Omroep PowNed lanceert nieuwe huisstijl

Geplaatst op Mon 18 Mar 2019 om 13:25

PowNed lanceert vandaag een nieuwe huisstijl. De omroep bestaat tien jaar en vaart een nieuwe koers, dus vond ze het tijd voor een nieuw jasje. Dat heeft een woordvoerder laten weten. Het befaamde roze PowNed-logo heeft een grafisch cleaner uiterlijk gekregen, dat beter moet passen bij de nieuwe ingeslagen weg van de omroep. “Deze koerswijziging wordt ook gemarkeerd met een kleurverloop van het oude magenta-roze naar lichtpaars“, zo laat de persvoorlichter weten.

Voorzitter Dominique Weesie: “PowNed is niet langer dat vervelende jongetje uit de klas met die eeuwige snottebel, ook verrassen we vriend en vijand steeds vaker met kwalitatief hoogstaande producties, zonder daarbij af te doen aan ons DNA. Bij die verandering hoort ook een nieuwe visuele stijl. En dus presenteren we vandaag vol trots onze nieuwe vormgeving.

De nieuwe grafische stijl is met haar uitgesproken vorm- en kleurgebruik een statement dat goed aansluit bij de wereld en het karakter van de PowNed-doelgroep: de netwerkgeneratie, aldus de omroep. “Jonge mensen die continu online zijn, kritisch zijn op de macht en graag hun stem laten horen.”

Naast het nieuwe logo presenteert PowNed met ingang van vandaag ook een nieuwe ident. De sneeuwuil maakt plaats voor een grafische ident waarin het logo versplintert en op magnetische wijze weer naar elkaar toetrekt, dat de energie en veerkracht van de omroep uitbeeldt.

Weesie kijkt vol vertrouwen naar de toekomst: “De komende tijd blijven we vol gas geven, lineair én online, voor de grootste fanbase van Nederland. Met content die schuurt, breekt met conventies en waar iedereen wel een mening over heeft. En dus luidt onze tagline: Iedereen vindt er wat van.

Foto: PowNed








15 Reacties op “Omroep PowNed lanceert nieuwe huisstijl”


  1. MARKETINGPRAAT GAAT JE NIET REDDEN

    Waar heeft die man het over? Leeft hij in een fantasiewereld of zo? Niemand, behalve zijn incrowd clubje, hecht enige waarde aan dat flutomroepje. Ga weg hypocriete verraderlijke zakkenvuller!

  2. Pechtold has left the building

    Trouw gebleven aan het DNA? Hoe durft Weesie dat te zeggen. Toen ik meehielp de omroep op te richten was de doelstelling om de publieke omroep van binnenuit te hervormen en een ander geluid te laten horen. Dat was het DNA. Nu is dat DNA om zoveel mogelijk geld binnen te harken en pc met de meute mee te heulen. Dat is dus gewoon een dna-mutatie naar inferieur NPO-dna

  3. Kevin

    Powned heeft zich compleet laten inkapselen door de gevestigde orde. Niks om trots op te zijn.

  4. AnneFleur D. je weet wel

    Hoeveel belastinggeld zou dat logo ons gekost hebben? Ik schat twee ton.

  5. Remi

    https://www.spreekbuis.nl/6-4-van-powned-budget-gaat-naar-dominique-weesie/

  6. Onbekend

    Kevin Powned heeft zich compleet laten inkapselen door de gevestigde orde, dat gebeurt bij iedereen media politiek enz enz..

  7. Onbekend

    PowNed lanceert vandaag een nieuwe huisstijl. De omroep bestaat tien jaar en vaart een nieuwe koers.
    https://www.spreekbuis.nl/omroep-powned-lanceert-nieuwe-huisstijl/

  8. west

    Het wordt tijd dat RTL4 ook een nieuwe huisstijl krijgt.

  9. Rijk,man

    Zo, de heren hebben een nieuw verdienmodel gevonden?

  10. Tinus Toneel

    Wat doet die Spreekbuis-spam hier? Ik bedoel, er wordt gelinkt naar een artikel wat hetzelfde behandelt als het artikel hier.

  11. Peacock and Whitemen

    Als Jensen niet verlengd word, vind ik hem wel passen bij pownieuws.

  12. Frank

    Oma noemde dat vroeger gereformeerde streken.

  13. jan

    Stem nou maar op het FvD. Dan word dit soort bagger gewoon opgedoekt.

  14. Onbekend

    Laag dat FvD aanslag aangrijpt om politiek te bedrijven’
    http://nederlandsemedia.trendolizer.com/2019/03/frits-wester-laag-dat-fvd-aanslag-aangrijpt-om-politiek-te-bedrijven.html

  15. StefanV

    Ik vind dat PowNed als omroep veel te weinig brengt en dat de directeur een absurd hoog salaris verdient.

    Ik hoop dat de politiek PowNed gaat dwingen om met een andere omroep te fuseren.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.