Ruud de Wild: ‘Marieke Elsinga, je moet eerlijk zijn’

Marieke Elsinga en Ruud de Wild raakten dinsdagavond met elkaar in de clinch in RTL Boulevard over de prijzen die worden uitgereikt op het RadioGala van het Jaar. Dat was te zien in de uitzending op RTL 4. De Wild vindt radiomakers die oproepen om te stemmen grote ijdeltuiten zijn. Ook Elsinga roept op tot stemmen voor haar programma Mattie & Marieke op Qmusic en daar kan NPO Radio 2-ster De Wild niet zo goed tegen. Hij boycot het hele radioprijzengala.

Ruud de Wild: “Ik zal even uitleggen hoe het écht werkt. Iedereen mag mee doen, iedereen is genomineerd: zo begin je. Dan ga je zelf stemmen werven en daar doe ik gewoon niet aan mee en met mij nog veel andere slimme mensen, want ik ga mijn luisteraars namelijk niet lastigvallen met het uitstallen van mijn ego.”

Vervolgt: “Het is haar gegund, maar ik denk echt: Mattie en Marieke, jullie hebben het zó niet nodig, jullie zijn de nummer één ochtendshow in jullie doelgroep en echt groter kan bijna niet. Ik zou echt denken: fuck it, ik ga toch niet bedelen om een prijs.

Marieke Elsinga: “Maar wij hebben ook niet echt campagne gevoerd.”

Ruud: “Nee, je moet wel eerlijk zijn. Je kunt nu zeggen: ‘Nee, het overkomt ons, maar zo is het niet.’”

Welles-nietes-spelletje

Marieke: “Ja, dat ga ik ook zijn. Zal ik je vertellen wat we hebben gedaan?

Ruud: “Nee, maar ik leg het even uit. Het is namelijk dat iedereen genomineerd is en je dan zelf mensen moet gaan werven. Dat moet met social en je moet mensen lastig gaan vallen. Je hoeft toch niet je luisteraar lastig te vallen? Dat is mijn punt.”

Marieke: “Maar Ruud, voordat we in een welles-nietes-spelletje vervallen…”

Ruud: “Ja, maar het is toch waar wat ik zeg? Ja of nee?

Marieke: “Voordat we in een welles-nietes-spelletje… Ik zal je uitleggen wat wij…”

Ruud: “Het is toch waar wat ik zeg of niet?

Boulevard-presentatrice en cougar Bridget Maasland: “Ja, maar zij mag ook weerwoord geven, Ruud, dan moet je haar ook even de kans geven.”

Marieke: “Top, dankjewel. Ik heb geloof ik op mijn eigen sociale kanalen opgeroepen om een keer te stemmen. Daar ben ik ook helemaal niet vies van, want ik vind het ook leuk om genomineerd te zijn. We hebben het ook op het Mattie & Marieke-instagramaccount ook een keer gedaan. Dat is ook niet zo heel erg. Dat hebben we nu weer een keer gedaan en dat doen we volgende week misschien nog wel een keer. Ik vind het best wel leuk.”

Ruud: “Maar één vraag: als je ervoor zou kunnen kiezen om je luisteraar er niet mee lastig te vallen, zou je het dan doen?

Ongemak

Marieke: “Ehmm. Ik voel jouw ongemak wel een beetje, want wij hebben het er vanochtend ook wel over gehad, van: oeh, de stembussen zijn opengegaan. We hebben het genoemd op de radio, ook omdat ik vanochtend hoorde dat ik genomineerd was. Het kan een beetje vies voelen, maar we mogen er ook trots op zijn dat we genomineerd zijn en we zouden het ook leuk vinden als we het winnen.”

Ruud: “Dus eigenlijk vind je dat ik dat ook had moeten doen?

Marieke: “Nee, want als je je er niet goed bij voelt, Ruud, dan moet je het niet doen.”

Ruud: “Ik ga er niet naar toe. Ik vind het heel ongemakkelijk. De luistercijfers zeggen toch alles. We haalden vanochtend luistercijfers waaruit blijkt dat ik me niet hoef te schamen. Ik vind je veel te leuk om deze prijs… Laat het gaan, joh. Jullie zijn veel te groot voor dit.”

Marieke: “Dat snap ik dus niet. Dat kun je toch los van elkaar zien?

Ruud: “Dat heb je toch niet nodig man! Engerd!

Foto: RTL

39 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Brammetje
januari 24, 2020 13:16

Ik zou haar doen.

Gast
Peter
januari 23, 2020 09:07

Ik snap niet dat jij dit durft te zeggen Ruud, jij begint al te kwijlen als het bijna 16.00 uur is zo graag hoor jij jezelf.

Gast
Umfufu
januari 22, 2020 22:35

Ja ! Ruud “ik doe net alsof ik eigenlijk niet beroemd wil zijn” de Wild ! Die is het !

Gast
Umfufu
januari 22, 2020 22:33

Ruud de Wild ….. Ruud de Wild ……. dat is toch die oudere man die andermans songteksten over een schilderij tekent ?

Gast
Kees
januari 22, 2020 22:20

Één grote aanfluiting.. De qmusic ochtend show..
Ze vinden zichzelf zo geweldig, alles draait om hun. Echt het grootste kleuter programma van de radio

Gast
Jaap Aap
januari 22, 2020 22:06

Eng wijf die Elzinga. Bah. Kan ik ook een tegenstem uitbrengen op die geit?

Gast
Liefkoppetje
januari 22, 2020 21:23

Wat een onzin dat Bridget een cougar wordt genoemd in dit artikel. Totaal irrelevant bij dit onderwerp

Gast
Nope
januari 22, 2020 21:13

Heeft Ruud de zelfde kapper als Molendijk. 🤣🤣

Gast
Timo
januari 22, 2020 13:59

Er zijn serieus nog mensen die bewust afstemmen op RTLB?! Sorry maar dan ben je zielig, dom, simpel en een oneindig nutteloos leven aan het leiden. Zoek een hobby.

Gast
Hans
januari 22, 2020 13:24

Ik vind heel dat boulevard tegenwoordig een grote hectische rotzooi. Lekker keihard door elkaar lullen. Vooral die Bridget. Dan dat gezeik van de Vries over misdaad,hoort ook niet thuis in boulevard.Het toppunt is het hysterische gegil een gekrijs van nikki en Fatima.Doodmoe wordt je ervan.Ik kijk niet altijd meer,je mist niets.

Gast
sukkel
januari 22, 2020 11:43

Paardekop moet ook weg daar en die slettebak Bridslet ook mee bemoeien wat een narcisten staan daar zeg

Gast
A. Tempelman
januari 22, 2020 11:34

Heel netjes overgeschreven. Complimenten aan de redactiestagiair!

Gast
Dirk
januari 22, 2020 11:17

Beroepswerkloze Ron is ook weer wakker hoor.

Gast
Ron
januari 22, 2020 11:16

Marieke werd aardig omver geluld door Ruud. Helemaal met hem eens. Overigens een goede toevoeging om hem af en toe aan de desk van Boulevard te zien. Hij heeft wel een goede mening. Alleen is het wel zo, dat hadden figuren als Ronald Molendijk ook, maar daar werd ik al snel erg moe van. Dus hopelijk is dat bij Ruud niet zo snel het geval.

Gast
Marc
januari 22, 2020 10:52

Ruud is een vervelend persoon. Als hij z’n mond open doet, klinkt het alsof hij constant iedereen in de zeik wil nemen/wil afzeiken. De Top2000 klinkt bij hem alsof hij het met veel tegenzin doet. Opmerkingen die hij maakt, vind ik uit zijn mond altijd sarcastisch klinken. Hoe hij de file-lezer benaderd, hoe hij ‘complimentjes’ maakt, het klinkt allemaal zeer niet gemeend. Daar helpen geen 10 Olcay Gulsen’s tegen, hij blijft een vervelend persoon.

Een beetje als die andere irritante persoon: Peter de Vries. Ook uit zijn mond klinkt alles betweterig. Ik gruwel van beide personen en probeer ze met alle macht te mijden (dus luister ik overdag naar 10 of Q ipv NPO2 en kijk niet naar RTL Boulevard waar beiden te vaak in beeld komen).

Gast
Sandra
januari 22, 2020 10:31

Misschien moet Ruud leren een ander in zijn/haar waarde te laten.
En hij is een slechte verliezer,dat wisten we al en dat zet zich vaak om in ergernis.

Gast
Zomaar
januari 22, 2020 10:12

Het zou verboden moeten worden.
Met die Gouden Televizier-Ring is het nog veel erger.

Gast
Suzy Wang
januari 22, 2020 09:58

ik stem.niet op die vent.

Gast
Herman Hoogsteder
januari 22, 2020 09:50

Ruud is een enge vervelende linkse eikel.

Gast
Bart
januari 22, 2020 09:36

Ik bedoelde natuurlijk Ruud i.p.v. Reus

Gast
Bart
januari 22, 2020 09:34

Reus heeft zeker een punt. Echter is dit Marieke niet te verwijten. Ook de andere genomineerden niet. Dit gaat fout bij de organisatie van de Televizier. Die moeten gewoon de regels aanpassen bij zowel de radio als de televisie ringen. Het maakt het eerlijker en leuker. Wat ook zo raar en niet eerlijk is aan de regels dat als de genomineerden bekend zijn gemaakt de tellers van de genomineerde programma’s op 0 gaan we er opnieuw gestemd moet worden maar bij de andere prijzen die de zelfde avond worden uitgereikt niet. Dit heeft gewoon met geld en reclame hoor Televizier te maken.

Gast
Koen
januari 22, 2020 09:31

Ruud snapt het niet en moet Marieke gewoon even laten uitpraten.

Gast
Wim Heitinga (de echte)
januari 22, 2020 09:14

Wat ik niet begrijp hè, waarom kan het nou nooit eens gezellig zijn.

Groeten van de echte Wim Heitinga, te herkennen aan identificatiecode 6679231

Gast
MediaPrak
januari 22, 2020 09:07

Waarmee ook deze prijs een zachte dood krijgt.

Gast
zoe
januari 22, 2020 09:04

Ik stem op Marieke.

Gast
Flits Bom
januari 22, 2020 08:56

Volgens mij hoopt Ruud door deze actie op stemmen.

Gast
John Scheveningen
januari 22, 2020 08:49

Volgens mij is die marieke wel een beest in bed hoor

Gast
P v VO...
januari 22, 2020 08:48

radiomakers??? muizenklikkers zijn het tegenwoordig , voor het echte vak moet je de dj`s en technicus van voor 2000 hebben , Hedendaagse dj`s hebben ook een beperkte muziekkennis, Laatst dacht er èèn dat Rod Stewart familie was van Conny Stuart , hoe dom kon je zijn. Echte radio programmamakers hebben een gedegen opleiding l

Gast
Albert Verlinken
januari 22, 2020 08:46

Ruug de Wild? Dat is toch die egocentrische man die zij radio programma’s altijd naar zichzelf vernoemd heeft? Hij weet gewoon dat hij een oude lul is en dat zijn luisteraars niet via de socials zijn te bereiken en dat hij daarmee kansloos is.

Gast
Prince
januari 22, 2020 08:45

“Dat heb je toch niet nodig man! Engerd!”

Gast
Suzy Wang
januari 22, 2020 08:36

ik vindt er noks aan aan die meid.

Gast
Beau ter Ham
januari 22, 2020 08:33

Ik had het geluid niet aanstaan en dacht dat het over maneges ging met Marieke als boegbeeld.

Gast
Ed
januari 22, 2020 08:33

De Wild heeft aan alle kanten flink lopen graaien, met niet altijd de meest eerlijke intenties.
Vervelende zure ouwe mannetjes moeten nu maar ’s beseffen dat ze hun langste tijd hebben gehad.

Gast
Danny van Fok!
januari 22, 2020 08:31

Ik heb gestemd groet!

Gast
Tante Duiven Tilly
januari 22, 2020 08:30

Marieke heeft een groot ego dus dit past in haar straatje. Gisteren was het weer een zooitje bij Boulevard en ook in het weekend. Iedereen praat door elkaar bij het item van Marc. Het dieptepunt gisteren was de verjaardag’s foto van Andre en de vraag aan en reactie van Bridget. Zij moet nu echt weg van die desk.

Gast
Anoniem
januari 22, 2020 08:28

Ja einde van musical van anastacia vragen ze de zaal ook of ze willen stemmen

Gast
Rick
januari 22, 2020 08:27

Marieke Elsinga: “Maar wij hebben ook niet echt campagne gevoerd.”

En dan paar minuten later noemt ze al 5 momenten op dat er is opgeroepen op te stemmen. Echt genant.

Gast
Normaal Persoon
januari 22, 2020 08:23

Tegenwoordig vraagt iedereen om stemmen Ruud. Boeie ruurd

Gast
Danny van Fok!
januari 22, 2020 08:22

Lekkerding hoor die Ruud!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen