Qmusic: ‘Vraag is niet óf, maar wannéér we 538 inhalen’

Het is niet de vraag óf, maar wannéér Qmusic zijn commerciële concurrent Radio 538 voorbijstreeft als de nieuwe commercieel marktleider van Nederland. Dat zegt programmadirecteur Dave Minneboo (eerst van Radio 538, nu van Qmusic) in het AD. Bij de meest recente luistercijfers, die dinsdag werden gepubliceerd, gebeurde dat nog niet. En dat terwijl Radio 538 een taart met de tekst ‘Jullie mogen er best even aan proeven’, bestemd voor Qmusic, al klaar had liggen, aldus AD.

Vroeg of laat komt die taart, weet Minneboo. “Wij roepen het hier al een tijdje: Het is niet de vraag óf, maar wannéér we in die doelgroep de nieuwe marktleider zijn. Het gaat zeker gebeuren, dat durf ik wel te zeggen.

Qmusic is er na het uiteenvallen van het radioduo Mattie en Wietze weer helemaal bovenop gekomen, nu Wietze is opgevolgd door Marieke Elsinga. “Met Mattie en Marieke op die plek hebben we nu een redelijk uniek concept: een man en een vrouw die even belangrijk zijn. We zitten nu echt weer op het niveau van de toptijd met Mattie en Wietze.

Bovendien is de zender volwassener gemaakt, legt Minneboo uit. “Nederland vergrijst, daar moesten we meer rekening mee houden. Michael Jackson, Toto en Brian Adams; we draaien meer classics dan voorheen.

Verder helpen het binnenhalen van Domien Verschuuren en de Top 40 ook sterk mee, besluit Minneboo.

Het AD-artikel ‘Stoot Qmusic Radio 538 van de troon? ‘Domien is echt een gouden greep’’ kunt u lezen op de AD-site.

Foto: Qmusic

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen