Minneboo, die voorheen voor 538 werkte, is blij op wat hij en zijn team neerzetten bij Qmusic. “We zijn er elke keer weer even stil van.”

Dave is trots op de enorme stappen die Q maakt. “Toen ik begin dit jaar voorspelde dat het marktleiderschap binnen handbereik zou kunnen liggen, had ik niet verwacht dat we dit soort prachtscores neer zouden zetten.”

Wat nu? “We gaan nu vol gas met een ijzersterke programmering het nieuwe radioseizoen in.

Qmusic is nu vier maanden op rij marktleider in de commerciële doelgroep 20-49 jaar, ten koste van Radio 538. Vandaag zijn de nieuwe luistercijfers binnengekomen en daarin zet Q in de doelgroep 18,6 procent marktaandeel neer; vorige maand was dat nog 18,0 procent. Radio 538 daalt van 16,0 naar 15,8 procent.

In de algemene doelgroep blijft NPO Radio 2 aan kop met 12,3 procent marktaandeel, maar dat is wel iets minder dan vorige maand. De nummer twee Q stijgt juist door naar 10,8 procent.

De 6+-cijfers vindt u hier, de 20-49-cijfers hier.

Een grafiek van Q met daarin de commerciële cijfers:

Foto: Qmusic, 538

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen