Wilfred Genee: ‘RadioRing opdoeken als Krikke wint’

Als Bram Krikke er dit jaar met de Gouden RadioRing vandoor gaat, dan is dat écht het failliet van de publieksprijs. Dat heeft Wilfred Genee, presentator van het eveneens genomineerde Veronica Inside, gezegd in RTL Boulevard. Krikke won vorig jaar al de Zilveren RadioSter (ten koste van Genee en Edwin Evers), maar wist met zijn SLAM-show Club Ondersteboven níet te winnen van Evers Staat Op. Dit jaar is het programma wéér genomineerd, net als Krikke zelf, en de kans dat hij wint is groot.

De jonge radiomaker heeft namelijk bijna een miljoen volgers op Instagram en daar draait het tegenwoordig om bij publieksprijzen. En dus niet wie nou eigenlijk de beste radiomaker is of het beste radioprogramma heeft.

Wilfred Genee: “Het is een soort déjà vu hè. Vorig jaar waren we ook genomineerd voor allebei en daarvan was de afloop niet zo goed, dus… Met alle respect voor Bram – ik vind hem echt geweldig leuk – maar hij maakt pas anderhalf jaar radio als sidekick.

Het heeft niet zo veel meer met radiomaken te maken, aldus Genee. “Het heeft meer met mediapersoonlijkheid zijn te maken. Misschien zou het niet zozeer de RadioRing moeten heten, maar de mediapersoonlijkheidsring.”

De radioprijs is niet meer serieus te nemen als Krikke wint, vindt hij. “Hij zei vorig jaar al toen het won: ‘Ja, het is eigenlijk het failliet van de RadioRing dat ik gewonnen heb.’ Als hij nu weer gaat winnen, dan is de RadioRing eigenlijk voorbij en bestaat hij niet meer.”

Radio 1-dj Gerard Ekdom cynisch: “Als hij nu genomineerd zou zijn voor de man met de mooiste snor – en dat heeft hij, laten we eerlijk zijn – dan wint hij hem ook.

Qmusic-ster Marieke Elsinga: “Ik snap wel dat de mannen zeggen dat het toch wel een beetje een prijs begint te worden waarbij het ook heel erg draait om hoeveel volgers je hebt.

De genomineerden voor de Gouden RadioRing zijn:

  • Club Ondersteboven (SLAM)
  • Ekdom in de Morgen (Radio 10)
  • Mattie & Marieke (Music)
  • Somertijd (Radio 10)
  • Veronica Inside (Radio Veronica)

De genomineerden voor de Zilveren RadioSter Man zijn:

  • Gerard Ekdom (Radio 10)
  • Wilfred Genee (Radio Veronica)
  • Bram Krikke (SLAM)

De genomineerden voor de Zilveren RadioSter Vrouw zijn:

  • Marieke Elsinga (Qmusic)
  • Annemieke Schollaardt (NPO Radio 2)
  • Amber Delil (SLAM!)

Foto: RTL

37 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Alex Jones
januari 23, 2020 09:22

Goede radio dj presenteert alleen en heeft geen anderen nodig zoals Genee om z’n eigen onkunde en leegheid te camoufleren.

Gast
J. Bloemheuvel
januari 22, 2020 21:52

Zou wilfred misschien kast van opvliegers hebben?
Best wel een zielig, narcistisch en eng mannetje o.d.

Gast
Pim pandoer
januari 22, 2020 18:41

Geenee..das die.man die.aan.van Rossum vroeg op tv….heb jij vandaag je ZaK gewassen

Gast
Sandra
januari 22, 2020 18:36

Zielig mannetje
Vindt zichzelf zo geweldig.
Ik denk dat hij stiekem een prijs voor zichzelf knutselt en die aan zichzelf uitreikt
Anders is dit niet te verkroppen voor hem.

Gast
JDJ
januari 22, 2020 16:12

Het publiek heeft altijd gelijk!!!!!

Gast
Caramba
januari 22, 2020 14:19

Voor mij is het beste radio-interview van het jaar dat van Prem Radhakishun en een ex-Scientologylid, ene mw Daniels, een paar weken geleden.
Voor één keer hield Prem zijn vervelende grote muil (althans voor een uur; het tweede uur viel ie weer in oude fouten) en het was gelijk goed – meer dan goed zelfs.

Gast
Commerciele Yoghurt
januari 22, 2020 12:41

Tikeke=Tineke

Gast
Commerciele Yoghurt
januari 22, 2020 12:40

Types als Erland, J, Media, HansR en al die andere nitwits snappen er niet zo heel veel van!

Heerlijk dat trappen naar de zogenaamde gevestigde orde wat Genee, maar ook Krikke doen!
Om te beginnen, als je wilt laten stemmen, zorg er dan in eerste instantie voor dat er maar 1x gestemd mag worden.

Genee maakt juist duidelijk dat het een nepprijs is geworden.
Soms is luisteren naar iemand op de radio of tv nodig om iets te snappen in welke context dit gezegd wordt!

Mijn keus gaat naar:
De Top 40 (Q-Music) > niet genomineerd.
Jeroen Nieuwenhuize (Radio10) > niet genomineerd
Tikeke (Radio5) > niet genomineerd

Gast
Ron
januari 22, 2020 11:57

Sowieso opdoeken die RadioRing, gaat nergens meer over. Het is echt jaarlijks een gedrocht, en dat gala wat dan wordt uitgezonden op een achteraf zendertje ook.

Gast
Erik van der V
januari 22, 2020 11:53

Ik zeg twee dingen: Televizierring en de boeken awards voor Gijp/Kieft e.d.

Gast
Renee
januari 22, 2020 11:23

Genee is een zuur irritant kereltje die destijds heeft gewonnen door vi, nu ophouden anders worden de mensen je zat.

Gast
Koos Dingemans
januari 22, 2020 11:16

EGO

Gast
MolTalk
januari 22, 2020 10:36

De enige ring waar Wilfred voor in aanmerking komt is de Cockring.

Gast
Donald Dumb
januari 22, 2020 10:35

Marieke elsinga moet winnen want zij is knap

Gast
Tinus
januari 22, 2020 10:29

Hypocriet van Wilfed!!!! Bert van der Veer had dezelfde mening als Wilfred nu, en toen ging Wilfred er tegen in. Toen won VI de Televiziering won en ze gingen met elkaar in debat bij Pauw & Witteman. Een publieksprijs gaat om het aantal stemmen Wilfred!!! Zie het P&W fragment terug: https://www.youtube.com/watch?v=koPYhFZS0Zk

Gast
Heaumeau
januari 22, 2020 09:59

@Biblebeltboy

Hahaha! Geniaal broer.

Gast
BibleBeltBoy
januari 22, 2020 09:57

Ik draai thuis wel platen en praat er zelf doorheen. #teamkrikke

Gast
alexh
januari 22, 2020 09:29

Hij is duidelijk vergeten hoe hij de gouden televizier ring heeft gewonnen….

Gast
robin
januari 22, 2020 09:21

Dit werd destijds ook gezegd bij de Televizierring toen VI won. Zou Wilfred het met een kwinkslag gezegd hebben daarom? Die neemt dit echt niet zo serieus denk ik.

Gast
P v VO...
januari 22, 2020 09:07

En vanavond weer het Musical gala, dus nog meer prijzen

@Dat hep gestaan 8.53 heeft gelijk

Je hebt ook geen supermarkt gala waar de vrouwen achter de kassa zich in het zweet werken. Ja als ze misschien 25 jaar bij het bedrijf hebben gewerkt een gouden pen met hun naam er op , en de schoonmaakster een zilveren emmer

Gast
Flits Bom
januari 22, 2020 08:57

Rupsje nooit genoeg.

Gast
Dat hep gestaan op Facebook
januari 22, 2020 08:53

Waarom moeten die mensen überhaupt gouden en zilveren ringen “winnen”? Doe toch gewoon je werk, je bent niets bijzonders. De verpleegster, de leraar en de politieman krijgen ook nooit een ring?

Gast
Geen nieuws
januari 22, 2020 08:49

Wilfred is ook geen DJ…

Gast
Prince
januari 22, 2020 08:47

Met veel volgers kan je tegenwoordig alles doen en winnen

Gast
Wie wil Bram krikke?
januari 22, 2020 08:46

Als Wilfred wint dan is dat het failliet van de RadioRing!

Gast
Geen nieuws
januari 22, 2020 08:45

Allemaal een pot nat met die ring… al die shows stellen niks meer voor net zoals eurosongsfestival en noem maar op, waar je moet stemmen.

Gast
HansR
januari 22, 2020 08:43

Neem alleen al de misselijk makende oproep van Johan Derksen bij VI geeft aan dat het gezegde “de pot verwijt de ketel”
Dan moet VI alsnog de televizierring en de boekenprijzen inleveren vanwege malversaties.

Gast
Johan
januari 22, 2020 08:40

8:38, die worden zoals altijd nog even bij SKO in elkaar geflanst.

Gast
.
januari 22, 2020 08:38

Waar blijven de kijkcijfers?

Gast
dynamische dennis
januari 22, 2020 08:29

ALS Wilfred dit echt gezegd heeft dan hij is een complete minkukel!

Graag link ik hier even terecht naar het ‘debat’ tussen Bert vd Veer en Derksen over de televizierring, waarbij Bert hetzelfde zegt als Wilfred nu. Idioot!

https://www.youtube.com/watch?v=_mcGY7UKt78

Gast
Wim Heitinga (de echte)
januari 22, 2020 08:19

De radioring is sowieso doorgestoken kaart. Net als GeenStijl, dat klopt ook voor geen meter.

Overigens ben ik de echte Wim Heitinga, dat kun je zien aan mijn identificatienummer 66723149

Gast
Peter R de Vries
januari 22, 2020 08:18

Er is er maar 1 die de ring verdient en dat ben ik. Dat lijkt me buitengewoon evident.

Gast
Ed
januari 22, 2020 08:14

RT, Stenders is zo 1990.

Gast
RT
januari 22, 2020 08:10

Eh Wilfred. Zo ging dat destijds ook met de Televizierring voor Voetbal inside. Verder heeft hij gelijk dat mensen niet kijken naar hoe goed een dj is. Maar dan zou Genee ook niet winnen. Rob Stenders is de enige dj die zich echt met de muziek bezighoudt en het niet continu heeft over allerlei maatschappelijke onderwerpen.

Gast
J
januari 22, 2020 08:08

Wat een gotspe dat juist Genee deze tekst uit z’n strot krijgt.

Want hoe is VI Inside en Genee ooit aan een Televizierring gekomen? Juist, door hun achterban te mobiliseren. Echt niet omdat dat programma of Genee zo geweldig zijn.

Dus Genee en VI: als jullie een beetje kerel zijn geef die ringen nu dan terug!!!

Gast
Media
januari 22, 2020 08:05

Wilfred is zeker een zeik mens. Hij doet of Talpa van hem is. En hij doet dat niemand beter is dan hij.

Gast
Erland
januari 22, 2020 08:03

Beste Wilfred, wat zeik je nou. Door al jullie voetbalvriendjes heb je ooit zelf de Gouden Televizier Ring gewonnen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen