100% NL: ‘We zullen nooit AH of Jumbo worden’

100% NL is met een marktaandeel van rond de 3 procent momenteel de negende zender van Nederland. Het station hoopt te groeien, al zullen torenhoge marktaandelen er nóóit in zitten. Dat zegt Martijn Zuurveen, de nieuwe programmadirecteur bij 100% NL, in de podcast Onder Elkaar van Lex Gaarthuis, is te lezen op RadioFreak.nl. “We zijn een speciaalwinkel en zullen nooit Albert Heijn of Jumbo worden, maar ik denk wel dat er voor 100% NL nog meer uit te halen valt.

Concreet betekent dat dat Zuurveen toe wil naar zo’n 3,5 tot 4 procent marktaandeel. Dat moet lukken gezien het feit dat Nederlandse muziek momenteel zo populair is, zegt hij.

Zuurveen: “De Nederpop is op dit moment zó goed, het aanbod is zó goed. Suzan & Freek staan op de playlist bij Qmusic en Sky, je hebt Nielson en BLOF. Het helpt onwijs mee dat de muziek zo populair is op dit moment.

Het lastigst is om te scoren in de commerciële doelgroep 20 tot 49 jaar. “In de doelgroep 20-49 jaar is de grootste concurrentie. Iedereen zit in diezelfde vijver te vissen.

Maar waarom zo halsstarrig vasthouden aan die leeftijdsgroep? “Wat je steeds vanuit de adverteerdershoek terug hoort, is dat mensen van boven de 50 vaak niet meer zo snel van merk switchen.

Zeker als je een commerciële partij zoals 100% NL bent, dan moet je toch kijken waar je geld vandaan haalt.

Foto: 100% NL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen